Fordons debut i Rookie-serierna

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Har försökt att koppla in min gopro med sladd i datorn, men den känner ej igen enheten och kameran går ej att starta. Får jag tag i en sån där korthållare för microSD -> SD så kan jag säkert lägga över filmen till datorn. Kameran verkar ha gjort sitt dock.

Försök att sova på sköna mediciner så fixar sig nog filmen sedan... Någon i Spanien måste ju ha en adapter! :hihi

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Tråkigt!!!! Men såklart viktigaste att du verkar ha hälsan i behåll, allt det andra ordnar sig.

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Det där var ingen rolig läsning! :(
Hoppas du kommer upp på benen snarast.

Går alltid att laga eller köpa en ny Superduke men det finns bara en Rickard Winblad så ta hand om dig!

:krama

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ouch!
Surt att inleda säsongen med en så pass allvarlig krasch.

Jag har råkat ut för samma typ av skada som du fick på armbågen och min analys blev att det troligen är nätinnerfodret i stället som agerar rivjärn. Hade du nätfoder närmast kroppen?

Jag bytte ut mitt foder mot ett sidenunderställ som ju är både tätvävt och halt och har inte haft tendenser till skrubb/brännsår de ca 20 krascher som avverkats sedan dess.

Krya på dig!

sulman

Fullt ös inget tjaffs!
Gick med
28 Jul 2013
Hoj
Blåvit oljekyld +några till
Aj fan! Men skönt att du efter omständigheterna mår bra.

Krya på dig och lycka till framöver!

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Tråkigt som f-n!
Men glad att du klarade dig någorlunda.
Hojar går att laga...
Krya på dig, räknar med att få se dig i rookie i år.

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Vilket mörker... :( Du finns i mina tankar... Hur mår du och hojen nu?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Försök att sova på sköna mediciner så fixar sig nog filmen sedan... Någon i Spanien måste ju ha en adapter! :hihi

Filen är korrupt så filen verkar ej fungera. Kameran går ej att ladda så den är säkert finito också. Däremot så sover jag gått på Diazepam-tabletter. Lite skillnad mot svensk medicinering!

Tråkigt!!!! Men såklart viktigaste att du verkar ha hälsan i behåll, allt det andra ordnar sig.

Så sant som det är sagt! Jättetråkigt det som hände och innerst inne är det tungt efter alla förberedelser. Men skam den som ger sig! Har jag slitit såhär hårt så ska det inte sluta här :)

Jävligt trist, krya på dig. Resten ordnar sig :tummenupp

Tack så mycket! Resten SKA ordna sig med lite möda.

Det där var ingen rolig läsning! :(
Hoppas du kommer upp på benen snarast.

Går alltid att laga eller köpa en ny Superduke men det finns bara en Rickard Winblad så ta hand om dig!

:krama

Operationen i underarmen vid armbågen verkar ha gått jättebra. Såret är rengjort och ser snyggt ut. Helt blåslagen och mörbultad arm dock! Hojen är som den är men det var kul så länge det varade! Ska lämna in den till Funbike när jag kommer hem så får doktor Ragnar kolla på den.

Ouch!
Surt att inleda säsongen med en så pass allvarlig krasch.

Jag har råkat ut för samma typ av skada som du fick på armbågen och min analys blev att det troligen är nätinnerfodret i stället som agerar rivjärn. Hade du nätfoder närmast kroppen?

Jag bytte ut mitt foder mot ett sidenunderställ som ju är både tätvävt och halt och har inte haft tendenser till skrubb/brännsår de ca 20 krascher som avverkats sedan dess.

Krya på dig!

Tack så mycket!
Jag kollade på skinnstället och det ser ut som om något vasst har skurit ett långt snitt i lädret. Kanske har en vass sten eller dylikt legat precis där jag har landat och skurit upp både skinnstället och armen. Kirurgen verkade göra ett snyggt jobb dock med att sy ihop det, men jag tänker åka till akuten direkt när jag kommer hem till Sverige för att få det dokumenterat och få det kontrollerat på hemmaplan.

Tack så mycket! :)

Aj fan! Men skönt att du efter omständigheterna mår bra.

Krya på dig och lycka till framöver!

Ja verkligen. Jag är väldigt tacksam över att det inte blev värre än vad det blev!

Tråkigt som f-n!
Men glad att du klarade dig någorlunda.
Hojar går att laga...
Krya på dig, räknar med att få se dig i rookie i år.

Tack! Vi får hålla tummarna. Risken är att jag missar en eller två deltävlingar i år dock. Väldigt mycket är väldigt osäkert just nu!

Vilket mörker... :( Du finns i mina tankar... Hur mår du och hojen nu?

Tack snälla! Jag mår hyfsat, men samtidigt så får jag smärtstillande så jag känner mig nog bättre än vad jag egentligen mår. Typ stukad nacke med uttänjda senor och skadade ligament som fäster i nackkotorna, men operationen i underarmen vid armbågen verkar ha gått jättebra! Hojen är ganska illa därtill.

Här har du den :) Jag låter en hel del vara osagt i skrivande stund. Det får komma allt eftersom. Jag är på hyfsat gott humör och planerar min roadracing-framtid så gott jag kan. Min 1290 går att starta men mycket är trasigt.

Fordon vill ha hoj med TC numera, har vi hört. :tungan

:D

Hahahaha SKVALLERBYTTA!! Akta så jag inte höjer priset på framdäcket imorgon ;)

Usch vad tråkigt att läsa om kraschen!
Du kunde fått en bättre start på säsongen!

Krya på dig!

Ja verkligen. Men nu är kanske årets krasch avklarad. Jag kanske behöver ta ett steg bak nu för att kunna ta två steg framåt. Men i slutändan så tror jag att det kommer bli bra det här!

Jävla osis hörru! Hoppas du återhämtar dig snabbt. :crash

Tack tack! Det var ju typiskt men nu gäller det att blicka framåt! Stundtals känns det här väldigt väldigt VÄLDIGT tungt, och stundtals så känns det som att det här är startskottet på en nystart.

IMG_9089.JPG

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Filen är korrupt så filen verkar ej fungera. Kameran går ej att ladda så den är säkert finito också. Däremot så sover jag gått på Diazepam-tabletter. Lite skillnad mot svensk medicinering!

Så sant som det är sagt! Jättetråkigt det som hände och innerst inne är det tungt efter alla förberedelser. Men skam den som ger sig! Har jag slitit såhär hårt så ska det inte sluta här :)

Tack så mycket! Resten SKA ordna sig med lite möda.

Operationen i underarmen vid armbågen verkar ha gått jättebra. Såret är rengjort och ser snyggt ut. Helt blåslagen och mörbultad arm dock! Hojen är som den är men det var kul så länge det varade! Ska lämna in den till Funbike när jag kommer hem så får doktor Ragnar kolla på den.

Tack så mycket!
Jag kollade på skinnstället och det ser ut som om något vasst har skurit ett långt snitt i lädret. Kanske har en vass sten eller dylikt legat precis där jag har landat och skurit upp både skinnstället och armen. Kirurgen verkade göra ett snyggt jobb dock med att sy ihop det, men jag tänker åka till akuten direkt när jag kommer hem till Sverige för att få det dokumenterat och få det kontrollerat på hemmaplan.

Tack så mycket! :)

Ja verkligen. Jag är väldigt tacksam över att det inte blev värre än vad det blev!

Tack! Vi får hålla tummarna. Risken är att jag missar en eller två deltävlingar i år dock. Väldigt mycket är väldigt osäkert just nu!

Tack snälla! Jag mår hyfsat, men samtidigt så får jag smärtstillande så jag känner mig nog bättre än vad jag egentligen mår. Typ stukad nacke med uttänjda senor och skadade ligament som fäster i nackkotorna, men operationen i underarmen vid armbågen verkar ha gått jättebra! Hojen är ganska illa därtill.

Här har du den :) Jag låter en hel del vara osagt i skrivande stund. Det får komma allt eftersom. Jag är på hyfsat gott humör och planerar min roadracing-framtid så gott jag kan. Min 1290 går att starta men mycket är trasigt.

Hahahaha SKVALLERBYTTA!! Akta så jag inte höjer priset på framdäcket imorgon ;)

Ja verkligen. Men nu är kanske årets krasch avklarad. Jag kanske behöver ta ett steg bak nu för att kunna ta två steg framåt. Men i slutändan så tror jag att det kommer bli bra det här!

Tack tack! Det var ju typiskt men nu gäller det att blicka framåt! Stundtals känns det här väldigt väldigt VÄLDIGT tungt, och stundtals så känns det som att det här är startskottet på en nystart.

View attachment 428371

Men du ser ju riktigt pigg ut! Till och med fått lite färg på kinderna tror jag. Vem vet, det kanske är hälsosamt att vurpa lite ibland :D

Men vad var det egentligen som fick bakhjulet att släppa? Visst hade du TC påkopplad? Jag har ju också en 1290 och det känns ju faktiskt lite obehagligt, trots att jag inte kör riiikktigt så offensivt som du :)

Ödlund

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
2016 Yamaha YZF-R6

Ta inte bort filmen bara! Den går säkert att rädda, eller tillochmed så enkelt att en viss spelare kan spela upp den.
Men on-topic, FAAAAN va tråkigt bubben <3 men som du säger tvivlar jag inte på att du kommer tillbaka starkare! Det värsta är ju att du inte har en varvtid på banan att skryta om, allt annat är ju inget konstigt egentligen :hihi

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
BMW S1000RR
Men du ser ju riktigt pigg ut! Till och med fått lite färg på kinderna tror jag. Vem vet, det kanske är hälsosamt att vurpa lite ibland :D

Men vad var det egentligen som fick bakhjulet att släppa? Visst hade du TC påkopplad? Jag har ju också en 1290 och det känns ju faktiskt lite obehagligt, trots att jag inte kör riiikktigt så offensivt som du :)

Gissar på att däcktemperaturen var en orsak... Och TCn funkar ju inte klockrent vid nedlägg.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

TCn räddar inte allt dumt man kan hitta på med hojen. Kalla däck och lite väl piggt användande av gasen under lerlägg så går det fort bortom räddningsbara parametrar.
Till och med tomtarna i MotoGP med über-TC, ärkeklistriga däck och körteknik som ingen på forumet antagligen besitter drar ju till med en highsider emellanåt.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
TCn räddar inte allt dumt man kan hitta på med hojen. Kalla däck och lite väl piggt användande av gasen under lerlägg så går det fort bortom räddningsbara parametrar.
Till och med tomtarna i MotoGP med über-TC, ärkeklistriga däck och körteknik som ingen på forumet antagligen besitter drar ju till med en highsider emellanåt.

Hur många highsiders skulle man kunna härleda just till TCn eller motsvarande tro?
Däcket släpper vid nedlägg - TCn minskar effekten - greppet kommer tillbaka - highsidern är ett faktum.

Är detta ett reellt problem?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hur många highsiders skulle man kunna härleda just till TCn eller motsvarande tro?
Däcket släpper vid nedlägg - TCn minskar effekten - greppet kommer tillbaka - highsidern är ett faktum.

Är detta ett reellt problem?

Det kan absolut hända. Men det går högst troligen måååååånga räddade situationer på varje orsakad av elektroniken.
Största risken med hjälpsystem är att föraren får en övertro till systemet och därmed försöker tänja på gränserna på ett sätt som systemet inte kan hantera. Även här är jag dock övertygad om att TC ger en tydlig nettovinst för de flesta förare.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati