Det är coolare att köra KTM än något annat märke
Jag hoppas att både jag och cykel blir klara i tid!
Jag har börjat ladda om för fullt efter mycket om och men nu. Känner av en enorm tidsbrist och inser att jag inte kommer ha någon egentlig körtid på hojen alls om jag ens hinner med att bli klar inför Anderstorp. Men på ett eller annat sätt så blir det en säsong med min kära 1290 iaf
Att lära sig att gå innan man börjar springa är inte att byta klass eller gå ned i motorstorlek. Man får ta små steg i taget och lära sig av sina misstag. Du kände väl inte direkt att din kära 990 var alldeles för farlig för dig och du behövde en 600 istället när du kraschade på Mantorp och bröt revbenet? Eller Marquez som kraschade 6 race förra säsongen, ska han ner till Moto2 igen trots att han har vunnit 2 mästerskap i rad?
Jag fortsätter med min 1290 det här året. Den får lagas och jag hoppas att vi tillsammans kan bjuda på riktigt roliga race mot alla de vanliga skrevraketerna i Rookie 1000, samt ha det bästa depåtältet på området
Så sant som det är sagt. Det finns bättre hojar för racing men jag kör ju den här för att jag älskar hojen
Den skall lappas ihop och tävlas med. Och jag hoppas att jag är tillräckligt hel för att kunna köra relativt obehindrat!
Haha tack för komplimangen! Jag måste bara bli snabb först
Med Street-läget så kommer du märka att det inte riktigt händer något när du vill gasa ut ur kurvorna, men det är jättebra att börja med! Jag körde med street-läget de allra första bandagarna jag var på under 2014 och det kändes tryggt och hindrade mig inte speciellt mycket DÅ.
Förra året körde jag utan TC men i år tänkte jag använda sport-läget. Det är ju dock ingen race-TC dessvärre så den verkar funka sådär på bana. Men jag har inte hunnit utvärdera speciellt mycket, men det var inga problem att få en highsider med TC igång iaf
Så är det ju tyvärr. Det är fortfarande högerhanden som behöver vara finkänslig även om TC är igång. Den är ju väldigt grov och passar inte racing speciellt bra tror jag. Men THF-Mathias verkar nöjd med den och han är ju snabb på sin 1290!
Skynda långsamt ja.. Ja, det är svårt men det är ju precis det som behövs. Skönt att du har bra kontroll på hojen när bakändan halkar ut
Önskar att jag hade den erfarenheten också men den kommer så småningom!