FettSnok
96% enligt läkaren
snyggt!
Hoppas att fler följer ditt föredömligt goda,exempel och klassar upp sig
Hoppas att fler följer ditt föredömligt goda,exempel och klassar upp sig
Riktigt roligt att det gick så bra för dig i år!
Önskar dig lyckatill i r1000!
Vem var det som körde på innern rakt ut andra varvet efter rakan? Lite bajs i brallan moment.
snyggt!
Hoppas att fler följer ditt föredömligt goda,exempel och klassar upp sig
Det har varit kul att följa din utveckling här i tråden. Jag ser framemot tråden i R1000 nästa år.
Det har vart grymt kul att följa dig i år ! ... och jag kan bara drömma om samma utveckling 2016 som du haft !
jag är ju betydligt grönare med ett kort för tung i bara 16 månader snart, men ska fan in i Speedster nästa år oavsett hur kass jag är.
Lite synd att man inte får chansen att jaga dig, men vi kan ju äta RBK ihop ändå
Tänkte på varv 2 när någon inte fick stopp på sin maskin och väljer exit framför en annan som svänger in i kurvan precis. Tur att han inte tog kurvan snabbare...
View attachment 424148
Det är jag som svänger in där och får bryta för att inte få en sjävmordspilot i sidan
Vet att han kraschade rätt illa på LMS men det kunde man listat ut med arslet med den inställningen.
Tänkte på varv 2 när någon inte fick stopp på sin maskin och väljer exit framför en annan som svänger in i kurvan precis. Tur att han inte tog kurvan snabbare...
View attachment 424148
Det är jag som svänger in där och får bryta för att inte få en sjävmordspilot i sidan
Vet att han kraschade rätt illa på LMS men det kunde man listat ut med arslet med den inställningen.
Ajdå det lät ju inte bra. Dags att tagga ner ett litet hack och träna.
Alla kan vi dock göra dumma val när vi får panik. Men det kunde gått satans illa det där. Torpederad Deluxe.
Hoppas att föraren lärt sig ett par läxor och blivit en bättre pilot...
MEN! Vart det brunt i brallan? Jag hade lätt sketit ner mig om någon blåser rakt ut mitt framför mig
Jahaa, jo nu kopplar jag! Väljer dock att inte outa honom. Jag tänkte på racet i Sviestad och kunde inte komma på vem tusan du menade. Riktigt skönt att han missade Sandfållan med typ minsta möjliga mån!
Gjorde han? Vet du hur det hände?
Jo tack. olycker händer.Ja, det finns ju en del som skulle behöva ta lärdom av vad Stoner sa till Rossi en gång:
"Obviously your ambition outweighed your talent."
Och det fick Rossi höra...?
Vi vet vi alla hur snabbt ett stort problem kan orsakas av en liten felbedömning.
Och i stridens hetta är det ganska lätt att göra små felbedömningar.
Oftast leder de inte till nåt annat än möjligtvis ett kalsongbyte.
Men har man blivit torpederad en gång, så önskar man att fler lät bli att köra över sin talang.
Har haft både vita och gula dämpare och ingen av dom satte några begränsningar för mig iaf. Ride height bak märker däremot vem som helst skillnad på så den är viktig att kunna ställa rätt. Därmed inte sagt att man måste ställa med hjälp av fjäderbenet men det är ju smidigt.
Öhlins kallar alla sina bättre asfaltskomponenter road&track så det behöver du inte oroa dig för men denna saknar separat hög/låg komp och längdjustering men har hydraulisk förspänning så den verkar ju vara gatorienterad. Kolla vad det kostar att få en ihopskruvad för ditt ändamål om du vill ha en gul fjäder.
Går det verkligen att få en specialgjord dämpare från Öhlins? NU har jag skickat ut ett mail till fabriken i Upplands Väsby. Visste inte riktigt om jag skulle vända mig dit eller ej men skulle jag fråga en ÅF så lär det ju ta evigheter, om de ens bemödar sig att skicka frågan vidare.
Jag ringde även en ÅF för WP, och han förklarade att det är cirka ett HALVÅRS leveranstid på en sådan dämpare. Så i typ slutet av April skulle jag få den. Det är ju fanimej inte rimligt någonstans. Dock verkade han inte kolla upp det utan det kändes som att han drog siffran från höften. Så jag ringde en annan ÅF och de skulle återkomma nästa vecka, men trodde inte det skulle vara några problem att få hem en sådan under vintern.
Den här jäkla cykeln börjar bli dyr nu. Ska jag skaffa quickshifter så behöver jag PC5, tändbox och QS samt mappning vilket går på i runda slängar 13 loppor hos Motospeed. De är även ÅF för Öhlins och det fanns väl möjlighet att diskutera något paketpris om jag även köpte dämparen för 13k.
Spons, anyone? Material till hojen och jag erbjuder min själ som kompensation
Går det verkligen att få en specialgjord dämpare från Öhlins? NU har jag skickat ut ett mail till fabriken i Upplands Väsby. Visste inte riktigt om jag skulle vända mig dit eller ej men skulle jag fråga en ÅF så lär det ju ta evigheter, om de ens bemödar sig att skicka frågan vidare.
Jag ringde även en ÅF för WP, och han förklarade att det är cirka ett HALVÅRS leveranstid på en sådan dämpare. Så i typ slutet av April skulle jag få den. Det är ju fanimej inte rimligt någonstans. Dock verkade han inte kolla upp det utan det kändes som att han drog siffran från höften. Så jag ringde en annan ÅF och de skulle återkomma nästa vecka, men trodde inte det skulle vara några problem att få hem en sådan under vintern.
Den här jäkla cykeln börjar bli dyr nu. Ska jag skaffa quickshifter så behöver jag PC5, tändbox och QS samt mappning vilket går på i runda slängar 13 loppor hos Motospeed. De är även ÅF för Öhlins och det fanns väl möjlighet att diskutera något paketpris om jag även köpte dämparen för 13k.
Spons, anyone? Material till hojen och jag erbjuder min själ som kompensation
Den här jäkla cykeln börjar bli dyr nu. Ska jag skaffa quickshifter så behöver jag PC5, tändbox och QS samt mappning vilket går på i runda slängar 13 loppor hos Motospeed. De är även ÅF för Öhlins och det fanns väl möjlighet att diskutera något paketpris om jag även köpte dämparen för 13k.
Spons, anyone? Material till hojen och jag erbjuder min själ som kompensation
Funbike har väl bromsbänk. Tror du inte att du får bättre priser, goodwill, rabatter osv i längden om du så att säga "samlar" dina köp av service, reparationer, tillbehör, reservdelar osv hos en återförsäljare, tex Funbike där du dessutom köpt hojen?
Har inte HM eller cordona QS?
Eller är det special på din??
Hur blev reglementet för R1000 nu? Två cylindrar max 1300? Fyra max 1000? Tre max 1100?
Translogic har quickshift för SD1290. Skulle förvåna om inte exempelvis PQ8 twin från Cordona inte skulle gå att klämma på med.
Nu vet jag inte vad kostnader blir med pcv men behöver du inte det övriga utan egentligen bara vill ha QS så borde du komma lindrigare undan med bara QS..
Du behöver bara en PC5a och en QS.
PC5 ca 3000kr och en beg Dynojet QS för 1000kr på blocket.
Tyvärr är det ingen garanti att shimsen hoppar ur fast den bryter tändningen....
Sen har jag för mig att WP inte har hydraulisk förspänning till 1290 som på bilden
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |