Forumet online igen!

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Är det bara för mig som det gråsvarta fältet till höger försvinner rätt ofta när man uppdaterar förstasidan? Helt obetydligt funktionsmässigt men ändå.

Bifogat

• sh.JPG
    sh.JPG
    122.1 KB · Visningar: 69

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Hoj
hemlig
swedie>> "sök medlem" funktion krånglar jämt måste uppdatera efter uppdatera för att kunna skriva dära:confused: vet inte om de varit uppe i tråden men

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sporthoj smider superbra för mig nu och jag gillar även den nya looken! Bra jobbat Swedie!

Såg att alla mina bilder utom en också var borta...
Bra du inte rört något, för jag har därmed kunnat återskapa bilderna (flyttat, samt skapat minityr var det som gjordes).

Är det bara för mig som det gråsvarta fältet till höger försvinner rätt ofta när man uppdaterar förstasidan? Helt obetydligt funktionsmässigt men ändå.
bläddra ner längre ner och se om du hittar något felmeddelande... det vore enda anledningen till att sidan skulle sluta ladda (och därmed inte visa sista biten).

swedie>> "sök medlem" funktion krånglar jämt måste uppdatera efter uppdatera för att kunna skriva dära:confused: vet inte om de varit uppe i tråden men
du beskriver inte problemet fullständigt.

jag har testat söka och det funkar finfint.

Klicka in dig på Garaget och så ser man ute i höger sida olika saker som personen kan ha gjort. Tex Wiki, bloggar, garage eller så.
Högst upp står det :

Fler garage av medlem:
Inga bloggar hittades. <--- det ska stå GARAGE!! :D

Kolla min profil så ser du ett exempel http://www.sporthoj.com/garage/?JKay
fixat. tack

Bara jag som tycker det är lite halvbuggigt?
Bilder flyttas om, jag loggas ut lite titt som tätt och diverse ikoner/genvägar fungerar bara ibland.
Mer detaljerad information så kanske vi kan lösa vad du stöter på.

Varför har garagen blivit uppåner? Ordningen på det man lagt in har vänts? Why?
Det är senaste (enligt uppdaterad) överst och resten neråt. Det är väl ändå rättså standard? Var tvärtom tidigare, vilket jag tror är fel...

Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Njaa. Vet inte om vi menar likadant nu. Jag har 2 garage. Ordningen på dom menar du? Jag menar i garaget. Kika i mitt garage. När jag la in dom så la jag R1000K7, Qvarnan, RM65, JR50 och sist kinaminin. Igår eller om det var idag när jag var inne och kikade hade ordningen på dom vänts. Kinan först osv. Likadant i mitt andra garage med några av mina föredetting hojar. Först låg R1000K3an och sen R750J. Nu är det tvärtom och jag har inte gjort nåt. Magic?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Tycker att det ser bra ut:) Även om det fortfarande är väldigt mycket information så är det mer stilrent.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
När jag går in på sökfunktionen så får inte sökvalsrubrikerna plats i sina ytor! Skickar med en skärmdump så ser du!

Bifogat

• skärmdump-SH3kopia.JPG
    skärmdump-SH3kopia.JPG
    131.9 KB · Visningar: 61

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
bläddra ner längre ner och se om du hittar något felmeddelande... det vore enda anledningen till att sidan skulle sluta ladda (och därmed inte visa sista biten).
Har kollat ett par gånger nu ikväll när det hänt men kan inte se något felmeddelande någonstans. Nåja, det är ju inte av någon egentlig betydelse så.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Njaa. Vet inte om vi menar likadant nu. Jag har 2 garage. Ordningen på dom menar du? Jag menar i garaget. Kika i mitt garage. När jag la in dom så la jag R1000K7, Qvarnan, RM65, JR50 och sist kinaminin. Igår eller om det var idag när jag var inne och kikade hade ordningen på dom vänts. Kinan först osv. Likadant i mitt andra garage med några av mina föredetting hojar. Först låg R1000K3an och sen R750J. Nu är det tvärtom och jag har inte gjort nåt. Magic?

Jag vill att det ska vara som det är nu - Som en nyhet på en nyhetssida, senaste nytt/aktuella högts upp på sidan.
Det första man ser på garaget är senaste nytt.

Däremot lade jag mina cyklar i den ordningen jag vill ha det från början. Men nu är dem vända på. Mäkta irriterade. En sortera funktion hade varit något.

En hoj/nyhet
- 600 -1999
-
-

Två hojar/nyheter
- 929 -2000
- 600 -1999
-

Tre hojar/nyheter
- R1000 -2007
- 929 -2000
- 600 -1999
-

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Swedie! jag har ett förslag angående garaget!

Det hade varit kul med en röstfunktion.. 1-5p eller något liknande.. så andra medlemmar kunde betygsätta ens hoj. Jag tror det hade varit grymt uppskattat:tummenupp
Bra ide troligen, har haft det i tankarna. Ska kika på't!

När jag går in på sökfunktionen så får inte sökvalsrubrikerna plats i sina ytor! Skickar med en skärmdump så ser du!
Du använde Firefox va?

Jag vill att det ska vara som det är nu - Som en nyhet på en nyhetssida, senaste nytt/aktuella högts upp på sidan.
Det första man ser på garaget är senaste nytt.

Däremot lade jag mina cyklar i den ordningen jag vill ha det från början. Men nu är dem vända på. Mäkta irriterade. En sortera funktion hade varit något.

En hoj/nyhet
- 600 -1999
-
-

Två hojar/nyheter
- 929 -2000
- 600 -1999
-

Tre hojar/nyheter
- R1000 -2007
- 929 -2000
- 600 -1999
-
Ska se om jag inte kan ta och ha användarspecifik ordning så det kan sorteras efter rubriker, datum eller inlägg och även fallande eller stignade ordning. Det kommer... senare.

Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ska se om jag inte kan ta och ha användarspecifik ordning så det kan sorteras efter rubriker, datum eller inlägg och även fallande eller stignade ordning. Det kommer... senare.

Ording efter hur man lägger in det räcker för mig. Men undrar fortfarande varför ordningen ändrats. Ordningen man lagt in det i har ju "spegelvänts" av sig själv så att säga.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Mer detaljerad information så kanske vi kan lösa vad du stöter på.

I garaget så flyttades samtliga bilder från olika hojjar till en och samma katalog, där de även kopierades och låg uppe 2st bilder av varje. så 1 hoj fick 18 bilder och 2st blev tomma. Det var korrekt i början men när jag loggade in senare så hade alltså detta flyttats automatiskt? Jag har dock raderat allt och laddat upp på nytt och nu verkar det funka.

Sen loggas jag ut lite titt som tätt vid t.ex uppdatering av sida, öppnar tråd i forumet t.ex. eller klickar på någons garage osv. Detta händer dock oregelbundet.

I garaget hade jag även problem med visa genvägar/ikoner. "mina garage" t.ex som endast var klickbar ibland. även detta verkar dock ha fungerat nu de senaste dagarna.

Rent generellt sett så känns det lite buggigt vart man än klickar, undrade mest om detta var mig det spökade för eller om de var fler som hade samma problem. T.ex om min webbläsare skulle va kinkig att arbeta tillsammans med någonting nytt du uppdaterat eller liknande? vad vet jag.

För det bör tilläggas att det fungerade klockrent innan årsskiftet och uppdateringarna.

I övrigt ser de bra ut, kul med lite förnyelse, gillar garagedelen. bra jobbat och tack för en strålande sida! :tummenupp

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Därför en annan påpekade att han tyckte det var åt fel håll.

Meh!? :va :confused: Du skojar nu va?

Ordningen bestämmer du ju själv. Du lägger ju in hojarna i den ordningen du vill ha det själv. Så gjorde iaf jag.

Gå in i mitt garage, http://www.sporthoj.com/garage/?Fabbe
Cyklarna ligger i fel ordning i listan "Motorcyklar i garaget:" jämfört med hur dem verkligen ligger :va

Som jag vill ha det:
2007
2000
1999

Men i listan "Motorcyklar i garaget:"
2007
1999
2000

Prexis! Så är det i mitt åxå. Listan till höger är i den ordningen jag lagt in dom från början, som jag vill ha det.

Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Meh!? :va :confused: Du skojar nu va?

Ordningen bestämmer du ju själv. Du lägger ju in hojarna i den ordningen du vill ha det själv. Så gjorde iaf jag.

Prexis! Så är det i mitt åxå. Listan till höger är i den ordningen jag lagt in dom från början, som jag vill ha det.

Nu vet jag inte hur jag gjort, men listan till höger är fel :tungan. Stämmer inte med hur dem ligger.

Ordningen bestämmer du ju själv. Du lägger ju in hojarna i den ordningen du vill ha det själv. Så gjorde iaf jag.QUOTE]

Ja, frågan är bara vart det det senaste du lägger in skall hamna. Längst ner eller högts upp på listan? Jag vill ha högst upp.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gå in i mitt garage, http://www.sporthoj.com/garage/?Fabbe
Cyklarna ligger i fel ordning i listan "Motorcyklar i garaget:" jämfört med hur dem verkligen ligger :va

Som jag vill ha det:
2007
2000
1999

Men i listan "Motorcyklar i garaget:"
2007
1999
2000
Nu kan du sortera som du själv önskar. Görs under "inställningar".

Listan till höger fixas snart den med så den är samma som till vänster.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO