Formel 1

Gick med
4 Oct 2004
Hoj
jodå
Typ första gången på 56 år som en ny förare i Ferrari har pole i sin första tävling.
Gör snabbaste varv med över 1s, ledning från start till mål,
och får det att se ut som en vanlig söndagstur.Nää gud såå dåligt han är :va:confused:

:tummenupp Kimi :tummenupp

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
Håller 200 gånger hellre på en tysk än en finne utan talförmåga.

klart man håller på landsmännen hellre än nån jävla surkålsfjant!

tom så man tycker rött börjar bli lite snyggt, men när kimi vinner vm så är det han som vinner och inte ferrari för mig.

peppureikä

Guest
Ne hurså? Du är väl knappast italienare för du höll på Biaggi? Jag kan hålla med om att han skulle behöva en kurs i PR men att köra F1 bil gör han bättre än resten.

/N
:klappar Bra sagt!! Han (valmers) är kanske italienare:rolleyes: , jag tror att han är bara avundsjuk....:tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag tror inte att en F1 stall kräver att du pratar bra , det är ju väl viktigast hur snabb man är ...eller har jag helt fel??? Kom igen nu pucko , du är bara avundsjuk ....varför skulle jag prova RR ? Jag vet mina gränser och att köra RR , nej du, jag är alledes för dålig på det.
Men du kan ju fortsätta leka Rossi och alla andra stora grabbar , sen kan du ju väl leka i sandlådan mellan varven .
Ja, det är väl "den svenska avundsjukan", som alla rikspuckon brukar skriva om.

I finnens fall verkar det vara talang för att blåsa motorer som är det avgörande.

Ne hurså? Du är väl knappast italienare för du höll på Biaggi? Jag kan hålla med om att han skulle behöva en kurs i PR men att köra F1 bil gör han bättre än resten.

/N
Man håller inte på en finne. Så är det bara.

klart man håller på landsmännen hellre än nån jävla surkålsfjant!

tom så man tycker rött börjar bli lite snyggt, men när kimi vinner vm så är det han som vinner och inte ferrari för mig.
Man håller inte på en finne. Så är det bara.

Last edited:

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
Nä e man ryss så håller man inte på finnar det förstår jag sen vi utklassade ryssarna 10 mot 1 i vinterkriget :) syftar dock inte på nåns nationalitet här i forumet utan bara så där på en almänn princip vad ankomer sport så får man väll hålla på vem man vill tycker jag, (glimten i ögat människor det är bara sport och gjort för underhållning...:va hm eler kanske inte)

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Idag ser det inte ut som Finnpekka vinner i alla fall....Blir nog högst troligt Alonso....

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Blir nog i alla fall en Ferrariseger idag....

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Nä e man ryss så håller man inte på finnar det förstår jag sen vi utklassade ryssarna 10 mot 1 i vinterkriget :) syftar dock inte på nåns nationalitet här i forumet utan bara så där på en almänn princip vad ankomer sport så får man väll hålla på vem man vill tycker jag, (glimten i ögat människor det är bara sport och gjort för underhållning...:va hm eler kanske inte)

Ahaa var det det ni gjorde. Hur förklarar du Finska statens krigsskuld till ryssland? :confused:

Dufva

Guest
Sluta hacka på Valmers. Förstår precis hur han känner. Jag önskar det fanns en svensk förare i F1 som jag kunde förakta lika mycket som Valmers föraktar Räikkönen. Tyvärr finns det inte så gott om F1-talanger i sverige. :rolleyes:

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
Vad angår statsskulden så fick vi den efter FORTSÄTTNINGSkriget som vi för övrigt var nära att förlora. obs! NÄRA att förlora, om vi hadde förlorat hadde vi varit ryssar i dag, så det så.

Orsak: det gamla finska ordspråket en finne är god för tio ryssar. Ja men vad gör vi då den elfte kommer??

Ta och kolla sifrorna med hurudan mängd pansar/flyg/trupper ryssarna satt in i jämförelse vad vi finnar hadde.

och sist och slutligen vinner man sällan ett krig, man förlorar mer eller mindre
;P

så heja ice man :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha