Fordons debut i Rookie-serierna

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag kan väl tycka att du kanske inte utnyttjar vridet på bästa sätt med så kort utväxling , men jag kanske har fel . Hur som hoppas du blir nöjd ialf :) och hoppas du får igång allt igen !

Folk sa samma sak gällande att gå ner från 17 till 16 fram. Men 99% verkar tycka att det var det bästa som kan göras på hojen. Jag tvivlar starkt på att det skulle bli en extrem skillnad med två kugg större bakdrev. Men vi märker! Än så länge har jag inte läst om någon som kör med 16/40 på bana med sin 1290. Skulle det skita sig så beställer jag bara ett eller två bakdrev till.

Tack, jag önskar att allt skulle vara klart till den 12:e men en mer realistisk målsättning får bli till den 19:e april :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tack vare Herr Forsén så kommer jag köra runt med en riktigt fin hoj inom kort!
En kombination av glasfiber/kolfiber i glossy plain weave. Hade gärna haft Twill weave men då blir leveranstiden dubbelt så lång! Jag får även hjälp med ett snyggt dekalkit (Ungefär som original). Det här kommer bli SÅ bra! :kär

bakkåpor.jpg

Framskärm.jpg

kylarvingar.jpg

tankskydd.jpg

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
En högst personlig fråga Fordon, blir du lycklig av att handla grejor?
:)

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag blir jättelycklig av att handla prylar :p :p till div motordrivnafordon :p

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Läs inlägget innan från mig :p hahahaha :tummenupp:tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Är det inte jag som tagit den bilden va? Lite olika spårval:)

Jag har faktiskt undrat vem som tusan som tog den där bilden men det slog mig att jag troligtvis kunde kolla i gamla Speedster-tråden, och visst är det du som är fotograf! :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showt...ter-cup-2015&p=6187948&viewfull=1#post6187948

Ja alltså, här ser man ju spårval mellan en rutinerad förare och en banåkare :rofl I år så ska vi förhoppningsvis kunna putsa till det här lite.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Nu händer det saker! Förutom Rookie 1000 så kommer jag köra hela Svenska Endurancecupen tillsammans med Lasse Jangby och Mats Oden!

Bifogat

• Screenshot_2016-04-04-15-04-02-1.jpg
    Screenshot_2016-04-04-15-04-02-1.jpg
    101.1 KB · Visningar: 90
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Jag är så glad över att du kommer få swischa förbi mig på Torpet.
Trodde ju seriöst att man inte skulle få uppleva detta då vi hoppade över Speedster.... :banana

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag har beställt nya värmare och de dyker nog upp nästa vecka. De gamla behåller jag nog som backup ifall jag skulle råka göra något dumt. Det här kommer bli sååååååååååååå bra!! :kär

Chicken-Hawk-Racing-Pro-Line-Tire-Warmers-1.jpg

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag har beställt nya värmare och de dyker nog upp nästa vecka. De gamla behåller jag nog som backup ifall jag skulle råka göra något dumt. Det här kommer bli sååååååååååååå bra!! :kär

impressive, most impressive :tummenupp

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj

Fanns dom i orange ?:D

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
För att bygga upp en rimlig styrka igen och en uthållighet (som jag inte har haft förut) i underarmarna inför tävlingarna så har jag införskaffat en CoC1 (Captains of Crush) som jag kommer träna med under arbetstid, när jag kör bil.

Det sägs ju att det enda som hjälper mot mjölksyra i underarmarna är att man kör hoj. Ofta. Nu kör jag ju inte 365 dagar om året (inte ens 10% av det skulle jag tippa på) vilket betyder att jag inte kör så ofta som jag vill. Därför tror jag att det här kommer kunna hjälpa mig på traven :martialar Om exakt en månad så får vi se hur det utspelar sig!

12967516_1029422697145918_5366286731517732048_o.jpg

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
....nu tror ju jag....att onödiga muskler bygger syra, och är mindre önskvärda i uthållighetsaspekten?
Det är ju inte onödigt bitiga pojkar de som kör fort på riktigt, vilket stödjer den tanken.

Många reps på låg belastning kanske är melodin?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
....nu tror ju jag....att onödiga muskler bygger syra, och är mindre önskvärda i uthållighetsaspekten?
Det är ju inte onödigt bitiga pojkar de som kör fort på riktigt, vilket stödjer den tanken.

Många reps på låg belastning kanske är melodin?

Det stämmer :) Min tanke är att eftersom det går att träna sig till högre nivåer av mjölksyra innan kroppen säger ifrån, så ska jag försöka träna så med grippern. Det handlar inte om att stänga den vid varje repetition, utan att bara pumpa på under lång tid med låg, konstant, mjölksyra i armen. Precis det som du är inne på. Många reps låg relativt låg belastning. Dagarna innan tävling så kommer jag låta underarmen vila helt så att körningen inte blir lidande av sliten muskulatur.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
För att bygga upp en rimlig styrka igen och en uthållighet (som jag inte har haft förut) i underarmarna inför tävlingarna så har jag införskaffat en CoC1 (Captains of Crush) som jag kommer träna med under arbetstid, när jag kör bil.

Det sägs ju att det enda som hjälper mot mjölksyra i underarmarna är att man kör hoj.

Jag säger att det enda som hjälper är att träna sig till att inte spänna musklerna i onödan. Skaffar man sig onödigt mycket muskler är risken stor att man använder dom när det börjar gå fort. Trots att man inte behöver.

Kan man bygga upp uthålliga muskler som man ser till att inte använda i onödan är träning naturigtvis av godo.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati