Nollvision
Jag är min egen nemesis.
De flesta funktionerna lät ju ganska användbara och vettiga. Om man sen inte vill ha UBI mot sitt försäkringsbolag så tar man väl inte den tjänsten bara.
Men vill någon är det väll bara att övervaka mobilerna. Det är ju GPS axelerometer gyros osv osv så troligen går det redan att se om någon person som kör bil/mc är lagligt i trafiken.
Jag kan ha/tro fel men visst är det så?
Jo, men det får man inte göra utan brottsmisstanke om jag inte minns fel.
Dvs aktivt övervaka en specifik person.
Våra mobiler loggas hela tiden.
Varför tror du dom flesta köpcentrum har fritt internet?
För att kunna platsbestämma var kunderna rör sig så att man kan designa butiken på ett effektivt sätt.
Ser du accesspunkterna så ser dom dig, helt korrektHar man wifit aktiverat behöver man inte ens ansluta till nätet för att de ska kunna spåra mobilen har jag för mig.
Ser du accesspunkterna så ser dom dig, helt korrekt
Det görs redan idag, och har gjorts i många år, via mobilnätet, både för att hålla reda på mobilen och för att mobilen ska ha koll på vars den är...Ja, sedan behöver man bara koppla en mobil till en transaktion för att koppla ihop person med rörelser, på ett sätt som skulle få de flesta underrättelseorganisationer att rodna av upphetsning. Har aldrig jobbat inom området, men är hyfsat säker på att det görs.
Finns det verkligen någon som skulle acceptera något så huvudlöst som detta påfund!?
"Du körde mot heldraget på storgatan sex gånger förra veckan så nu höjer vi din premie. Lämpliga myndigheter är dessutom automatiskt underrättade om ditt illdåd"....... osv......
Dom kommer att se till att ditt körkort blir indraget, eftersom du verkar vara en dement jävel som kör runtruntrunt på samma ställe en hel dag, apfort dessutomOm man kör mycket bana, får man högre premie då, trots att man kört lagligt och fortbildat sig?
Fotbojor till folket !!!
Nu har Moderna försäkringar lanserat en produkt som bygger på övervakning: http://smart.modernaforsakringar.se
En app kollar hur man kör, hastighet, acceleration, inbromsningar, hur man svänger osv, och kör man bra i deras ögon får man upp till 15% rabatt. Idag vill säga, steget är inte långt till att ge högre premie om man kör "dåligt"
https://www.telia.se/dms/teliasoner... allmänna villkor fr.o.m. 1 januari 2016.pdf12 Kunduppgifter 12.5 Kunden samtycker till att Telia a) behandlar Kunduppgifter och Trafikuppgifter för att marknadsföra Telias eller andra företags varor och tjänster och, b) lämnar ut Kundens, namn, adress och telefonnummer till annan för Nummerupplysning
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|