Xeizz
Ny medlem
- Gick med
- 17 Jun 2003
- Hoj
- KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
ca 65km/h,, men men, då är det ändå en 125`a jag pratar om...
nicke skrev:ca 65km/h,, men men, då är det ändå en 125`a jag pratar om...
myspinnen skrev:hur fort går en r6a på 1an? jag har aldrig provat.. men vill veta nu!
KalleKulspruta skrev:Haha, ja men endå. Tycker det verkar vara onödigt hög utväxling om en hoj gör 170 på 1:an.
hmm va skumt.-PLM- skrev:Går 125rna så fort på ettan? Av vilket skäl?
Min fd motard gjorde väl 50, det var lagom på den tyckte jag, 100 på trean.
Min TL gör lite över 100 på ettan.
En R1 -00 har 135 vid rött på ettan (nån som undrade högre upp)
pff det gör den inte ens om du kallar 6an för 1anHanneZ skrev:Jag har numrerat om mina växlar så min går väl uppåt en 250 på 1:an
Vad har du för drevning? Min gör 50km/h på 1:an.nicke skrev:ca 65km/h,, men men, då är det ändå en 125`a jag pratar om...
Biifer skrev:Vad har du för drevning? Min gör 50km/h på 1:an.
Solid snake skrev:Min gör 55km/h om man drar den till varvstoppet på 1:an
16 fram men bak vet jag faktist inte, får ta reda på det imorrn... nej men den når ca 65 om man pressar den nästan otrevligt mkt... varvstopp?? finns väll inget varvstopp på tzr?.. men det är ju knappast helsosamt för cykeln att gå förbi 12 000 varv ...Biifer skrev:Vad har du för drevning? Min gör 50km/h på 1:an.
Den gör tydligen runt 170 på ettan zx10r (r för att zx10 är en modell från 80-talet)Pejo skrev:Nån skrev att ZX10an gjorde 160 knutar på ettan. Det kan mycket väl vara så, men jag tycker det låter bra mycket ändå.
Varför?
Jo, därför att den ska gå att köra på ettan inne i stan, krypköra, etc. Om den ska göra 160 vid varvstoppet, så får inte varvtalet hamna alldeles för lågt vid krypkörning, utan på ett varv där motorn fortfarande orkar dra på ett "fint" sätt utan ryck.
Säg att den når varvstoppet på 13.000 varv. = 160 knutar. Det innebär att den gör 16 km/h på 1300 varv. Det är lågt, men det kan vara så...
Åsikter? Fakta ?
Silwer skrev:Den gör tydligen runt 170 på ettan zx10r (r för att zx10 är en modell från 80-talet)
Förmodligen för att hojen ska vara lättare att komma iväg med, vridet är nog skapligt så den orkar ändå.
I en del test jag sett har det anmärkts på den höga ettan, men ändå ligger väl konkurrenterna bara ett tiotal kilometer under det.
Sen håller jag med, hur fort mopeden eller nån 125a går på ettan käns skitsamma då de knappast kan konkurrera på nåt sätt.
Silwer skrev:Pejo:det är givetvis mätarfarter vi talar om med, din tabell är verklig fart va?(fast 280 låter isf väl högt)
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |