Fortast på 1:an?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Bäst. Ingen är bäst. Men Kawasakin är enligt en ening journalistkår värst. Den accar 0–200 snabbare än någon annan hoj och är tydligen lika häftig att köra som -98 års R1 upplevdes av alla som körde den då.

Tycker det är härligt att Kawasaki bygger en 1000 cc sporthoj som är lite svårkörd och hysterisk. De som vill ha mjuka och lättkörda motorcyklar får stega bort mot Hondasortimentet.


Håller med där, Kawan är snyggast, snabbast och mest racer av 1000-kubikarna. Tycker det är skitkul att Kawasaki har satt de andra märkena på plats igen. Kawasaki har en myt om sig att bygga elaka maskiner, en myt de inte levt upp till de sista åren.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Håller med där, Kawan är snyggast, snabbast och mest racer av 1000-kubikarna. Tycker det är skitkul att Kawasaki har satt de andra märkena på plats igen. Kawasaki har en myt om sig att bygga elaka maskiner, en myt de inte levt upp till de sista åren.

Hoppas också att den blir en försäljningsframgång och att trenden vänder från det förfinat civiliserade mot det mer genuint racemässiga.

Traktormotorer i sport/race-hojar är för turister...

;)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Hoppas också att den blir en försäljningsframgång och att trenden vänder från det förfinat civiliserade mot det mer genuint racemässiga.

Traktormotorer i sport/race-hojar är för turister...

;)

Hähä, jepp, vrid har man i bussar och jordbruksmaskiner....
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
KalleKulspruta skrev:
Men, 170 på ettan. De andra gör ju ca 130. Rätt mycket till övers. Lär ju inte vara såååå mycket mer effekt i den motorcykel än andra. Dessutom så har de flesta skrivit i denna tråda att den är slö på ettan.
skitprat att de andra gör 130.
Som sagts ifall du läst tråden ligger de kring 150-160.

slö på ettan? vem skriver det?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hur fort går ZX12R då?

o den där Busan...den borde ju oxå kunna klippa nåra meter i sekunden..... :tuttar

Våga köra till varvstoppet! :D :rofl
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
är hayabusan förbjuden här eller?

kanske hittar dom på asfaltskrynklare.com istället... :va
 

M@tti@s

Snablar också!
Gick med
18 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX12R -02 Svart
Min gör 145-150 km/h på 1:an, men precis som alla 12:eek:r måste man "slunga" kopplingen lite när man drar iväg...
 

Danne Ktm

Pain is temporary glory is forever
Gick med
17 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
ktm
1 an

Mark skrev:
Tjena!

denna tråd är ju naturligtvis av absolut högsta vikt! :banana

Blev nyfiken på hur fort det går att köra på första växlen om man varvar ut hela vägen.

Med skjuts (90+85 kg ung.) kom vi upp i 121 km/h :tuttar

Hur fort går din hoj på ettans växel?

Surt att man inte ens får varva ut hojen RIKTIGT utan att man ska riskera att Fabbror Blå ska bli arg på en :huvet

Edit: varvmätaren stod på 15 000 varv :hihi
ska ut å prova....
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jepp..... vrid är underkattat på väg... :fakta

ZX10an är jätteskön att köra, men nervig.. ska bli roligt att köra den på anderstorp på fredag..

Goffe, visst ska det bli roligt att köra GSXR1000 på fredag :D

//jaG

eisbaer skrev:
Menar du att att din hoj äger zx10an i vrid?
 

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Zeb_Macahan skrev:
Om den varvar lika mycket som original har det ju ingen betydelse att den är strypt!

//jaG

Men den lär väl inte orka varva lika mycket på sexans växel strypt som den gör orginal. Upp till 100 knyck är det ju knappt någe luftmotstånd jämfört med 250+. Sen axar den strypta ju också mycket sämre upp till 100 än den ostrypta, lägre effekt helt enkelt även om varvet är densamma.
 

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
.....
En av anledningarna till att jag sålde min R1-04:a....
var just den för gatan tråkigt LLLÅÅÅNNNGGGA 1:an.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Man lägger väl inte en hög 1:a för att hojen ska bli lugnare utan för att få ett tätare register senare så att inte varvtalet faller för mycket efter varje växling. Startar gör man ju bara en gång.

Literhojarna har i minst 15 år gjort 130 på 1:an så jag förstår inte riktigt hur folk fortfarande betvivlar detta.
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
ah, ok, men fakta, 130-150 på ettan är inget ovanligt.

Min gammel gör 100 på ettan.
 
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Top