Fordons debut i Rookie-serierna

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag har inte fattat exakt vad som skall hända med depåkurvan. Finns det en skiss eller nåt nånstans? Är det en stor skillnad?
Jag kommer inte kunna/hinna köra nåt innan kvalet lördan på SM, kommer all min samlade erfarenhet (2 bandagar) från Gelleråsen vara förgäves? :gnissla:D

Tightare sistadel, ungefär på samma ställe som innan men rak utgång sen, tyckte det såg ut att komma ut på gamla rakan ungefär där depåutsläppet är idag, blir en liten knick ut där på gamla rakan.

Med viss reservation då jag inte gått den än men ungefär så, "bågen" där man nu ligger på fullt i nerlägg, där böjen öppnar sig, försvinner alltså och ersätts av en raka som kommer ut i vinkel på gamla rakan nere vid depåutsläppet.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag tror helt ärligt du kommer vara snabbare på 600an! Kör hårt! Vi kanske ses där den 3e, jag har inte riktigt bestämt mig än (Rudskogen dagen efter).

Jag får hoppas på det. Eller snarare jobba ordentligt för att snabbt bli det. Det vore kul om du körde Gelleråsen då. Karlskoga är ju nästan vid norska gränsen ändå liksom så du är ju framme på nolltid ;)

Jag har inte fattat exakt vad som skall hända med depåkurvan. Finns det en skiss eller nåt nånstans? Är det en stor skillnad?
Jag kommer inte kunna/hinna köra nåt innan kvalet lördan på SM, kommer all min samlade erfarenhet (2 bandagar) från Gelleråsen vara förgäves? :gnissla:D

Henrik beskrev den bra. Ingen körning är förgäves, du har väl haft roligt? :banana
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Tightare sistadel, ungefär på samma ställe som innan men rak utgång sen, tyckte det såg ut att komma ut på gamla rakan ungefär där depåutsläppet är idag, blir en liten knick ut där på gamla rakan.

Med viss reservation då jag inte gått den än men ungefär så, "bågen" där man nu ligger på fullt i nerlägg, där böjen öppnar sig, försvinner alltså och ersätts av en raka som kommer ut i vinkel på gamla rakan nere vid depåutsläppet.

Ahh, Ok. Är det för att få mer avåkningsyta mot depåräcket?
Det kan nog bli bra, depåkurvan blir nog mindre klurig att få till än vad den är idag.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
​Under veckan har jag gjort mitt bästa för att få hojen tävlingsduglig. Snabbgas är monterat, nya PP Tuning rearsets installerade med ny stålomspunnen bromsslang bak som aldrig kommer användas, motorskyddskåpa monterat och det mesta är najat. Förutom oljepluggen och oljepåfyllningslocket.
Sen måste stödet demonteras men det är bekvämt att ha det på! Jag saknar en quick shifter dock! Kylarvätskan tömdes på glykol, spolades rent en gång och fylldes på med korrekt mängd waterwetter (plus moms) imorse.


Igår kom jag fram till Gelleråsen och träffade hela halva gänget. Fredrik var där med med bland annat den hojen som jag fick låna tidigare. Han hade rivit av tanken och luftburken men sen hade han på något sätt upp projektet att byta termostat. På frågan om jag kunde hjälpa till så kändes det självklart att ställa upp efter all hjälp jag har fått av honom. Efter mycket om och men så hade allting som var ivägen plockats bort.

IMG_0853.jpg

Tömt kylaren
Tömt oljan
Plockat bort motorkåpor
Plockat bort startmotor
Plockat bort oljekylare.
Rimligt Kawasaki. Anslagen verkstadstid 3h. Bra.

IMG_0854.jpg

Sen kunde jag nå termostathuset och skifta termostat och montera tillbaka det som jag plockade bort.
Tre timmar senare, runt 23:30 eller något i den stilen så var allt klart och bi hällde i kylarvätskan. Tro fan att det läckte från nedre delen av termostathuset!!! Eftersom jag inte tänkte på att smörja in gummipackningen med något så kan den ha satt sig lite konstigt. Nybörjarmisstag att inte montera tillbaka enbart kylsystemet först. Eftersom han ändå inte skulle köra hojen imorgon så skiftade jag bromsbeläggen från den här hojen till hans hans regnhoj som han körde istället. Och de beläggen som var sopslut monterades på den trasiga hojen så att framhjulet kunde monteras. Någon gång vid ett släcktes till slut lampan. En upprepning av proceduren får göras en vardagskväll hos honom. Lite kul var det iaf och en erfarenhet rikare.

Imorse var dagen med stort D. Premiären med min fina hoj! Nya R10-däck som jag aldrig har testat och bromsbelägg som hör hemma på gatan, Galfer G1375. Samt originaldrevning med 16/43. Det ska bli intressant tänkte jag och rullade ut. Det kändes helt okej men inget stämde. Typ. Tack vare värdelösa bromsbelägg så hade jag noll förtroende vid inbromsningarna. Jag fick nypa hårt utan någon vidare bromsverkan. Men annars gick det väl an på det stora hela. Från Trösen till målrakan kunde jag köra på tvåan hela vägen runt. Jag har skaffat mig en automatmoppe! På rakan varvar jag nästan ur fyran. Nästan.
När jag kommer in visar transpondern 1,13.765! Jag som trodde att jag hade kört 1,18-tider eller däromkring. Hojen är tydligen lättkörd!

IMG_0856.jpg

Lyckligtvis så hade jag beställt och fått hem racebelägg till hojen. I sista sekund anlände de till lokala posten. SBS Dual Sinter för en löjlig summa pengar. 3069kr med frakt för båda bromsoken.
Innan jag drog ut på nästa körpass så frågade Hillerström mig varför jag kör med mina clip-on så invikta. Jag hade inget bra svar men jag tänkte att det är väl såhär en sportis skall vara. Jag vinklade dock ut styret och helt plötsligt kände jag mig hemma i hojen. Nu var det bra! Såhär i efterhand så var det värt den extra kostnaden för beläggen. Vilken skillnad! Vilken bra känsla jag fick!!
Jag hann inte köra alltför många varv på andra passet innan Henke gick omkull i Trösen. Den kurvan måste ju vara den absolut sämsta i Sverige. Körpasset efteråt så gick jag ut och kapade tiden med ytterligare 4 tiondelar till 1,13.363. Det är kul att kunna slänga över hojen från sida till sida, att hänga ut som en apa och ge full gas. Jag kände mig som Marquez och slumpen hade gett mig siffran 93 den här dagen :yoparty
Utan QS och med en värdelös styrdämpare så får jag lite styrvobbel ibland. Fast det får man tydligen ändå enligt Christian så det är bara att suck it up och leva med det. Styrdämparen funkar inte alls. Problemet på Gelleråsen är främst övergången mellan esset och snabbhögern när jag växlar och samtidigt bryter hojen till andra sidan, samt utgången från Ejes ner mot svackan.

Att starta med en 600 är rätt svårt faktiskt. Det här med att slira på kopplingen har jag liksom aldrig behövt bry mig om på min KTM. Men övning ger färdighet och det blir bättre för var start jag gör!
Under det här körpasset fick jag ett löjligt stort framhjulssläpp i ingången till depåkurvan efter snabbvänstern. Däcket släpper, greppar, släpper, hackar och jag glider på underbenet innan däcket får fäste igen. Jag hann tänkte "det var den här hojen det". Jag körde ett varv till men kände att jag var lite väl uppe i varv för att jag skulle fortsätta. Fy fan va hårigt.

KM-racet var helt fantastiskt! Jag startar femma, får en grym start även om jag inte har en chans mot literhojarna. Jag är osäker på om jag var tvåa eller trea ut från Trösen men det var tight! För mig var det nästan lika mycket race som en Rookie-tävling. Bara lite mer marginal till andra förare.
Jag låg bakom en R1:a som körde defensivspår och var väldigt svår att komma förbi med en trött liten japanare på 110 bakhjulshästar. Det var nära att jag körde in i honom då han nästan stod still i vissa kurvor, samtidigt som jag hade en annan hoj några decimeter bakom mig. Det var väldigt lite marginaler stundtals och jag älskade varje sekund av det. Vilket RACE!!!!
Mina inbromsningar var tillräckligt hårda för att lyfta bakhjulet, mina gaspådrag tillräckligt hårda för bakhjulssläpp och lutningen tillräckligt djup för att få flera framhjulssläpp. Dessutom skrapade stödet i backen. Jag gav mig inte och jag tog varje chans jag kunde. När målflaggan föll stod jag som segrare över tredjeplaceringen!
De två sista varven var i stort sätt lika snabba med min bästa tid på 1,12.489!! Första dagen med nya hojen och jag är inte långt från all time personbästa (1,11.6), satt med en 702cc större motor.

IMG_0861.PNG

Att köra hoj har aldrig varit roligare. Jag trivs med däcken, bromsbeläggen och fjädringen. Nu måste jag få dit en QS samt andra drev. Jag är övertygad om att jag hade putsat mitt rekord då.
Jag behöver byta körstil dock. Jag kör denna som jag kör min 1290. Det funkar ju inte i längden.
Dessutom behöver jag skrapa armbåge. Mina cravings växer sig allt större.
Däckslitaget är riktigt fint också. Jag har inte rört fjädringen. Inte ens kollat förarhänget. Det finns inget som jag egentligen kan klaga på förutom dessa framhjulssläpp i tid och otid. jag vet dock inte vad jag kan göra åt det i fjädringsväg. First things first dock. Jag måste lära mig köra 600 :)
Såhär ser däcken ut efter 45 varv:

IMG_0860.jpgIMG_0859.jpg

Jag hade verkligen skitkul idag. Det var sista körningen med gamla sträckan. På onsdag är det nya depåkurvan som gäller. Det som slår mig är snabbhögern som bildas nu mitt på rakan. Där ligger man utan problem i tvåhundra blås, och vid regn och tight körning finns det garanterat utrymme för krascher. Den som går omkull där drar ju rakt in i amco-räcket utan att ha fått ned farten nämnvärt. Är det här verkligen genomtänkt?
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag får stå på samma pall som Denny :2cool
3 juli smc km.jpg

I helgen ska vi iof dela box i Knutstorp, men pallen smäller högre.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Pokal i superbike är respekt! så det är stort att stå på pallen med Denny! :tummenupp
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Grattis till din framgång med helt ny och väldigt annorlunda hoj jämfört med den du tidigare kört! :tummenupp

Nästa år ska du med till Rudskogen och köra! :)

Appråpå nya depåkurvan blir jag lite oroad då jag hört från fler att räcket blir väldigt nära banan i högerkurvan. Jag antar räcket flyttas en aning innan bikeweek...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Grattis till din framgång med helt ny och väldigt annorlunda hoj jämfört med den du tidigare kört! :tummenupp

Nästa år ska du med till Rudskogen och köra! :)

Appråpå nya depåkurvan blir jag lite oroad då jag hört från fler att räcket blir väldigt nära banan i högerkurvan. Jag antar räcket flyttas en aning innan bikeweek...

Tack! Ja nästa år vill jag köra på både Gotland och Rudskogen.
Mike pratade om att däck skall sättas upp framför räcket. Jag känner mig inte speciellt trygg men jag avvaktar till slutresultatet. Personligen hade jag gärna sett ett djupt leca-hav och ett räcke som är 50m längre bort.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Du måste hänga med till Gotland nästa år!! Vilken bana:banana:banana så behöver jag lite dragplåster så jag kan sänka min tid yterliggare blir gött nu med samma klass påhojen. Jag ska bli lika snabb som dig :brynad
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du måste hänga med till Gotland nästa år!! Vilken bana:banana:banana så behöver jag lite dragplåster så jag kan sänka min tid yterliggare blir gött nu med samma klass påhojen. Jag ska bli lika snabb som dig :brynad

Målsättningen måste ju ändå vara att bli snabbare. :fakta
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Du måste hänga med till Gotland nästa år!! Vilken bana:banana:banana så behöver jag lite dragplåster så jag kan sänka min tid yterliggare blir gött nu med samma klass påhojen. Jag ska bli lika snabb som dig :brynad

Jag tycker vi spikar Gotland nästa år redan nu :yoparty Jag håller med Ulvhamne, du ska bli MINST lika snabb :fakta
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Behöver distansen på utgående axel tas bort? Med lagom kraft och en polygrip så sitter den fast. Ifall den sitter kvar så kan jag ej montera det nya drevet som ser annorlunda ut.

Utgående axel.jpg
Vänster är original, höger är den nya.

IMG_0891.jpg

Exakt hur svårt kan det vara att byta drev på en hoj? jag tror att jag ska lägga det här med skrivandet på hyllan :huvet
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är inte enbart jag som är tappad i en trappa som liten. Jag har fått fel drev skickat till mig. Då var mysteriet löst.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Säger inget om tappad... men så är det nog, du fick fel drev. =)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vilken helg! Hela kroppen värker. Ryggen ilar, knät smärtar. Muskler gör ont. Jag kan inte säga att jag är van att köra sporthoj!
Jag hoppade över fredagens träning eftersom jag då kunde få med mig Kajsa med på den långa resan. Vi åkte halv fem från stockholm, och pga dryga köer vid Södertäljebron så kom vi fram först vid midnatt. Vid södertälje så hämtade jag dessutom upp en motor som Pelljeff behövde få ner till någon dansk. Det var fint väder under hela tiden som solen var framme. Vättern bjöd bland annat på den här fina utsikten :kär

IMG_0956.JPG

Klockan hann precis slå 01:00 när vi hade lastat ur allting i regnet, ätit ostmacka med mjölk och därefter så vi kunde krypa ner i sovsäckarna.

IMG_0961.jpg

På morgonen var det vindstilla och blött. Som fan. jag gick upp klockan sex på morgonen och funderade fram och tillbaka om jag skulle byta till regndäck samtidigt som jag höll på med annat. När klockan närmade sig sju och besiktningen öppnade så hade jag fått rådet att behålla däcken på. Det skulle utan problem hinna torka upp till warm up som var två timmar bort.
Sagt och gjort så lät jag mina R10-sulor sitta kvar. Besiktningen gick bra, om än att jag har mer eller mindre noll bromsverkan i bakbromsen. Jag har nog luftat lite dåligt.
Å andra sidan så kommer jag aldrig att använda bakbromsen.

Efter förarmötet som blev lite försenat så hade vi cirka 15 minuter på oss innan det var dags för warm up. Det var dyblött ute men nu hade jag ju bestämt mig för att inte byta till regndäck. Suck. När kvalet närmade sig så var det en osäkerhet som låg i luften. Byta eller inte byta? Jag bestämde mig för att byta till regndäck och i så fall starta som tredje man på racet så jag skulle få en chans att byta tillbaka till torrdäck. Några minuter så började det regna ganska så friskt och eftersom de andra hade regndäck på fälg så var de ändå klara före mig. Återigen står jag med en hoj utan extrafälgar!! JAG SOM PRECIS HADE SKAFFAT DET TILL DEN FÖRRA! :rofl

Lasse drar ut och sätter en bra kvaltid som ger oss en sjätteplats. När jag är färdig med hojen så är det 15 minuter kvar på kvalet och jag får en chans att prova på banan. Jag kände mig som Bambi på hal is. Inget förtroende alls, stel som en pinne och livrädd för att paja hojen innan racet. Det var inga bra förutsättningar. Till råga på att så hade vår tredjeförare kastat in handsken när kvalet började. Det var nämligen så att hans dragkedja till skinnstället gick sönder! Snacka om att snubbla vid mållinjen. Äntligen skulle han få köra enduranceloppet va det tänkt. Vi i Team Karlsgårds Raska Gossar stod nu inför en tuff uppgift. Jag hade bara en bandag bakom mig på den här hojen och nu skulle jag alltså köra halva 5h-loppet på en bana som jag inte ens hade sett förut! När kvalet var slut så fick jag panikskifta om till torrdäcken. Svetten fullkomligt forsade när jag höll på. Tack och lov så fick jag lite hjälp och assistans av både Kajsa, Mats och Lasse.

Lasse tog starten och det var väl inte den bästa starten han hade gjort. Men iväg kom han! Han körde ut på regndäck som så många andra och banan var numera snustorr överallt. Jag skulle göra mig klar för att byta av ganska omgående. Ett par varv gick, och när jag kände mig klar så sa Kajsa att hon skulle ta bort min transponder från hojen. Här kände jag bara ett enda stort "HEEEEEEEEEELVETE!" Det är inte min transponder. Det är vår transponder som vi ska tävla med! Och nu har vi tappat flera varv! Vi har ju för fasen inte ens startat racet ännu!

Lasse blev invinklad och jag sticker iväg med 45 grader i däcken och ett däcktryck som är helt åt helvete vid körtemp. Minns jag rätt så hade jag 2,1 bar i bakdäcket och 2,5 bar fram efter det passet. Hur som helst så tuffade jag på och började ta rygg på folk som körde om mig. Kan de så kan jag tänkte jag för mig själv och kände att det fanns gott om duktiga förare runtom mig. Innan första körpasset var slut så hade jag lagt en tid på 1,08.3xx och det förvånade mig. Jag trodde att jag skulle få kämpa för att komma ner till 1,10-tider? Jag hade dessutom kört upp mig till en 10:e placering av 20 startade team. Okej, då var vi på banan igen!

Vid min andra stint så blir jag svartflaggad pga felaktigt tankförfarande. Dels så var det jag som tankade och Kajsa höll i brandsläckaren istället för tvärtom. Dels så fick vi nedslag på skyddshuvan SOM VI HADE FÅTT GODKÄNT PÅ!! Eftersom jag inte hade någon aning om att vi hade gjort fel så var jag inte direkt uppmärksam när jag passerade start/mål, men fjärde gången som svarta flaggan hade varit ute så åkte jag in. Det blev en stopptid på 4 minuter. Enligt reglerna så ska de meddela teamet först gällande svartflagg men det hade de inte gjort, med ursäkten "Vi vet inte var ni står någonstans". Det här tycker jag är riktigt dåligt.

1. Ska ni fälla någon förare som tankar istället för att hålla brandsläckaren, så fäll alla. Inte bara enstaka. Detsamma gäller huvudbonaden.

2. Ska ni vara så strikta med reglerna så följ reglerna själva. På förarmötet går det alldeles utmärkt att få alla att berätta var de står någonstans. Det är bara att skriva ner och sedan gå efter detta, så ni har möjlighet att berätta vid en eventuell svartflaggning.

3. Vi skrattade med varandra ändå trots stora meningsskiljaktigheter och stress där vid tornet medans vi höll koll på tiden.


Vi skiftade med 30 minuters mellanrum och jag fick se en hoj som brann i sandfållan efter rakan, jag hade min första sjuukt långa powerslide längs en HEL kurva (Alltså på riktigt, jag höll på att avlida, den var inte med mening), kasande bakdäck i nedförsbacke med maximalt nedlägg och riktigt härliga omkörningar. Efter ett tag så började jag undra ifall det var många som hade tröttnat och slagit av på farten, tills Kajsa kommer fram efter en stint och berättar att jag har kört riktigt snabbt. 1,05.454!

Med en timme kvar så går Lasse ut på sin sista stint. Vi ligger 11 och han jagar på duktigt. Avståndet krymper för varje varv och när det är min tur så har han tagit oss till en 10:e plats! De sista 25 minuterna som återstår av racet kör jag och jag gör allt jag kan för att behålla den placeringen. Det enda jag har i huvudet är att jaga ifatt folk. Såg jag en förare långt bort så skulle jag bara gasa tills jag var framme där den föraren var. När jag väl var framme så skulle jag om så fort jag bara kunde. Nu var det inte långlopp längre. Nu var det sprintrace!! Hade jag ingen förare framför mig så behövde jag lägga på ett kol så jag kunde hitta någon att jaga. Höll jag inte andan i vissa kurvor så körde jag för långsamt. sladdade inte bakhjulet runt vid inbromsningarna så körde jag för långsamt. Nu krigade jag för allt jag var värd! Vid målgång så kan jag knappt kliva av hojen eftersom knät gör så ont. THF-Maccan höll hojen åt mig medans jag haltade runt. Vi knep en 9.e plats till slut! Det är vi otroligt nöjda med!

Om inte om hade varit så hade vi haft transpondern på från början, och vi hade tankat rätt, och vi hade inte kört ut med ett bakdäck som har 0,5 bar i tryck så vi behövde svänga in igen och fylla på luft. Om inte dessa saker hade varit så hade vi åtminstone haft minst 10 varv till och då hade vi placerat oss på femte plats. Nu är det en del av ett endurancerace, men det jag vill berätta är att vi är ganska så duktiga tycker jag!

Jag hade väldigt ont i ryggen efteråt men jäklar va rolig banan är! Den var så rolig så jag bestämde mig för att jag tänker köra premiären i Rookie 600 nästa vecka på Knutstorp också!

Jag saxar in det jag skrev från facebooksidan Winblad Racing:

Winblad Racing:
Idag sattes verkligen uthålligheten på prov. Det tänkta 4h-racet hade växt till 5h och vårt 3-mannateam krympte till 2 i sista sekund under kvalet. Med orimligt mycket uppförsbacke i början så körde vi upp oss till en 9:e plats i loppet och en sjätteplats i stafettklassen till slut! Det var första gången på den här banan och jag föll för den direkt. Vilken grym bana! 1,05.454 blev mitt bästa varv och det är jag riktigt nöjd med!
Nu har jag så ont i hela kroppen och värkande muskler, men det har det varit värt. Va roligt vi har haft det! Team Karlsgårds Raska Gossar laddar om för nästa endurance-race den 28:e juli på Gelleråsen, under Bike Week i Karlskoga. Personligen lutar det åt att ställa upp i R600 nästa helg på Knutstorp!

IMG_0967.jpg
 

oskiP

Medlem
Gick med
29 May 2015
Ort
Malmö
Hoj
2015, Triumph Street Triple Rx
Vilken dag det verkar h varit. Jäkligt kul och inspirerande att läsa om dina äventyr!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Den uppdaterade resultatlistan är up n' running! På tredje plats finner ni oss i Team Karlsgårds Raska Gossar och den som tittar lite närmare ser att vi minsann ligger på delad andraplats!

Screenshot_20160711-073025.jpg
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ska föraren hålla brandsläckaren och overallmänniskan tanka menar man? Vi gjorde som ni ett helt race utan anmärkning.
Hur lyder den regeltexten?
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Vi åkte på samma sak med tankningen, helt plötsligt fick man inte tanka i hjälm vilket gått bra på alla andra deltävlingar.
Även jag missade svartflaggen ett antal gånger och fick stå och häcka i depån.
Lite svårt att se just svartflaggen i huvudposteringen, vettefasen varför...
Teamet var ej meddelade och undrade var fan jag höll på med, hade vi vetat skulle vi bytt förare efter straffet. Det var ju så där spännande med kalla däck första varvet:)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top