eisbaer skrev:Menar du att att din hoj äger zx10an i vrid?
Stämmer, hans hoj har MYCKET mer vrid än min..
Nyteknik skrev:Bäst. Ingen är bäst. Men Kawasakin är enligt en ening journalistkår värst. Den accar 0–200 snabbare än någon annan hoj och är tydligen lika häftig att köra som -98 års R1 upplevdes av alla som körde den då.
Tycker det är härligt att Kawasaki bygger en 1000 cc sporthoj som är lite svårkörd och hysterisk. De som vill ha mjuka och lättkörda motorcyklar får stega bort mot Hondasortimentet.
Chris Ash skrev:Håller med där, Kawan är snyggast, snabbast och mest racer av 1000-kubikarna. Tycker det är skitkul att Kawasaki har satt de andra märkena på plats igen. Kawasaki har en myt om sig att bygga elaka maskiner, en myt de inte levt upp till de sista åren.
Nyteknik skrev:Hoppas också att den blir en försäljningsframgång och att trenden vänder från det förfinat civiliserade mot det mer genuint racemässiga.
Traktormotorer i sport/race-hojar är för turister...
skitprat att de andra gör 130.KalleKulspruta skrev:Men, 170 på ettan. De andra gör ju ca 130. Rätt mycket till övers. Lär ju inte vara såååå mycket mer effekt i den motorcykel än andra. Dessutom så har de flesta skrivit i denna tråda att den är slö på ettan.
Om det är en tröst så ligger min runt där också, ostryptyOOn-Murdoc skrev:Min R6a -99 gör 106km/h på ettans växel men då e hojen strypt till 25kw...
ska ut å prova....Mark skrev:Tjena!
denna tråd är ju naturligtvis av absolut högsta vikt!
Blev nyfiken på hur fort det går att köra på första växlen om man varvar ut hela vägen.
Med skjuts (90+85 kg ung.) kom vi upp i 121 km/h
Hur fort går din hoj på ettans växel?
Surt att man inte ens får varva ut hojen RIKTIGT utan att man ska riskera att Fabbror Blå ska bli arg på en
Edit: varvmätaren stod på 15 000 varv
yOOn-Murdoc skrev:Min R6a -99 gör 106km/h på ettans växel men då e hojen strypt till 25kw...
Zeb_Macahan skrev:Om den varvar lika mycket som original har det ju ingen betydelse att den är strypt!
//jaG
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |