Om du installerar en så kallad "PiggyBack" enhet på din hoj och vill ha den bänkad. Då har jag ett tips. Turbo Andersson är mycket duktig på att mappa hojar i bänk. Han är dessutom lite närmare än MotoSpeed. Du behöver bara åka till Upplandsväsby.
Det finns flera varianter av "PiggyBack"-lösningar.
Visst kan du du ha PowerComander V + Dynojet + deras quickshifter (
http://www.rottweilerperformance.com/quick-shift-kits/).
Men du kan även välja t.ex. ta en Rapid Bike EVO/Racing (
http://rapidbike.us/products/2014-1290-super-duke-r) och det går att koppla på en HM PC QS på Rapid Bike boxen
(min favorit just nu).
eller
Du har hela Bazzaz sortiment (med bl.a.
http://www.revzilla.com/motorcycle/bazzaz-z-fi-fuel-controller-ktm-1290-super-duke-r-2014-2015) (aldrig fastnad för Bazzaz)
Vanligaste förändringen av flödet är byte av avgassystem (ut) och luftenburk med filter (in). Om du klarar det ljudmässigt (95db) så finns alltid möjligheten att modifiera på in sidan med t.ex. en Rottweiler (
http://www.rottweilerperformance.com/rottweiler-intake-system-super-duke-1290/). På Rottweilerperformance sidan så finns lite annat godis också.
Men också?
Har du plockat bort SAS-delen och använder du redan någon av dongarna som finns till. Titta på
http://www.ktmtwins.com/ktm-990-129...-super-duke/fuel-injection-jetting-air-filter
HM har två modeller av quick shifter. En som man kopplar via PowerComander-/Rapid Bike Boxen och en som man kopplar direkt på hojens tändspolar.
Vill du ha flera mappar (t.ex. en med och en utan Db-killerns) så kan du ha det.
Men i slutänden
Så om du har ändra på flödet så skall du mappa. Om hojen redan är blanserad med hjälp av original ECUn, så är det redam ett anpassat flödet. Då behöver du inte göra något för det är redan bra.
Du kan få hojen att mappa sig själv med hjälp av tillägg som säljs av de flesta (t.ex. till PowerComander och Rapid Bike).
Det är bara du (och plånkan) som kan välja vad du vill ha.