Formel 1

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Snart kanske det blir en Svensk i F1, det vore trevligt. Tyvärr så har vi varken banor eller ekonomiska resurser-intressen för att kunna se dom i Sverige. Jag såg Ronnie 3 ggr på Anderstorp och det var mäktigt.
Ang. Kimis brist på möjlighet att haka på Schumi så hade han problem med motorn och kunde inte ta ut full effekt....
Jag hoppas och tror att den nya MP:n är fullt kapabel att ta upp kampen med Ferrari, den är inte ngt STORT steg som vissa vill hävda, men det återstår att se.
Tyvärr har Mc laren haft problem med hållbarheten i testerna och det kan vara det som avgör.
 

MikkE

Guest
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
MikkE skrev:
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI KIMI
Knarkat nu igen MikkE? Inte bra vettü :p
 

Thulin

Aahh.. Ljudet av en Twin!
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Malmö
Hoj
Svart TRX 850, Ninja slip-on
rougie skrev:
Värre Schumi klubben här.. :crash

Heja Kimi & McLaren :bow

:tummenupp

Har länge hoppats att Coulthard skulle fajtas uppe i toppen, men hans problem har alltid varit att han är väldigt ojämn, seger ena racet, poänglös det andra. Kimi däremot är en klippa som säkert kommer att kunna slå Schumi i framtiden!
Hoppas på Mp/18!!

Jag hade gärna sett Björn Wirdheim i en McLaren i framtiden, han sade ju igår att det är där han vill köra om han själv får välja.

Fast, får vi en svensk i Formel 1 kvittar det i vilket stall, jag kommer att råheja på honom ändå. :rock
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
McB skrev:
Synd att de kortade ner loppet, annars hade det med all säkerhet blivit en dubbelseger för Ferrari. Kimi hade aldrig kunnat hålla Bari bakom sig i ytterligare två varv.

Snacka inte schiiiit nu! :crash

Iceman Räikkönen skulle ha hållit Barre bakom sig ända tills barre åkt ut eller fått soppatorsk. :tummenupp ;)
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Lokke skrev:
Snacka inte schiiiit nu! :crash

Iceman Räikkönen skulle ha hållit Barre bakom sig ända tills barre åkt ut eller fått soppatorsk. :tummenupp ;)

Yeah right,,, Du kollade inte loppet va? :D
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
John Holmes skrev:
Yeah right,,, Du kollade inte loppet va? :D

Hihi.. klart han gjorde Kimi tog det bara lite lungt i slutet så att man skulle tro att Barre skulle ha kunnat köra om. *cough* :D
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
chrille-r1000 skrev:
Schumacher liksom Rossi är bäst :fakta
Jag har hållit på Michael Schumacher sen han var ny i F1
Väldigt kul att F1 har infört ett super pole kval system. Tycker att dom borde göra så på moto gp oxå.

Håller med, har hållit på schumacher sen han började köra F1! Han äger lixom Rossi! :tummenupp
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag tycker det är skoj att Renault har börjat fått snurr på grejorna, hoppas det inte är en tillfällighetbara.

Jag hejar lite på Renault, kanske mest för jag kör en själv.... :p :p :p

Min Megané är ju egentligen en kopia av en F1 bil, bara förklädd till "svenssonkaross"......YEAH, RIGHT........ ;) ;) ;)
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Tyvärr tror jag att tillförlitligheten blir ett problem när McLaren lanserar sin nya bil. Kimis förarskicklighet kan nog ändå räcka till att ge honom andraplats i mästerskapet. Kimi är en förartalang utan dess like. Jag lovar att äta upp mina trosor om hans placering blir sämre än en andra!
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Macho Woman skrev:
Tyvärr tror jag att tillförlitligheten blir ett problem när McLaren lanserar sin nya bil. Kimis förarskicklighet kan nog ändå räcka till att ge honom andraplats i mästerskapet. Kimi är en förartalang utan dess like. Jag lovar att äta upp mina trosor om hans placering blir sämre än en andra!

Du vet att det FINNS ätbara trosor va??


Edit: Föresten så vill jag vara med när detta sker!!!
Iofs så tror jag också att Kimi kommer 2:a i år men det kunde vara kul att se. ;)
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kollar inte ens på formel1 i dagsläget, till skillnad för några år sedan när man följde det konstant. Men när alla skitregler började hagla in *såsom mönstrade däck tex!* så har formel1-cirkusen omvandlats till ett ännu mer kommersiellt än vad jag trodde det kunde bli. Och hur kul är det att kolla när ferrari bara vinner och vinner :(
Näe, fram med något drastiskt som räddar sporten till oss vanliga människor så inte bara rikemansbarnen som har råd att kolla på alla lopp på plats har kul av formel1:en!!!

*numera kan man ju dessutom bara satsa på vinst på ferrari och oddsen är 1.25 eller dylikt, trist som fan*
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Dee_cati skrev:
*numera kan man ju dessutom bara satsa på vinst på ferrari och oddsen är 1.25 eller dylikt, trist som fan*

Kan man ens satsa stålars på F1 längre? Det vart väl en hel del snack efter A1 förra året...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
John Holmes skrev:
Kan man ens satsa stålars på F1 längre? Det vart väl en hel del snack efter A1 förra året...

Har som sagt inte kollat på F1:en på länge, än mindre pselat på det så det är inte omöjligt att de har tagit bort det...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fan va jag ser fram emot årets säsong :)
133b4e12cd59418f19750e503f8467bd.jpg
bf779cdbb85c0aa050baad90b1cae588.jpg


Skickat från min OnePlus 6T via Tapatalk
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
pågår det VM i trådlyft? :hihi hoppas att de även i så fall lyfter i motorerna från 2003 så orkar även jag se på paraden!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är väldigt länge sedan jag FÖLJDE F1
Sedan såg jag dom lopp jag snubblade på när jag kanalsurfade.
Sedan började jag byta kanal när det är F1

Tyvärr går MotoGP och många andra motorsporter samma öde till mötes.

Det gemensamma är att ju fler konstlade styrningar av sporten som införs, ju mindre intressant blir den.

Jag snubblade på Extreme E, offroadrally borde ju vara kul?
Pff, det var som att titta på någon annan spela TV-spel, med virtuella mätare med "extra-boost" och rutor dom skulle köra in i för att stå stilla en viss tid osv...

Vi får se hur WRC känns, med införande av boostknapp i bilarna som dom kan utnyttja en viss tid.
Jag pröjsar för en månad på WRC+, risken är stor att jag tappar intresset för det också.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top