Fortast på 1:an?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Pejo skrev:
280 är taget från Haynes mekmanual. Den ska tydligen göra det, 98'an. Sen är hastigheterna extrapolerade mha utväxlingen.

-- P
Låter väldigt högt, nästan samma som gsxr1000 gör, förmodligen är det teoretisk fart och hojen orkar inet varva ur på 6an.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
1; Det har skrivits om både moppar och 125:eek:r. Därför skrev jag som jag skrev. Ta illa upp om du är tvungen.
2; Alla ska börja nånstans. 125:eek:r är Mc. Välkommen i gänget. Men slappna av.
3; Det är fler som kanske är intresserade av hur fort en zx10r går på ettan än en 125:a, då sen förstnämnda är lite mer absurd i sin utväxling.

nicke skrev:
okey?, om jag nu förstår det rätt så anser ni att en 125a klassas för er som en moped?... är det inte så att alla måste börja någonstans eller?
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Pejo skrev:
1; Det har skrivits om både moppar och 125:eek:r. Därför skrev jag som jag skrev. Ta illa upp om du är tvungen.
2; Alla ska börja nånstans. 125:eek:r är Mc. Välkommen i gänget. Men slappna av.
3; Det är fler som kanske är intresserade av hur fort en zx10r går på ettan än en 125:a, då sen förstnämnda är lite mer absurd i sin utväxling.
okey, då förstår jag, jag missade att mopeder var nämnt sen tidigare i denna tråd, så jag ber om ursäkt, men jag är så less på sådanna kommentarer som riktas mot oss 125 åkare... men vi måste väll ändå få yttra oss i en sådan här fråga, eller?
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Stackars motorer som ni pressar på det där sättet. 110 har man väl testat, men det gjorde ont... som flickan sade.
 

Pasi

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
paddesputnik skrev:
inte bara han med 125:a som skrev här, så jag antar det!

125:eek:r rockar, de bästa sporthojsförarna har börjat med moppe/125. Våga vägra Epatraktor (finns dom kvar längre :va).
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Pasi skrev:
125:eek:r rockar, de bästa sporthojsförarna har börjat med moppe/125. Våga vägra Epatraktor (finns dom kvar längre :va).

Jo de EPA-traktorer som byggdes (inga nya kan reggas in sen säkert 15 år)o fortfaranmde är reggade får ju användas.
Efterföljaren A-traktor får dock byggas nu.

Det går i vågor det med A-traktorer, vissa år är det många som har här i skogarna sen är det dött vissa år osv.

Men nu är man kraftigt OT:lol

mopeder hör dock inte i någon form hemma på detta forum imho
 

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
R1Emil skrev:
Vad händer annars? Jo, den går upp på bakhjulet.... helt okontrollerat!


Men, 170 på ettan. De andra gör ju ca 130. Rätt mycket till övers. Lär ju inte vara såååå mycket mer effekt i den motorcykel än andra. Dessutom så har de flesta skrivit i denna tråda att den är slö på ettan.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
En 125 kan visst ha en absurd utväxling, med 19-35 och F-drev i växellådan gör min TZ 153.6km/h på ettan vid 13000varv. Fast den bana som den utväxlingen passar för finns nog inte, svårt att få till en bra start också skulle jag tro....

100-120 på ettan är mer normalt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
OlleR6 skrev:
Ursäkta att jag missförstod din kommentar, men jag tror att den inte är drevad så långt ifrån i ban-utförande heller, se tex motogp-cyklarna, de toppar väl 160-180 på ettan oxo? Smacka dit ett HRC-kit så är du ju bara 20-30hk ifrån en motogphoj...

Hursomhelst så vore det helt vansinnigt att dreva den te 120 på första växeln för gatbruk.

Möjligen de gör på någon bana, men en motogp-hoj brukar vara växlad för runt 120-130 vid maxvarv. Lite dumt att komma ur hårnålarna på 5000 varv....

HRC-kit 210-220 hk på bakhjulet? Dröm vidare.....
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Chris Ash skrev:
Möjligen de gör på någon bana, men en motogp-hoj brukar vara växlad för runt 120-130 vid maxvarv. Lite dumt att komma ur hårnålarna på 5000 varv....

HRC-kit 210-220 hk på bakhjulet? Dröm vidare.....
Det är inte jag som drömt isåfall, 207hk ska tydligen en CBR1000RR med HRC-kit injusterat å allt ge enligt tidigare talare på forumet. 230-240 är väl vad de ligger på ungefär i motogp? ;)

Egentligen ska jag inte uttala mig, du kan mycke bättre än mig, men kan ju va kul å få veta om ens kunskaper e korrekta.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
OlleR6 skrev:
Det är inte jag som drömt isåfall, 207hk ska tydligen en CBR1000RR med HRC-kit injusterat å allt ge enligt tidigare talare på forumet. 230-240 är väl vad de ligger på ungefär i motogp? ;)

Egentligen ska jag inte uttala mig, du kan mycke bättre än mig, men kan ju va kul å få veta om ens kunskaper e korrekta.

Ok, men det är inte enbart HRC-kitet på de maskinerna....

Av någon anledning så brukar dessutom Superbikesiffrorna alltid vara vevhästar medan man i motogp anger bakhjulshästar

Honda angav 210 hästar + på Bostroms CBR1000RR, men det är alltså vevhästar. Honda RCV ger nog i dagsläget närmare 250 på hjulet, fast dessa siffror är inget Hobnda skyltar med direkt.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Zeb_Macahan skrev:
Det är std i literklassen, min gamla harv som numera är distanserad av kwacken och dom andra gör ju för fasingen 165, men har ett hästvrid upp dit som inte kwacken har en chans att matcha!

//jaG

Menar du att att din hoj äger zx10an i vrid?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Zeb_Macahan skrev:
för att bike kör 0,12 sekunder snabbare runt en bana så är den [zx-10] inte bäst..

Bäst. Ingen är bäst. Men Kawasakin är enligt en ening journalistkår värst. Den accar 0–200 snabbare än någon annan hoj och är tydligen lika häftig att köra som -98 års R1 upplevdes av alla som körde den då.

Tycker det är härligt att Kawasaki bygger en 1000 cc sporthoj som är lite svårkörd och hysterisk. De som vill ha mjuka och lättkörda motorcyklar får stega bort mot Hondasortimentet.
 
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

Top