Överhertiginnan
2Fast4You
Det enda jag ha gjort idag är att mecka hoj. Igen
Köp en RSV4
Det enda jag ha gjort idag är att mecka hoj. Igen
Köp en RSV4
Funkade inte reservkylarn? Fan vad surt! Det går troll i din säsong iår. Själv slängde jag in handduken efter lunch igår då jag kände mig riktigt risig! Helt slut efter 4a varv så det var lika bra att ge sig innan något gick fel. Kör du sm på Sviestad? Jag tänkte nog komma och kika och samtidigt lämna ena gaffelbenet åt Jocke då det läcker...
Ska bara förklara för Ragnar att han behöver bli återförsäljare till Aprilia också
View attachment 431240
Men sporthoj är kul. Riktigt kul! Och bekvämt.
När kommer du dyka upp i "jag har köpt en ny hoj" trådet
Jag tror det skulle lossna ganska rejält om herr Fordon skulle ta steget från naken-hertig till hoj avsedd för ändamålet... Men det måste han nog själv inse först
Det finns en viss charm i att vara halvsnabb på en udda hoj. Den infinner sig inte när man är strax under toppen på en dussinhoj.
Jag har mer eller mindre en doktorsavhandling i ämnet efter att ha plågat konstiga hojar på bana i över 15 år.
När kommer du dyka upp i "jag har köpt en ny hoj" trådet
Jag tror det skulle lossna ganska rejält om herr Fordon skulle ta steget från naken-hertig till hoj avsedd för ändamålet... Men det måste han nog själv inse först
Men målsättningen för Rikard är inte längre att vara halvsnabb, det har den aldrig varit. Att då envisas att köra udda hojar "bara för att" känns för mig som ett slöseri med material, tid och sin egen hälsa om man ska gå omkull när man försöker jaga tider och hojen inte funkar.
Detta är min högst personliga åsikt, man ska göra som man vill såklart! Lycka till oavsett
Att demontera fågelpinnestyret och ersätta det med clip-ons vore ett billigare alternativ till något bättre varvtider.
Om tiderna sen sjunker tillräckligt för att sätta de andra förarna på plats, de ger sig.
Att där är goddag i motorn det vet vi.
Men bästa lösningen heter ändå Aprilia.
Haha! Det återstår är att se!
Så sant som det är sagt, och sakta men säkert tvingas jag inse att det bästa alternativet är en riktig sporthoj, även om jag inte kan utnyttja nuvarande hojens fulla potential. Målet i slutändan är ju att gå upp i Superbike inom ett par år och även om det är lång väg kvar så är det en sporthoj sol gäller där, oavsett hur charmigt jag tycker det är med en 1290.
Det går tyvärr inte att montera clip-on på hojen på något smidigt sätt utan att bygga om den. Det är många som verkar ha fastnat för Aprilia märker jag
Ska du ner på 600 till och med?! Nu går skam på torra land! Det var ju ZX10R som gällde!
Ska du ner på 600 till och med?! Nu går skam på torra land! Det var ju ZX10R som gällde!
Ska du ner på 600 till och med?! Nu går skam på torra land! Det var ju ZX10R som gällde!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |