Fordons debut i Rookie-serierna

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Deltävling 3 körs på Knutstorp 9 Juli.
Saxat från endurancecupen.se

8 Juli kör sydskånes på knutstorp.

Född skåning, stolt skåning.

Då får du ju även ställa upp på rookie racet den 16 Juli på Knutstorp. Då kommer du ha chansen att sätta många på plats då flera av oss som ska tävla aldrig sett banan innan och kommer ställa upp i kvalet direkt

Tycker jag absolut att du ska göra, Kör du endurancet och hittar flyt kommer du ha stor fördel mot oss i toppen på rookie 600 då ingen av oss tidigare varit där.

Är ändå fight om 50 poäng, Och ledaren i tabellen har idag 58 Poäng,

Finns SMS lån det är ju så en annan får ihop det :brynad:brynad

Kommer jag topp 10 är jag jättenöjd, får jag chansen att ta rygg på en snabb klunga är jag i himlen.
Jo jo, jag får väl också fråga om de kan gå in med helspons :fakta

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Topp 10 i helgen motsvarade 1.01.5 på LMS och det lär du ju mäkta med utan bekymmer tycker jag :)

Lägg på typ 10sek så har du åsentider, inte exakt då det är olika karaktär på banorna och man kan gynnas av den ena eller andra beroende på körstil och set-up men ungefär. :)

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Att medans vissa går från 600 till 1000, så går jag från 1300 till 600 :fyllisar
Planen har varit att jag skulle skaffa en sporthoj till nästa säsong men verkligheten kom ikapp mig tidigare än planerat. Och lite småkär blev jag av att köra en riktigt hoj på bana.. Att det blev en 600 var dock nästan en slump. Ett bra erbjudande dök upp :)

Okej, men med "ur funktion" så menar du inte "klotad" i alla fall? Då har jag inte missat något trots allt. Sportisar är rätt müsiga på bana, oavsett hur kul det är med naket och udda. ;)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Okej, men med "ur funktion" så menar du inte "klotad" i alla fall? Då har jag inte missat något trots allt. Sportisar är rätt müsiga på bana, oavsett hur kul det är med naket och udda. ;)

Har du kraschat duken eller har du rasat motorn? Eller har du sålt den?

Motorn är nog väldigt mycket sopslut. Den står på verkstad och skall ses över :)

För övrigt är namnet på tråden bytt, och samtidigt blev även namnet på det här underforumet ändrat:hihi

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Välkommen till Rookie 600 :tummenupp

OT:

Kommer de bygga om innan Bikeweek?
(Trodde att det skulle göras först i höst)

De bygger om nu och nästa vecka. Till skillnad från He rik så vill jag minnas att SMC-helgen 2-3/7 blir den första körningen med nya bansträckningen, så snabbaste tiden den helgen blir gällande banrekord. Ett tag i alla fall... ;)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu

OT:

Kommer de bygga om innan Bikeweek?
(Trodde att det skulle göras först i höst)

Tycker det verkar lite luddigt det där med ombyggnationen, Mike påstod i vintras det skulle vara klart med nya depåkurvan till smcs första körning i Juli (3e), men nu verkar det ändå vara gamla kurvan som gäller vid det tillfället enligt inlägg på Facebook. Jag tror det återstår att se vilken dragning det blir till Bikeweek.

Hela banan skall få ny beläggning i höst efter säsongen... påstods det i vintras.

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
De bygger om nu och nästa vecka. Till skillnad från He rik så vill jag minnas att SMC-helgen 2-3/7 blir den första körningen med nya bansträckningen, så snabbaste tiden den helgen blir gällande banrekord. Ett tag i alla fall... ;)

Nja, enligt uppgift ska den 3:e gå på gamla, är ju licens-körning så möjligt att besiktningen och godkännandet inte kommer vara klart tills dess, den 2:a är väl kurs och då behovs kanske inte godkännandet vara klart. Min gissning. :)

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Nja, enligt uppgift ska den 3:e gå på gamla, är ju licens-körning så möjligt att besiktningen och godkännandet inte kommer vara klart tills dess, den 2:a är väl kurs och då behovs kanske inte godkännandet vara klart. Min gissning. :)

Så kan det vara. Men Danne tyckte ju att det var så kul att SMC Sport skulle vara först ut på nya sträckningen och ha banrekordet, så...vem vet vem som har rätt? Vi får väl helt enkelt se om två veckor. :)

Asfalten kommer i alla fall nästa vecka:

http://www.vf.se/sport/bilsport/ny-asfalt-ska-ge-nya-rekord-pa-gellerasen-0

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Välkommen till Rookie 600!
Nu kommer din utveckling bara accelerera, det är ju rena MotoGP-plantskolan R-600...:D

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Välkommen till Rookie 600!
Nu kommer din utveckling bara accelerera, det är ju rena MotoGP-plantskolan R-600...:D

Tack! Det här kommer bli väldigt spännande. Lite kul är det att välja en väg som var otänkbar för så kort tid sedan.

Jag hoppas personligen att det är gamla sträckningen den 3:e juli, så jag kan få en jämförelse med hur pass långsammare jag är på min nya 600 som jag inte har kört, jämfört mot min 1290 som jag kan väldigt bra.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag hoppas personligen att det är gamla sträckningen den 3:e juli, så jag kan få en jämförelse med hur pass långsammare jag är på min nya 600 som jag inte har kört, jämfört mot min 1290 som jag kan väldigt bra.

Jag tror helt ärligt du kommer vara snabbare på 600an! Kör hårt! Vi kanske ses där den 3e, jag har inte riktigt bestämt mig än (Rudskogen dagen efter).

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020

Jag har inte fattat exakt vad som skall hända med depåkurvan. Finns det en skiss eller nåt nånstans? Är det en stor skillnad?
Jag kommer inte kunna/hinna köra nåt innan kvalet lördan på SM, kommer all min samlade erfarenhet (2 bandagar) från Gelleråsen vara förgäves? :gnissla:D

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin