Formel 1 2009

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
20 varv kva, då hitta bbc treamern jag titta på ochstängde den... jag som bunkrat med chips pizza å läsk.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
F1 i verkstaden är la najs? ;)
Nej jag e inte avis, inte alls, du har mer plats i garaget med allt där än jag har i min lgh utan möbler, du har ett garage, du har en projektor i garaget medans jag inte har en tv hemma..

De nice! :tummenupp

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Honda måste känna sig jävligt duktiga efter att under hela 2008 satsat på 2009 års bil och sedan bara ge upp när "krisen" slår till. Snacka om att slänga pengarna i sjön när man utvecklar en bil, åt Brawn GP i princip, som sedan får Mercedes motor istället för Hondas egna. Slutresultatet blir att de äger alla sönder och samman...jag hade iaf känt mig rätt dum om jag suttit i Hondas F1 styrelse.

Att Ross Brawn har skillz visste man redan men att det skulle gå såhär bra trodde jag aldrig.

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03
Nej Hamilton.
;)

Hamilton blev uppflyttad till tredje plats (ska lasa mer om varfor truli blev nedflyttad)

amen sluta.. håll inte på och hejja på små brittiska dagisbarn.. hehe
jo trulli vart nedflyttad pga omkörning när säkerhetsbilen var ute.. AJABAJA

Tänkte just fråga.
Har inte hängt med.
Är det några Finnar med och fightas om tätpositionerna i år?

hehe kanske lite tidigt att svara på det, första racet var idag, men kimi hade stora bekymmer idag.Tror det vart 5 pitstops totalt. Ska man ens behöva kommentera mclarens finne? han är helt värdelös

Honda måste känna sig jävligt duktiga efter att under hela 2008 satsat på 2009 års bil och sedan bara ge upp när "krisen" slår till. Snacka om att slänga pengarna i sjön när man utvecklar en bil, åt Brawn GP i princip, som sedan får Mercedes motor istället för Hondas egna. Slutresultatet blir att de äger alla sönder och samman...jag hade iaf känt mig rätt dum om jag suttit i Hondas F1 styrelse.

Att Ross Brawn har skillz visste man redan men att det skulle gå såhär bra trodde jag aldrig.

aa men hur vet vi att det hade gått så bra för honda.. jo okey honda utvecklade en jävligt bra aerodynamik men motorn var inge bra. Brawns nya motor de satte in i hondas kaross har ca 42 mer hästkrafter plus den dära jävla defusen som sitter i baken, ska bli kul att se vad domen blir den 14 april..

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det var verkligen värt det att kliva upp tidigt för att kolla på F1, jag somnade inte heller! Kul att det är lite omkastat i resultaten för en gångs skull.

Det här loppet var bättre än de flesta MotoGP faktiskt. Började vända i fjol, får hoppas de fortsätter med bra race.

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
aa men hur vet vi att det hade gått så bra för honda.. jo okey honda utvecklade en jävligt bra aerodynamik men motorn var inge bra. Brawns nya motor de satte in i hondas kaross har ca 42 mer hästkrafter plus den dära jävla defusen som sitter i baken, ska bli kul att se vad domen blir den 14 april..
Honda/Brawn utvecklade det mesta förutom motorn, redan när Brawn tog över som chef i Honda i slutet av 2007 så sa man att 2008 var skitsamma och att man siktade på 2009. Jag säger inte att Mercedes motorn är skit, absolut inte men en bra motor gör verkligen ingen vinnarbil.

Det är helheten som man får se till och det är inget snack om saken att Brawn tillsammans med Honda byggde en kickass bil som senare fick en snäppet bättre motor än Hondas egna. Cred till Brawn o co. som lyckades passa in Mercedes motorn så bra i chassit som de ändå gjort.

Enligt en kompis som lever för F1 så betalar tydligen Honda fortfarande X antal summa pengar utefter ett kontrakt som de skrev på när de drog sig ur, så man kan säga att Brawn använder Hondas pengar för att nå framgång hehe, detta gjorde man tydligen för att det i långa loppet skulle bli billigare att dra sig ur, skulle man bara försvinna på stört skulle det tydligen blivit dyrare.

Honda hade ju kunnat stannat kvar och slagits om toppositioner men gjorde en grov tabbe istället, det är svårt att säga om Mercedes motorn gör en jättestor skillnad gentemot Hondamotorn och vi lär aldrig få veta det heller eftersom Honda sa att antingen har vi eget stall eller ingenting, inte ens sälja motorer till andra. Det hade kunnat blivit så att Hondas egna motorer hade vart skitbra och att man vart lika bra som nu men det tjänar inget till att argumentera om såna saker som man ändå aldrig kommer få veta.

Grymt gjort av Brawn iaf. Först gör han Ferrari till en mästarbil på 90-talet från att ha vart rena skiten och nu detta. Killen är skillad.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag ska nog köpa mig en st F1-KERS till hojen. Det kan vara värt 30 kg för att få 80 extra hästar ut ur kurvorna. Någon som vet vad de kostar?
:hihi

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
amen sluta.. håll inte på och hejja på små brittiska dagisbarn.. hehe
jo trulli vart nedflyttad pga omkörning när säkerhetsbilen var ute.. AJABAJA
..

:7peta Hamilton kommer att ta en MASSA segrar till skillnad fran Massa i alla fall.

Kul att en annan sitter med Canal Digital:mad:

Jag lider verkligen med dig:hihi, tank på hjartat.

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
6an eftersänder väl,iaf utomeuropeiska loppen.

Ska bli intressant att se om brawnbilarna håller undan ett helt race oxå och inte bara under kvalet.

Själv håller jag en liten tumme för Kubica,kanske kan stöka till det för dom i morgon.

Tror dom skulle visa motogp-testet i morgon på viasat motor kl.13,blir nog en bra dag.

Äntligen börjar motorsäsongen!

Henrik

Vet du när 6:an eftersänder loppen:confused: Ett jäkla skit detta, var så bra när det gick direkt:mad:

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Jag har tankat ner loppet och skall kika ikväll... måste fixa Viasat snart. Har ju Canal Digital nu :mad:

Kommer nog bli bästa säsongen på länge, börjat bra i alla fall. Kul att Hondan gick så fort med Mercedes-motorn :hihi

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vet du när 6:an eftersänder loppen:confused: Ett jäkla skit detta, var så bra när det gick direkt:mad:

Kommer inte ihåg vilken tid jag switchade över till 6an igår men tror vid 4a-tiden och då gick det.

Får kolla upp nästa helg men skulle kunna tänka mig några timmar efter målgång om det passar in i övriga sändningar och tid på dygnet.

Henrik

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Sitter oxå med Canal digital via kabel och det är inga problem att få viasat sportprogrammen nu...
Samma här, har Anal Digital och Viasat motor :fakta

Dock så är ju Anal Digital det absolut sämsta jag vart med om gällande kundservice... för att inte tala om deras helt och hållet värdelösa digtaldekoder! :mad:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
r6 - 03
Honda/Brawn utvecklade det mesta förutom motorn, redan när Brawn tog över som chef i Honda i slutet av 2007 så sa man att 2008 var skitsamma och att man siktade på 2009. Jag säger inte att Mercedes motorn är skit, absolut inte men en bra motor gör verkligen ingen vinnarbil.

Grymt gjort av Brawn iaf. Först gör han Ferrari till en mästarbil på 90-talet från att ha vart rena skiten och nu detta. Killen är skillad.

jag håller inte riktigt med faktist. Självklart är helheten det viktigaste men jag tror inte att brawn hade kunnat prestera som de gjorde i australien med den gamla motorn.. du har själv sett vad KERS gör när den trycka in och det är 80hk i 6.5sek, jag tror iaf att +40hk hela tiden gör jävligt stor skillnad. Jag är dessutom jävligt tveksam till deras "defus" som sitter där bak, sjukt att de stora stallens mekaniker inte kommit på den om den nu är laglig.

som du sa, ingen poäng i att snacka om detta nu när man inte vet ett skit. Men det var iaf min tanke kring det.

Ja riktigt grymt gjort av brawn han är verkligen skillad :)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år