Fordons debut i Rookie-serierna

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Hoj
S1000 RR ///M
Vad händer med systemet om det löser ut på fredagsträningen och eller lördagskvalet? Då måste man väl skicka hela stället ner till Dainese - vilket dessutom kostar extra. Annars verkar systemet väldigt bra.

Någon som vet om någon fysisk butik Stockholm - Uppsala - Västerås har Spidi västen i sortimentet?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Vad händer med systemet om det löser ut på fredagsträningen och eller lördagskvalet? Då måste man väl skicka hela stället ner till Dainese - vilket dessutom kostar extra. Annars verkar systemet väldigt bra.

Någon som vet om någon fysisk butik Stockholm - Uppsala - Västerås har Spidi västen i sortimentet?

Det går att köra med systemet deaktiverat, och troligtvis går det nog bra att plocka bort ett utlöst system för att köra vidare utan just västen. Risken att inte kunna köra vidare beror nog snarare på hur bra lädret håller, precis som med alla andra skinnställ :)

Jag tänker rekommendera dig att ringa Funbike (såklart :fakta) och kolla om de inte kan ta hem en väst. det är ju nära och bra från Enköping.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Man får ju ha med ett vanligt ställ som backup. :hihi
Det ska man väl för säkerhets skull ändå ha om man klarar sig oförskämt bra men stället inte går igenom en besiktning.

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Denna fälg bör väl kunna riktas utan problem? Och i så fall, vilka företag kan jag vända mig till?

View attachment 428619

Intera är ett företag som jag böra har hört gott om, men eftersom klockan är halv åtta nu så kan jag inte höra av mig till dem.
*edit* skickade mail till dem med bilden samt lite frågor.

Vilka fler företag riktar fälgar och är/bör vara vettiga? Gärna inom Stockholms län men angränsande län kanske kan funka också.

Borde inte vara några problem alls....

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Ska ha-skinnpaj! Dainese D-air Misano. Inbyggd airbagväst utan att den sitter ihop med hojen. Perfekt! Jag har en känsla av att jag kan få användning för den.

dainese_dair_misano_perforated_race_suit_black_bla  ck_fluo_red_zoom.jpg

Själv håller jag också på och försöker hitta ett skinnställ, men utbudet av tjejställ är helt enkelt uruselt!! Jag blir tokig snart :mad: Ska man verkligen bli tvingad att måttbeställa? Det känns rätt så vanskligt måste jag säga. Tänk om jag inte blir nöjd. Vilken tur ni killar har som kan frossa i olika märken och modeller.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Själv håller jag också på och försöker hitta ett skinnställ, men utbudet av tjejställ är helt enkelt uruselt!! Jag blir tokig snart :mad: Ska man verkligen bli tvingad att måttbeställa? Det känns rätt så vanskligt måste jag säga. Tänk om jag inte blir nöjd. Vilken tur ni killar har som kan frossa i olika märken och modeller.

Ja alltså, det är inte mer homogen passform på killar... Även om det finns fler modeller, men de flesta sitter dåligt för oss med.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Ja alltså, det är inte mer homogen passform på killar... Även om det finns fler modeller, men de flesta sitter dåligt för oss med.

Som Ulvhamne säger, så gäller det för killar också. För mig har egentligen bara Dainese fungerat bra. Sweep som jag använde senast är hemskt att gå runt i eftersom jag nästan blev kastrerad.. Dock funkade den skitbra att köra i.

Måttbeställt är ju egentligen det enda rätta, men 99% är för snåla och lata för att göra det :hihi

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Nu ska vi se.. Ikväll får jag förhoppningsvis reda på vad det kommer att kosta för att få en tävlingsduglig hoj.
Har jag tur kanske jag tillomed kan skramla ihop till ett cartridge när skatten kommer. Det blev rekordmycket tillbaka i år. Jag är alltså sjukt snäll som lånar ut pengar till 0% ränta. :tummenupp

Efter dagens datortomografi och ultraljudsröntgen så kan jag nog se fram emot en hyfsat fungerande arm inom 4-6 veckor, Det känns helt okej :) det går säkert att få den körduglig inom 3! :banana

Cash: check
Arm: check
Målmedvetenhet: check

Bästa tråden på SH:Bugar Kommer att gå hur bra som helst i Rookie 1000:tummenupp:tummenupp (och självklart ska du köra KTMn...fiii fan va tråkigt med en dussinjaps :fakta)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Cash: check
Arm: check
Målmedvetenhet: check

Bästa tråden på SH:Bugar Kommer att gå hur bra som helst i Rookie 1000:tummenupp:tummenupp (och självklart ska du köra KTMn...fiii fan va tråkigt med en dussinjaps :fakta)

Haha åh men tack för dem fina orden :krama
Ja jävlar va bra det SKA gå i år!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja du Richard, de finns nog ingen som kan säga att du inte har använt din 1290. Jag lider med dina skador på så väl kropp som din älskling och plånbok?! Jag har inte läst din tråd så myclet det sista utan fick gå tillbaka några sidor och läsa ikapp.. Det var till en början kul och sedan kom kraschen. Det är fan inte gratis att krascha, kroppen din vill ja inte byta mot, men psyke de finns det och det är skönt att höra att du inte ger upp trots denna bittra start på året! Om de hjälper (du kan ha läst det också) så pröjsade min sambo 70 000 för att operera våran yngsta vove och vi fick hem henne i en una. Inte heller så värst bra start. MEN, vi drabbas inte av mer "otur" än vad vi klara av att tar oss ur!

Kör på och NÄR du lämnar din ärade KTM vet vi alla att det är en GSX-R du drömmer våta drömmar om:krama

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ja du Richard, de finns nog ingen som kan säga att du inte har använt din 1290. Jag lider med dina skador på så väl kropp som din älskling och plånbok?! Jag har inte läst din tråd så myclet det sista utan fick gå tillbaka några sidor och läsa ikapp.. Det var till en början kul och sedan kom kraschen. Det är fan inte gratis att krascha, kroppen din vill ja inte byta mot, men psyke de finns det och det är skönt att höra att du inte ger upp trots denna bittra start på året! Om de hjälper (du kan ha läst det också) så pröjsade min sambo 70 000 för att operera våran yngsta vove och vi fick hem henne i en una. Inte heller så värst bra start. MEN, vi drabbas inte av mer "otur" än vad vi klara av att tar oss ur!

Kör på och NÄR du lämnar din ärade KTM vet vi alla att det är en GSX-R du drömmer våta drömmar om:krama

Jadu. Det kan kosta att ligga på topp. Tack för sympatin! Jag är jättetaggad nu igen även om jag knappt kan lyfta ett mjölkpaket över huvudet utan att det gör ont. Men det är bara temporärt. Jag tror att jag slipper bestående men från kraschen.

Beklagar verkligen sorgen och er förlust! Det är hemskt att förlora en familjemedlem.
Pengar må vara bra att ha, men det är ännu bättre att spendera dem på det som gör livet ljusare :tummenupp

Och en GSX-R? :rofl Okej, vi säger så :fyllisar

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tycker du ska slänga på ett set rc8 kåpor och eventuellt clipons på 1290:n och smyga dig in i superbike serien som en rc8r.. :crash :banana:yoparty

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
jävlar..

Vad jag har handlat saker nu.

apqPLRE_700b.jpg

Fyyyyyyyy fan :rofl :crash Och mer ska det bli. Hojen ska bli mindre ful, och den ska hålla sig snygg en längre stund nu!

Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
jävlar..

Vad jag har handlat saker nu.

apqPLRE_700b.jpg

Fyyyyyyyy fan :rofl :crash Och mer ska det bli. Hojen ska bli mindre ful, och den ska hålla sig snygg en längre stund nu!

Schampo och en liten tvättsvamp kanske + ett sjuhelsikes lackskydd? :hihi Vi flickor gillar puts! :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati