Hade missat några av klippen ovan, kikade på flera av tävlingarna i speedster. Sviestad var riktigt underhållande
Förresten, kan du inte lista banorna du kört på med ditt nuvarande PB och årets målsättning? Placering i all ära men för personlig utveckling är det ju roligare med varvtider. Hade vart kul att läsa!
Roligt att höra! Givetvis kan jag lista mina bästa varvtider
De tider som jag har satt som mål tror jag är nåbara, om än väldigt svåruppnåeliga! Alla banorna var nya för mig förutom Gelleråsen, så jag har förhoppningsvis mycket att hämta. Speciellt nu med en vettig bakdämpare.
Anderstorp: 1,47,062 - mål 1,42,x
Det borde gå att kräma ur 4 sekunder per varv känner jag. Det var en ny bana och min allra första racehelg. Jag hade ju typ noll koll på vad jag gjorde och jag saknade definitivt den erfarenhet som jag har skrapat ihop under säsongen. Det här blir nog det minst svåra målet att nå.
Sviestad: 1,00,637 - mål 58,x
Det här blir ett tufft mål! över 1,5 sekunder måste jag hitta och det är nog många bäckar små som gäller. Jag är medioker i typ alla svängar. Det är å andra sidan positivt eftersom jag har en hel del ställen att kapa tid på. Årets målsättning förutsätter dock att jag ställer upp på första SEC-loppet och får den typen av mängdkörning. Skulle det inte bli av så får jag nog ställa in mig på att hamna under minuten. För dit ska jag no matter what.
Gelleråsen: 1,11,9 - mål 1,09,x
Det var först i slutet av säsongen, på den sista steg 6-träningen som det släppte för mig. Med nya dämparen så vill jag hoppas på att jag kommer kunna pusha lite hårdare. Målet är att bli första 1290-föraren i Sverige som hamnar under 1,10. Det är inte långt kvar och jag har ett par platser runtom på banan där jag kan pusha mig själv och kapa tiondelar.
Falkenberg - 49,753 - mål 47,x
Även här så är jag långsam som bara den i kurvorna. Och ändå hamnade jag under 50 sekunder! med rätt draghjälp i Rookie 1000 och lite jävlar anamma så tror jag nog att jag ska kunna få till åtminstone ett bra varv på en 47-tid!
Ska bli jäkligt kul att följa dig under 2016, hoppas vi ses på KCS bandag
Har följt dig på din youtube kanal, hoppas på nya filmer varje race!
Stort lycka till! Sätt dom där rad4 åkarna på plats med lite vtwin vrål
.
Givetvis kommer vi göra det! KCS bandag vill jag inte missa för allt i världen! De sista filmerna har jag lämnat till Mattias Ödlund och han klippte ihop riktigt bra filmer från Gelleråsen, Falkenberg och Sviestad. Får se om jag själv lägger upp från säsongen som kommer, eller om någon hjälte tar sig an att göra något liknande det som Mattias gjorde i år. Oavsett så kommer det dyka upp film från racen i den här tråden!
Nu har jag, Teamchefen, varit på Funbike. Ragnar lät mig vara alldeles ensam på verkstaden så jag har "fixat" lite med din hoj
"Fixat växlarna"
View attachment 426513
"lättat" vevstakarna
View attachment 426514
"jackat" - eller var det "hackat" kolven?
View attachment 426515
Hämtade förresten ut ett ett sprojtans nytt 6x3m tält av Teamägaren Ragnar på Funbike.
I år kommer Team Funbike vara ännu snabbare och ännu snyggare! Tack Funbike!
Rachid, du frågade om personbästa tider, och för att hetsa Rickard och hans starka superduke, så är mina tider med min tjockis - KTM 990SMR - (118hk på bakhjulet):
Sviestad 59,577
Gelleråsen 1.10,486
Falkenberg 48,553 (race debut där 2015).
Haha din jäkla marodör
Stay away!!!
För övrigt så räknas inte din hoj som en tjock klumpig skogsmotard hur mycket du än vill det. Inte sedan du bytte ut din fjädring. Om något så är det jag som borde klaga på att jag bara har en oborstad strypt originalhoj på 156,9hk på bakjhulet medans du sitter på en GP-motard
Men det tar sig sakta men säkert! Så fort jag har fått till bakdämparen så är det bara ett Cartridge-kit till gafflarna som behövs. Sen har du en bra ursäkt att komma med.