Hela, och då menar jag nästan hela, gårdagen gick åt till att surfa på blocket. Från halv nio på morgonen till kvart i fem på kvällen så letade jag efter en racebuss. Åtminstone en blivande racebuss. Den enda skåpbil jag vill ha är en Mercedes Vito, då den får plats i garaget. I värsta fall får jag köpa en högre bil som jag ställer hos tjejen.
Skulle ni komma över information om en skåpbil som verkar vara väldigt bra och väldigt prisvärd så hojta gärna till!
Kvart i fem åkte jag och kollade på en vito från 2008 i närheten. De ville ha strax över tusenlappen i månaden för den på leasingavtal och den var nybesiktad helt utan anmärkninar stod det.
När jag kommer dit så är instegslådan i plast till skåpet trasigt, ena parkeringslampan trasig. En kylarslang under motorn fuktar vatten (Troligtvis det vanligaste felet på vitos).På 18000 mil har den blivit servad 4 gånger och det luktar en unken blandning av banan och spya i hytten.
Suck. Skulle de sänka priset med 20k, rekonda bilen och åtgärda felen så kan den bli aktuell. Men nu är den inte värd något.
Sen på kvällen så dök en lysade idé upp! VW Caddy
Maxi! Det 47cm förlängda skåpet skulle göra så att hojen och allt jag behöver får plats! Det är mer eller mindre bara en verktygsväska, 2st depåstöd och lite smått och gott som skall in tillsammans med hojen. En Caddy Maxi skulle duga alldeles perfekt! Dessvärre är den billigaste på blocket strax under 70 långsjalar. Men jag håller utskik!
Ett intressant alternativ är racebussen som säljs på sporthoj.com annars. En långmilare som har problem med synkringen på 2:a växeln. Men priset är otroligt lågt. 18 900kr men billigare vid snabb affär. Det enda problemet är att jag inte har den summan att bara hosta upp hur som helst. ja, och att jag behöver skaffa en till parkeringsplats. Men titta på den, den har sin charm!
View attachment 414816View attachment 414817