View attachment 433710
Nu börjar vinterförvaringen a k a rengöring, putsning, torrbryt och montering av nya kåporna när de väl är färdiga
Får inte superdukken plats, eller står den i skamvrån?
Usch. Jag gjorde en liten kalkyl på vad jag behöver göra på hojen innan säsongen drar igång. Det var ett snabbt och enkelt sätt att skapa ångest på. Priserna är avrundade både uppåt och nedåt.
Helsystem 8k
Mappning 3k
Lighttech kedjejustering med krok för depåstöd 3k
Depåmatta med eget tryck 1k
Bromsbelägg 3k
Olja & filter 1k
Öhlinsfjädrar inkl arbete ca 4k-ish
Bromsgreppsskydd 1k
Fast regnlampa
Återstående Lackering 1k
Totalt: 25k
View attachment 433788
Hahaha, håller på å gör kalkyl bara att få den raceduglig många bäckar små... blir till atlantenUsch. Jag gjorde en liten kalkyl på vad jag behöver göra på hojen innan säsongen drar igång. Det var ett snabbt och enkelt sätt att skapa ångest på. Priserna är avrundade både uppåt och nedåt.
Helsystem 8k
Mappning 3k
Lighttech kedjejustering med krok för depåstöd 3k
Depåmatta med eget tryck 1k
Bromsbelägg 3k
Olja & filter 1k
Öhlinsfjädrar inkl arbete ca 4k-ish
Bromsgreppsskydd 1k
Fast regnlampa
Återstående Lackering 1k
Totalt: 25k
View attachment 433788
Usch. Jag gjorde en liten kalkyl på vad jag behöver göra på hojen innan säsongen drar igång. Det var ett snabbt och enkelt sätt att skapa ångest på. Priserna är avrundade både uppåt och nedåt.
Helsystem 8k
Mappning 3k
Lighttech kedjejustering med krok för depåstöd 3k
Depåmatta med eget tryck 1k
Bromsbelägg 3k
Olja & filter 1k
Öhlinsfjädrar inkl arbete ca 4k-ish
Bromsgreppsskydd 1k
Fast regnlampa
Återstående Lackering 1k
Totalt: 25k
View attachment 433788
Ser väl ut som en ganska standard pre-season.
Det verkar alltid landa nånstans runt 20-25k. Om man inte kommer upp i det på hojen finns jua lltid skinnställ att köpa, rejsbussar och annat mög.
Hahaha, håller på å gör kalkyl bara att få den raceduglig många bäckar små... blir till atlanten
+motorrenovering 10-15`...för min del. Kul hobby! Glöm inte att bunkra däck också. 20-30 lök till för att klara ett par veckor in i juni? mmmm...
Ser väl ut som en ganska standard pre-season.
Det verkar alltid landa nånstans runt 20-25k. Om man inte kommer upp i det på hojen finns jua lltid skinnställ att köpa, rejsbussar och annat mög.
Hahaha, håller på å gör kalkyl bara att få den raceduglig många bäckar små... blir till atlanten
+motorrenovering 10-15`...för min del. Kul hobby! Glöm inte att bunkra däck också. 20-30 lök till för att klara ett par veckor in i juni? mmmm...
Sen, efter halva säsongen ungefär, kommer du vilja ha cartridge och dämpare istället för fjädrar........
Skulle jag rekommendera något så skulle det vara att skita i effekt och köp fjädring istället, bättre, Mycket bättre!, känsla och det finns uppgifter på rek.fjäder och höjder att utgå ifrån vilket får balansen i hojen att vara acceptabel.
Att som jag gjorde, uppdatera allteftersom ger en ju en jäkla massa kunskap om vad som gör vad när man skruvar på rattar och reglage Men jag har ju fått min beskurna del av avåkningar på "köpet" med, säger inte att bra fjädring räddar allt men nog fan får man en mycket större marginal och en krasch kan kosta en fjädringsuppdateringskostnad även om du ringer motospeed och köper nytt....
De flesta avåkningarna har skett när jag försökt köra så fort du nu kör men inte haft balans fram/bak och inte haft nya/nästan-nya däck som räddat mig, ska du bara köra på nära-nytt gummi så kör hårt, ska du kunna hålla nere kostnaden på däck men ändå kunna köra fort utan att gå av, köp riktig fjädring i första hand, sen kan du titta på vad du har råd till utöver det, handlar en del om hur mycket mängdträning du ska köra och vad den får kosta.
Effekt och vikt i all ära men det hjälper inte ett skit när hjulen inte har kontakt med asfalten längre.....
Jag pratade igår med Watz om vad man bör göra på hojen. Nu är det ändå Superstock 600 det handlar om och tanken är ju att jag hela tiden ska flytta gränserna framåt. Enda anledningen till att jag köper helsystemet är för att min katalysator är sopslut och fungerar som en strypning istället. Det är inte rimligt att tappa så mycket mark även på kortare raksträckor. Det hade varit helt meningslöst att ställa upp på Anderstorp med hojen. Och det här helsystemet från ARROW är väldigt bra rabatterat Men annars håller jag med dig om att fjädringen är mer prioriterad än effekt.
Frågan är ju hur snabb nuvarande fjädring är. Jag åker runt på någon enstaka 9-tid och resten låga 10r/mitten-10r på gelleråsen med en för mjuk fjädring. Och en hoj som är trött.
Jag vet inte alls hur långt nya hårdare fjädrar kan ta mig innan jag bör fundera på cartridge och dämpare. Jag vill ju heller inte ta reda på exakt var den gränsen går för det kan bli dyrt i onödan
Kul som vanligt Fordon att följa dina bravader.
Ett tips för när det sinar i pengapungen är att dra till närmsta kasino och satsa allt på svart på rouletten. Har hört från en polares syssling att det funkar typ varje gång.
Gissningsvis mitt-låga 8 med nya däck men tappar mycket när "nydäcks-känslan" försvinner. Smalt gränsland med jämfört med bättre grejer så det är lätt att överköra och så ligger man och sprattlar istället. Men visst går det att köra fort ändå, jag var ju lika långsam på mina uppdaterade standard-grejer med rätt fjäder men bara några enstaka varv mot nu och stort tapp när däcken gått en 20-30min, nu håller dom iaf. en 100-120min innan dom blir tråkiga. Visst tappar man en sekund efter en 40min men det är fortfarande kul att köra dom.
Racing har ingen övre gräns, Så länge det finns smslån så kör jag. Sedan blir det hjälmen på hyllan.
Det har kommit!! ARROWS 2017 års limited edition prototyp-monstersupertrimsystem direkt från WSS som ger 90hk på bakhjulet tillsammans med racingoljan från MOTUL. Jag kommer åka helt galet jävla fort!!!!!
View attachment 433851
Men det framgick inte vad jag skulle göra med lambdasensorn som sitter på originalsystemet. Kan jag bara lossa den och låtsas som att det regnar? Jag har möjlighet att montera den i det nya helsystemet men jag vill helst ta bort den helt. Går det bra att göra det utan att bry sig om något? Den ska ju ändå mappas liksom.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |