Ja, det här är jobbigt, svårt och klurigt. Men jag kanske kan ta en front från en cross, exempelvis den som Ricken länkade till, och sedan ta bort allt annat. Sladdarna kanske jag kan bunta ihop bakom nummerskylten. Det verkar vara osagt hurvida man får ta bort mätarhuset eller ej. Då är kanske frågan bara hur jobbigt det kan vara. Hojen skall fungera som landsvägshoj också mellan de få gånger som jag kommer tävla.
Jag hade önskat att det inte vore så omständigt att börja köra korpen..
*edit* jag kan givetvis inte ta bort mätarhuset då jag behöver detta för att justera motorläget och abs exempelvis
Mätarhuset på min R6 satt mest där för tempens skull, inget annat på det var speciellt funktionellt. Tempen var dock rätt viktig eftersom att det inte satt någon kylfläkt på den.
Och det kan nog bli lite småjobbigt att byta mellan banläge och gatläge.
Men, tänkte du bara köra tävlingar och inga licensträningar och sånt borde det inte vara något problem, det blir ju inte så ofta som du säger.
Näe, förhoppningsvis så kommer jag klara mig. Det blir bara licenskursen, ett par bandagar och förhoppningsvis 2-3 racehelger i år. Det känns helt plötsligt ganska så malplacerat att bo i stockholm.
Nu har jag fått hjälp att registrera mig samt välja startnummer. Så i år kommer jag susa runt med siffrorna 85! Jag har skickat iväg ett mail till 24mx för att kolla ifall de kan hjälpa mig med en skylt i RAL6024-färg samt tävlingssiffrorna. Helt klart ett bra och billigt alternativt än kolfiberditon!
Ett tips! Siffror finns på Biltema och ett stort ark dekal i rätt färg fick jag tag på hos en lokal firma för en hundring som jobbar med foliering och tryck...
Tack för tipset! Jag ska kolla upp om det finns något i närheten där jag bor. Jag behöver ju siffror till sidorna också. Vilken firma använde du? Ibland så åker jag till västerås och kanske kan ta vägen förbi.
Är det någon som vet vilken storlek siffrorna skall vara i, samt hur brett det ska vara emellan siffrorna? Finns det någon gräns för hur tätt de får sitta? Finns det någon gräns för hur små de får vara?
Det finns mått i regelboken för siffrorna om jag inte minns fel.
Tack för tipset! Jag ska kolla upp om det finns något i närheten där jag bor. Jag behöver ju siffror till sidorna också. Vilken firma använde du? Ibland så åker jag till västerås och kanske kan ta vägen förbi.
Är det någon som vet vilken storlek siffrorna skall vara i, samt hur brett det ska vara emellan siffrorna? Finns det någon gräns för hur tätt de får sitta? Finns det någon gräns för hur små de får vara?
*edit siffrorna på biltemas är lite dyrare för mig då jag har 85 som siffror. Hade jag haft något med 1,2,3 så hade det blivit billigare. Nu får jag 4 uppsättningar 85 för 100kr på biltema, medans jag får 3st 85 på 24mx för 30kr
Och besiktningen bryr sig inte så länge det är tydligt och ungefär rätt färger...
Det finns mått i regelboken för siffrorna om jag inte minns fel.
9.18.5 Siffror och andra teckens minsta storlek ska, om inte SR föreskriver annorlunda vara:
Höjd - 140 mm
Bredd - 80 mm (undantag ”1”)
Tjocklek - 25 mm
Mellanrum - 15 mm
http://www.signdelight.se/produkter/dekaler/
Ring och kolla innan så de har rätt färg hemma... Har för mig att jag betalade 100kr för en kvm förra våren...
Jag vet att det vart prat om det tidigare in en annan tråd, men varför köper du inte en billig färdigkittad racehoj för 20-30tkr? Som du kan krascha om och om igen utan att det gör ont i hjärtat?
Kraschat du med din superduke så kommer du i princip garanterat repa/skada ram/sving mm vilket är tråkigt på en dyrare gathoj än en ren banhoj.
Tänkte du däremot använda dig av försäkringen vid ett sådant tillfälle så är det, utöver att det är oärligt, kanske osmart att starta en tråd om det då f-bolagen googlar ditt namn mm.
Sen är det iofs kul med nått annorlunda på banorna och ett kul projekt för oss andra att följa
Vilken fråga tänker du på?
Jag tänkte på frågan med.lampans ersättning.
Jag gissar att det mer i reglementet som behöver funderas över och klargöras när man börjar att modda hojar som inte. är gjorda för rr. På hojar typ gsxr o zx 10 där har fabrikanten och flera race företag färdiga lösningar. Medans streethojarna är inte tänkta för rr och är kåplösa. Det kan behövas lite duskussioner med svemo om olika lösningar och undantag kring t.ex kylvätse och oljeuppsamling. På en kåpförsedd hoj ligger kylvatten och oljesystemem mer skyddade innanför kåpan medans en naken hoj kan ha allting öppet förutom tråget (båten). Skall dessa hojar ha krav på motorbågar eller crashpuckar för att skydda olika utsattandelar från skador som lätt leder läckage.
Även suluetten och instrument blir viktiga frågor när hojen är naken.
Förövtigt är jag inte alls negativ till att använda streethojar i rr. Det ökar nog snarare dom svenska handlarnas intresse att vara med vid rr tävlingarna eftersom det race 'as med en produkt som är säljbar till svenska köpare.. T.ex så har gsx r 600 eller zx 6 rr. mer eller mindre varit en beställningsvara som flera handlare inte har sålt på flera år
Jag tycler det är bättre att vissa frågor hanteras innan dom blir ett problem på en besiktning inför en tävling. Det finns onekligen flera frågor kring vassa smådelar som sitter bakom småkåpor som lätt rycks loss vid. en crash. Sedan finns problemet med vätskeuppsamlingen.Det skulle kunna bli problem så klart, men jag misstänker att man får ta en del av det vartefter problem ev uppstår.
Speedster Cup har verkligen potential att bli något stort! Många olika typer av hojar och förhoppningsvis täta och spännande race!
Jag tänkte på frågan med.lampans ersättning.
Jag gissar att det mer i reglementet som behöver funderas över och klargöras när man börjar att modda hojar som inte. är gjorda för rr. På hojar typ gsxr o zx 10 där har fabrikanten och flera race företag färdiga lösningar. Medans streethojarna är inte tänkta för rr och är kåplösa. Det kan behövas lite duskussioner med svemo om olika lösningar och undantag kring t.ex kylvätse och oljeuppsamling. På en kåpförsedd hoj ligger kylvatten och oljesystemem mer skyddade innanför kåpan medans en naken hoj kan ha allting öppet förutom tråget (båten). Skall dessa hojar ha krav på motorbågar eller crashpuckar för att skydda olika utsattandelar från skador som lätt leder läckage.
Även suluetten och instrument blir viktiga frågor när hojen är naken.
Förövtigt är jag inte alls negativ till att använda streethojar i rr. Det ökar nog snarare dom svenska handlarnas intresse att vara med vid rr tävlingarna eftersom det race 'as med en produkt som är säljbar till svenska köpare.. T.ex så har gsx r 600 eller zx 6 rr. mer eller mindre varit en beställningsvara som flera handlare inte har sålt på flera år
Det skulle kunna bli problem så klart, men jag misstänker att man får ta en del av det vartefter problem ev uppstår.
Speedster Cup har verkligen potential att bli något stort! Många olika typer av hojar och förhoppningsvis täta och spännande race!
Skit kul satsning, Men jag hoppas du är fullt medveten om att det är fler än 1 som har fått lämnat sina cyklar vid containern under race/oförsäkrade bandagar o.s.v?
Belånad cykel för 200 K känns fett galet i min värld.
Ontopic, Lycka till och du kommer ha det galet roligt under racehelgerna syns ute på banorna!!!!!
Ja, jag tror också att det hade varit bra med lite mer anpassade regler. Däremot skulle det nog vara ett jäkla hästjobb att försöka anpassa reglerna till varje typ av hoj, eller varje enskild modell. Och troligtvis skulle det vara svårt att få till på ett rättvist sätt. Men det hade varit trevligt om det hade varit enklare utan att tumma på säkerheten.
Jag tycker att det är där som Speedster cup har sin charm. Att man kan ha flera olika hojtyper!
Tack så mycket! Jag är väl medveten om det. Det har jag varit ända sedan jag köpte den och tecknade halvförsäkring. Förhoppningsvis så klarar jag krascherna.
jag räknar med att förstöra sidokåporna vilket ger mig en anledning till att köpa högblanka kolfiberkåpor för halva priset mot var KTM tar för svart matt plast, samt nya fina dekaler
Skulle jag totalkvadda hojen så får jag väl tatuera in ryggen med en bild på pärlan och börja leta efter en gammal R6:a eller något och tävla med hädanefter
Hittade en spayflaska i danmark med RAL6024 Den borde jag kunna täcka en crosskylt med så den håller ett par racehelger
Köp en gammal r6a på en gång så har du kvar finhojen till gatkörning
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |