Fordons debut i Rookie-serierna

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag har ingen TC på min geisha. Höll på att göra en liknande grej på slutet av dag 3 när jag skulle haka på snabbare förare, men då släppte det mjukt och fint utan "brunt i byxan"-känslan.

Skynda långsamt är mitt motto, det är problem vid race då jag inte riktigt kan tagga till och köra på gränsen, däremot kör jag väldigt konsekventa tider som börjar krypa nedåt...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Coolare att köra snabbt på en tjejhundra :p
Jag hoppade personligen från en RSV4 till en CBR600 under 2014, vilket var mycket trevligare för mig!
Men det är väl som smaken med det där, hoppas att du får ordning på cykel och kropp! Kul att se någonting lite annorlunda i depån :)

Det är coolare att köra KTM än något annat märke :tuttar
Jag hoppas att både jag och cykel blir klara i tid!

Rätt Fordon !
Du ska INTE köra Rookie600 :tummenupp utan ladda om och sikta mot målet du har !

..och du är inte ensam om att kliva ur komfortzonen och sen inse att så där klara inte jag av att göra :D

Jag har börjat ladda om för fullt efter mycket om och men nu. Känner av en enorm tidsbrist och inser att jag inte kommer ha någon egentlig körtid på hojen alls om jag ens hinner med att bli klar inför Anderstorp. Men på ett eller annat sätt så blir det en säsong med min kära 1290 iaf :)

Det är därför man skall göra komfortzonen större. Ni fjunisar hajar ju inte liksom:huvet Lägger till en sån här också :hihi så ni är med på tonläget.

Jag kan ta en annan liknande parallell:
En populär sak att säga idag är "tänk utanför boxen", men för många är det skitsvårt att tänka utanför boxen - alltså så måste man göra boxen större.

Eller som barn lär man sig först krypa, sen sitta, sen stå, sen gå, sen springa. Svårt att springa innan man kan kan gå typ:tummenupp

Nä, nu har farsan Baloo sagt tillräckligt mycket vettigt för idag.

Nu blir'e paaaarty:banana

Att lära sig att gå innan man börjar springa är inte att byta klass eller gå ned i motorstorlek. Man får ta små steg i taget och lära sig av sina misstag. Du kände väl inte direkt att din kära 990 var alldeles för farlig för dig och du behövde en 600 istället när du kraschade på Mantorp och bröt revbenet? Eller Marquez som kraschade 6 race förra säsongen, ska han ner till Moto2 igen trots att han har vunnit 2 mästerskap i rad? ;)

Jag fortsätter med min 1290 det här året. Den får lagas och jag hoppas att vi tillsammans kan bjuda på riktigt roliga race mot alla de vanliga skrevraketerna i Rookie 1000, samt ha det bästa depåtältet på området :kär

Ajsomfan! Det duger men det som inte dödar gör en klokare :fakta

Hojen går säkert att fixa och eftersom du är hemma i gym-cirkusen så lägg krutet på rehab utan slarv.

För övrigt så verkar inte GoPro gilla higshiders.. Min tappade också bort minnet i samband med highsider :död

Och ja, gillar man übermotoriserad megafighter så gör man. Det är liksom bara att gilla läget :tummenupp

Så sant som det är sagt. Det finns bättre hojar för racing men jag kör ju den här för att jag älskar hojen :) Den skall lappas ihop och tävlas med. Och jag hoppas att jag är tillräckligt hel för att kunna köra relativt obehindrat!

En vis man sa en gång att det är lättare att få en snabb förare som kraschar mycket att sluta krascha än att få en förare som aldrig kraschar att köra snabbare.... alltså du kommer gå långt och jag kommer harva runt i Speedster...:crash:hej

Haha tack för komplimangen! Jag måste bara bli snabb först :)

Jäkla tragisk start på säsongen för dig :näsblod

Men du verkar ha en jävlaanamma som få så du reder upp det !

Du körde väl med tc i sport antar jag . Är det odugligt i street läget på bana undrar jag för det är väl det jag kommer använda då det beger sig .

Med Street-läget så kommer du märka att det inte riktigt händer något när du vill gasa ut ur kurvorna, men det är jättebra att börja med! Jag körde med street-läget de allra första bandagarna jag var på under 2014 och det kändes tryggt och hindrade mig inte speciellt mycket DÅ.

Förra året körde jag utan TC men i år tänkte jag använda sport-läget. Det är ju dock ingen race-TC dessvärre så den verkar funka sådär på bana. Men jag har inte hunnit utvärdera speciellt mycket, men det var inga problem att få en highsider med TC igång iaf :brynad

Det är ju skillnad på TC och TC också. De flesta TC är byggda för gata och inte gjorda för aggressiv körning (som bankörning är). Tänk på att din hoj är byggd för gata.. Vad står det i instruktionsboken om TC?
De moderna sporthojarna däremot är ju tänkta att pressas på bana också.

Så är det ju tyvärr. Det är fortfarande högerhanden som behöver vara finkänslig även om TC är igång. Den är ju väldigt grov och passar inte racing speciellt bra tror jag. Men THF-Mathias verkar nöjd med den och han är ju snabb på sin 1290!

Jag har ingen TC på min geisha. Höll på att göra en liknande grej på slutet av dag 3 när jag skulle haka på snabbare förare, men då släppte det mjukt och fint utan "brunt i byxan"-känslan.

Skynda långsamt är mitt motto, det är problem vid race då jag inte riktigt kan tagga till och köra på gränsen, däremot kör jag väldigt konsekventa tider som börjar krypa nedåt...

Skynda långsamt ja.. Ja, det är svårt men det är ju precis det som behövs. Skönt att du har bra kontroll på hojen när bakändan halkar ut :) Önskar att jag hade den erfarenheten också men den kommer så småningom!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är coolare att köra KTM än något annat märke :tuttar
Jag hoppas att både jag och cykel blir klara i tid!



Jag har börjat ladda om för fullt efter mycket om och men nu. Känner av en enorm tidsbrist och inser att jag inte kommer ha någon egentlig körtid på hojen alls om jag ens hinner med att bli klar inför Anderstorp. Men på ett eller annat sätt så blir det en säsong med min kära 1290 iaf :)



Att lära sig att gå innan man börjar springa är inte att byta klass eller gå ned i motorstorlek. Man får ta små steg i taget och lära sig av sina misstag. Du kände väl inte direkt att din kära 990 var alldeles för farlig för dig och du behövde en 600 istället när du kraschade på Mantorp och bröt revbenet? Eller Marquez som kraschade 6 race förra säsongen, ska han ner till Moto2 igen trots att han har vunnit 2 mästerskap i rad? ;)

Jag fortsätter med min 1290 det här året. Den får lagas och jag hoppas att vi tillsammans kan bjuda på riktigt roliga race mot alla de vanliga skrevraketerna i Rookie 1000, samt ha det bästa depåtältet på området :kär



Så sant som det är sagt. Det finns bättre hojar för racing men jag kör ju den här för att jag älskar hojen :) Den skall lappas ihop och tävlas med. Och jag hoppas att jag är tillräckligt hel för att kunna köra relativt obehindrat!



Haha tack för komplimangen! Jag måste bara bli snabb först :)



Med Street-läget så kommer du märka att det inte riktigt händer något när du vill gasa ut ur kurvorna, men det är jättebra att börja med! Jag körde med street-läget de allra första bandagarna jag var på under 2014 och det kändes tryggt och hindrade mig inte speciellt mycket DÅ.

Förra året körde jag utan TC men i år tänkte jag använda sport-läget. Det är ju dock ingen race-TC dessvärre så den verkar funka sådär på bana. Men jag har inte hunnit utvärdera speciellt mycket, men det var inga problem att få en highsider med TC igång iaf :brynad



Så är det ju tyvärr. Det är fortfarande högerhanden som behöver vara finkänslig även om TC är igång. Den är ju väldigt grov och passar inte racing speciellt bra tror jag. Men THF-Mathias verkar nöjd med den och han är ju snabb på sin 1290!



Skynda långsamt ja.. Ja, det är svårt men det är ju precis det som behövs. Skönt att du har bra kontroll på hojen när bakändan halkar ut :) Önskar att jag hade den erfarenheten också men den kommer så småningom!

Det kan väl till och med vara så illa att TCn kan ställa till med highsiders om den inte är byxad att hantera den aggressiva körningen: du får släpp, bakänden kliver ut och TCn går in och tokstryper så du får fullt grepp med baken uthängd, och vips så får du ett rejält kast och en oönskad flygtur. Jag har aldrig kört en hoj med TC så att bakänden börjat kliva ut... :crash
Hur har det känts när bakänden klivit ut utan TC i jämförelse med den här gången?
Att TCn funkar för någon annan behöver ju inte betyda att den funkar för dig.

Jag tycker du ska fortsätta köra din 1290, men kanske fundera över och försöka hitta orsaken till att du fick dig en, vad jag antar, ganska läskig flygtur och sluta göra just det. :hihi

Lycka till med att få ihop hela skiten till säsongsstarten, och med att hålla gummit neråt resten av säsongen. Den där kraschen lät onekligen som om du avverkade hela säsongens krascher på en gång.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det kan väl till och med vara så illa att TCn kan ställa till med highsiders om den inte är byxad att hantera den aggressiva körningen: du får släpp, bakänden kliver ut och TCn går in och tokstryper så du får fullt grepp med baken uthängd, och vips så får du ett rejält kast och en oönskad flygtur. Jag har aldrig kört en hoj med TC så att bakänden börjat kliva ut... :crash
Hur har det känts när bakänden klivit ut utan TC i jämförelse med den här gången?
Att TCn funkar för någon annan behöver ju inte betyda att den funkar för dig.

Jag tycker du ska fortsätta köra din 1290, men kanske fundera över och försöka hitta orsaken till att du fick dig en, vad jag antar, ganska läskig flygtur och sluta göra just det. :hihi

Lycka till med att få ihop hela skiten till säsongsstarten, och med att hålla gummit neråt resten av säsongen. Den där kraschen lät onekligen som om du avverkade hela säsongens krascher på en gång.

Så kan det absolut vara, och det var så det blev när jag slet av AC-leden hösten 2014. Där jag fick ett jättesläpp i street-läget, och sen gick TC in efter en evighet och ströp effekten tvärt. Och lite så kan det ha varit nu.
När jag har kört utan så har det gått bra att räta tillbaka bakdäcket lite försiktigt när det släpper men nu släppte det ungefär som ett jättedåligt gatdäck. Det var som att halka på en banan så jag vet inte om TC ställde till det för mig eller ej.

Jag har kollat filmen från min körning nu. Den avslutas dock precis när bakändan ställer ut sig men det är märkligt att jag får ett sådant släpp.


Man skall ju aldrig skylla ifrån sig och det var jag som gjorde misstaget, men jag tror att jag hade för dålig värme i ett dåligt bakdäck. Bakdäcket var ungefär 60 grader men med vissa temperaturdippar ner till typ 45 på vissa ställen. Och under de två lugna varven byggde jag nog inte upp någon värme alls att tala om.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så kan det absolut vara, och det var så det blev när jag slet av AC-leden hösten 2014. Där jag fick ett jättesläpp i street-läget, och sen gick TC in efter en evighet och ströp effekten tvärt. Och lite så kan det ha varit nu.
När jag har kört utan så har det gått bra att räta tillbaka bakdäcket lite försiktigt när det släpper men nu släppte det ungefär som ett jättedåligt gatdäck. Det var som att halka på en banan så jag vet inte om TC ställde till det för mig eller ej.

Jag har kollat filmen från min körning nu. Den avslutas dock precis när bakändan ställer ut sig men det är märkligt att jag får ett sådant släpp.

View attachment 428558
Här slutar tyvärr filmen, mitt i släppet

Man skall ju aldrig skylla ifrån sig och det var jag som gjorde misstaget, men jag tror att jag hade för dålig värme i ett dåligt bakdäck. Bakdäcket var ungefär 60 grader men med vissa temperaturdippar ner till typ 45 på vissa ställen. Och under de två lugna varven byggde jag nog inte upp någon värme alls att tala om.

Ah, ja, och om däcket inte är helt genomvarmt kan man tydligen ha varm yta men kallt gummi under, vilket kan vara exeptionellt halt, har folk berättat för mig.
Du är ju snabbare än jag någonsin varit så jag kan väl inte direkt ge några tips, mest bara prata på. :hihi
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Man ska ALLTID skylla på däcken och se till att tro på det själv!
Finns ingen billigare/enklare grej att åtgärda än däck och när man åtgärdat orsaken till kraschen så kan man lugnt gå ut och åka minst lika fort igen helt utan hjärnspöken.:fakta


Plötsliga tvära oväntade släpp beror i min erfarenhet på underlaget, däcket, låg fart kompenserat med mycket gas eller en kombination.

Låg kurvhastighet är farligt eftersom man då kan ge mycket gas innan det släpper. NÄR det väl släpper har man ett bakhjul som vill spinna upp ordentligt för att matcha gaspådraget vilket gör att det tappar stor del av greppet direkt och snabbt glider iväg.
Håller man däremot en hög kurvhastighet krävs det bara lite, lite gas innan det släpper och då spinner inte hjulet upp speciellt mycket vilket ger en mjuk, lättkontrollerad glidning.

Jag har lyckats matcha kurvhastighet, grepp, körskicklighet och lagom brist på självbevarelsedrift en eftermiddag på mina 15 år av banknarkande. Det var en helt magisk orgie i lätt sladdande bakdäck och finjusterande av apex beroende på hur mycket framänden hasade i ingångarna. Kommer aldrig hända igen.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Syftet med tc är väl att den skall gå in innan man får så pass mkt ställ så att man blir avkastad ..
Tc kan antagligen inte hjälpa mot allt men jag tror nog att Tc har ett lättare liv i en 4cyl motor än i en Twin på 1301cc med 150nm så blir det svårare .

Vad jag vet är ialf att I min Fd Tuono v4 så räddade den Tc mig ett par gånger då jag glömde att däcken var för kalla vid kraftigt pådrag . Den Tc hade ialf jag stort förtroende för , hoppas Ktm`s är i närheten :)

Coola bilder och lite kul läsning .. http://gearopen.com/rides/2015-ktm-1290-super-duke-r-track-ride-review-22160/
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Att du kör vidare på din 1290 var det klokaste jag hört på länge. I min värld var du på väg att byta hoj/märke och att då gå upp på ngt super as typ en 2014-2016 Kwaksaki tyckte inte jag lät vettigt.

Nä, steg för steg nu, bygg fart.

Att jag vurpade och pajade revben berodde enbart på att jag pillat på fjädringen och vred på rullen för mycket = okunskap. Jag fick lov att backa bandet lära mig av det jag gjorde fel, ta hjälp och öka min kunskap.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Man ska ALLTID skylla på däcken och se till att tro på det själv!
Finns ingen billigare/enklare grej att åtgärda än däck och när man åtgärdat orsaken till kraschen så kan man lugnt gå ut och åka minst lika fort igen helt utan hjärnspöken.:fakta


Plötsliga tvära oväntade släpp beror i min erfarenhet på underlaget, däcket, låg fart kompenserat med mycket gas eller en kombination.

Låg kurvhastighet är farligt eftersom man då kan ge mycket gas innan det släpper. NÄR det väl släpper har man ett bakhjul som vill spinna upp ordentligt för att matcha gaspådraget vilket gör att det tappar stor del av greppet direkt och snabbt glider iväg.
Håller man däremot en hög kurvhastighet krävs det bara lite, lite gas innan det släpper och då spinner inte hjulet upp speciellt mycket vilket ger en mjuk, lättkontrollerad glidning.

Jag har lyckats matcha kurvhastighet, grepp, körskicklighet och lagom brist på självbevarelsedrift en eftermiddag på mina 15 år av banknarkande. Det var en helt magisk orgie i lätt sladdande bakdäck och finjusterande av apex beroende på hur mycket framänden hasade i ingångarna. Kommer aldrig hända igen.

Hjärnspöken brukar jag inte få längre så det gör inte så mycket. Men jag tror du är något på spåren med låg ingångshastighet/kurvhastighet. Att försöka kompensera det med 150Nm och en inte alltför erfaren förare kan leda till sånt här ibland.

Alltså; så fort jag och hojen mår bra igen så ska jag ge fan i att bromsa.

Syftet med tc är väl att den skall gå in innan man får så pass mkt ställ så att man blir avkastad ..
Tc kan antagligen inte hjälpa mot allt men jag tror nog att Tc har ett lättare liv i en 4cyl motor än i en Twin på 1301cc med 150nm så blir det svårare .

Vad jag vet är ialf att I min Fd Tuono v4 så räddade den Tc mig ett par gånger då jag glömde att däcken var för kalla vid kraftigt pådrag . Den Tc hade ialf jag stort förtroende för , hoppas Ktm`s är i närheten :)

Coola bilder och lite kul läsning .. http://gearopen.com/rides/2015-ktm-1290-super-duke-r-track-ride-review-22160/

Jag tycker att TC är lite grov och tillåter mycket släpp för att sedan strypa stenhårt. Men men rätt körstil så kan man säkert få ut mycket av den. Men den är som sagt gjord för gatbruk..

Att du kör vidare på din 1290 var det klokaste jag hört på länge. I min värld var du på väg att byta hoj/märke och att då gå upp på ngt super as typ en 2014-2016 Kwaksaki tyckte inte jag lät vettigt.

Nä, steg för steg nu, bygg fart.

Att jag vurpade och pajade revben berodde enbart på att jag pillat på fjädringen och vred på rullen för mycket = okunskap. Jag fick lov att backa bandet lära mig av det jag gjorde fel, ta hjälp och öka min kunskap.

Det var mycket tankar som for fram och tillbaka. Mycket velande, mycket oro och en osäkerhet kring hur säsongen skulle se ut. Hojen kommer ju aldrig vara godkänd för superbike och i slutändan är det ju dit jag vill komma. Och när jag skrotar denna så kommer jag behöva byta hoj och det enda vettiga är ju att köpa en färdig racehoj. Men helst av allt så vill jag köra min KTM, min 1290, och den kommer kunna lagas och jag fortsätter med mina mål för säsongen.
Jag kommer tappa en del försäsongsträning men jag får försöka ta igen det med mer träning under resten av säsongen.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Gat-tc+racedäck=dålig kombo, min gissning. Stäng av om det inte finns race/slickläge. Surt! Men, en del i raceing, bara acceptera och börja om. Har "några" omstarter själv, man vänjer sig! :tummenupp
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Gat-tc+racedäck=dålig kombo, min gissning. Stäng av om det inte finns race/slickläge. Surt! Men, en del i raceing, bara acceptera och börja om. Har "några" omstarter själv, man vänjer sig! :tummenupp

Jag känner lite så också, samtidigt så har jag intalat mig själv under hela vintern att försöka lära mig att utnyttja min traction control för att kunna ligga och pressa hårdare i kurvorna men med lite bättre marginal än om jag hade haft den avstängd. Än så länge har jag bara dåliga erfarenheter med min TC men det kan ju dock betyda att det är jag som gör fel, inte min traction control :rofl

Ja, jag hittade din sida på Facebook idag och läste det senaste inlägget, på tal om omstarter. Surt är det minst sagt, men det är ju en del av sporten :brinnerup
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag känner lite så också, samtidigt så har jag intalat mig själv under hela vintern att försöka lära mig att utnyttja min traction control för att kunna ligga och pressa hårdare i kurvorna men med lite bättre marginal än om jag hade haft den avstängd. Än så länge har jag bara dåliga erfarenheter med min TC men det kan ju dock betyda att det är jag som gör fel, inte min traction control :rofl

Ja, jag hittade din sida på Facebook idag och läste det senaste inlägget, på tal om omstarter. Surt är det minst sagt, men det är ju en del av sporten :brinnerup

Tror det är bättre att du drevar så du ligger i effektspannet när du vrider på än använder tc om den är "kantig", blir mjukare och mindre skillnad på påslag-hjulhastighet då. Du hade ju skaffat qs så då hinner du med att växla ändå. :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tror det är bättre att du drevar så du ligger i effektspannet när du vrider på än använder tc om den är "kantig", blir mjukare och mindre skillnad på påslag-hjulhastighet då. Du hade ju skaffat qs så då hinner du med att växla ändå. :)

Problemet med drevning är att jag måste byta till 520-drivpaket för det finns bara 16/38 eller 17/38 med originalkedja att välja på till hojen verkar det som. Men å andra sidan är väl det inget jätteproblem kanske, men likväl en ekonomisk belastning att byta hela paketet.

Min Quick shifter har blivit minimalt böjd i ena ändan. Jag undrar om det kan påverka funktionen.. Men det finns ju iof bara ett sätt att ta reda på det.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag känner lite så också, samtidigt så har jag intalat mig själv under hela vintern att försöka lära mig att utnyttja min traction control för att kunna ligga och pressa hårdare i kurvorna men med lite bättre marginal än om jag hade haft den avstängd. Än så länge har jag bara dåliga erfarenheter med min TC men det kan ju dock betyda att det är jag som gör fel, inte min traction control :rofl

Ja, jag hittade din sida på Facebook idag och läste det senaste inlägget, på tal om omstarter. Surt är det minst sagt, men det är ju en del av sporten :brinnerup

Nu behöver det ju inte vara fel på varesig TCn eller körstilen när de inte lirar ihop, de är bara omaka.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Nu ska vi se.. Ikväll får jag förhoppningsvis reda på vad det kommer att kosta för att få en tävlingsduglig hoj.
Har jag tur kanske jag tillomed kan skramla ihop till ett cartridge när skatten kommer. Det blev rekordmycket tillbaka i år. Jag är alltså sjukt snäll som lånar ut pengar till 0% ränta. :tummenupp

Efter dagens datortomografi och ultraljudsröntgen så kan jag nog se fram emot en hyfsat fungerande arm inom 4-6 veckor, Det känns helt okej :) det går säkert att få den körduglig inom 3! :banana
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ska ha-skinnpaj! Dainese D-air Misano. Inbyggd airbagväst utan att den sitter ihop med hojen. Perfekt! Jag har en känsla av att jag kan få användning för den.

dainese_dair_misano_perforated_race_suit_black_bla  ck_fluo_red_zoom.jpg



 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ska ha-skinnpaj! Dainese D-air Misano. Inbyggd airbagväst utan att den sitter ihop med hojen. Perfekt! Jag har en känsla av att jag kan få användning för den.

dainese_dair_misano_perforated_race_suit_black_bla  ck_fluo_red_zoom.jpg




D-Air eller motsvarande från Alpinestars är vad jag siktar på härnäst med. Känner att jag brutit tillräckligt med viktiga prylar nu. :crash
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
D-Air eller motsvarande från Alpinestars är vad jag siktar på härnäst med. Känner att jag brutit tillräckligt med viktiga prylar nu. :crash

Jo men precis. De få tusenlapparna extra kanske kan göra skillnaden mellan att vara grönsak, långtidssjukskriven eller att ställa sig upp svärandes över det förbannande greppet, eller snarare avsaknad av grepp. Men vem säljer Alpinestars airbagmodell? Funbike gör det ej och inte heller LellesMC.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top