Forumet online igen!

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hur gör jag för att fixa en skärmdump? Så här står det när jag högerklickar och väljer visa bild(firefox): Table 'sporthoj.galleri_bilder' doesn't exist

Kolla uppe till höger på ditt tangentbord. Där har du en knappt som det står "PrtSc" på. Tryck på den, sen öppnar du MS-Paint och trycker ctrl+v. Spara den sen som JPEG, annars tar den en jäkla massa plats. :)

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kolla uppe till höger på ditt tangentbord. Där har du en knappt som det står "PrtSc" på. Tryck på den, sen öppnar du MS-Paint och trycker ctrl+v. Spara den sen som JPEG, annars tar den en jäkla massa plats. :)

Grymt tack:tummenupp Här kommer första försöket... Detta är vad jag ser! Bara filstorlek och mått!:huvet

Bifogat

• skärmdump-SH-kopia.JPG
    skärmdump-SH-kopia.JPG
    138.2 KB · Visningar: 81

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bilder eller ej spelar väl igentligen inte så stor roll jag är mest nyfiken på varför en del har kvar sina 5 bilder men majoriteten har 1 eller kanske inte nån alls? Är det fel på garaget?
gjorde en överföring från gamla databasen och tyvärr försvann några bilder (databasinlägg) helt enkelt.

Hur gör jag för att fixa en skärmdump? Så här står det när jag högerklickar och väljer visa bild(firefox): Table 'sporthoj.galleri_bilder' doesn't exist
du surfar troligen med cachad information. när du står på den sidan som visar "sporthoj.galleri_bilder" så tryck på F5 och se vad som händer.

Skicka även URL'en till mig, inte bara vad som du får på skärmen.

Grymt tack:tummenupp Här kommer första försöket... Detta är vad jag ser! Bara filstorlek och mått!:huvet
ahådu, hade ju underlättat om du berättat det handlade om galleriet och inte garaget eller bloggen. :tungan

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
ahådu, hade ju underlättat om du berättat det handlade om galleriet och inte garaget eller bloggen. :tungan[/QUOTE]

Galleriet var bara ett exempel det är tyvärr likadant i garage funktionen! Provade f5 och det hände inget:confused:

sandstream

Guest
Galleriet var bara ett exempel det är tyvärr likadant i garage funktionen! Provade f5 och det hände inget:confused:
Håll ner SHIFT samtidigt som du klickar på "Refresh-knappen" i din browser så läser den inte från cachen.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Nu har jag inte läst exakt hela tråden så detta kanske redan har nämnts, men problemet med att bilder inte visas uppstår om man använder "sporthoj.com" som address. Då visas inga bilder överhuvudtaget. "www.sporthoj.com", då funkar det som det ska.

T.ex:

http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=61383&liten=1&header=1

Nu får jag en bild. Men om jag hämtar:

http://sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=61383&liten=1&header=1

Så får jag:

"Table 'sporthoj.galleri_bilder' doesn't exist"

Någonstans i din kod har du nog antingen hårdkodat domänen www.sporthoj.com, alternativt skrivit kod som förväntar sig www.sporthoj.com och inte sporthoj.com.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
gjorde en överföring från gamla databasen och tyvärr försvann några bilder (databasinlägg) helt enkelt.

du surfar troligen med cachad information. när du står på den sidan som visar "sporthoj.galleri_bilder" så tryck på F5 och se vad som händer.

Skicka även URL'en till mig, inte bara vad som du får på skärmen.

ahådu, hade ju underlättat om du berättat det handlade om galleriet och inte garaget eller bloggen. :tungan

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3345040&postcount=70

http://sporthoj.com* adresser fungerar inte bilder på.
http://www.sporthoj.com* fungerar bilder på.

Mitt garage är me fuckat :(

Ja, du surfar på en url utan www

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Om man går in på bloggar, och sedan trycker på någon av de olika sidorna så visas bara första sidan.

Edit: Nu kan man blädda mellan sida 1 och 3 men inte få fram sida 2.. :va

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag inte läst exakt hela tråden så detta kanske redan har nämnts, men problemet med att bilder inte visas uppstår om man använder "sporthoj.com" som address. Då visas inga bilder överhuvudtaget. "www.sporthoj.com", då funkar det som det ska.

T.ex:

http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=61383&liten=1&header=1

Nu får jag en bild. Men om jag hämtar:

http://sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=61383&liten=1&header=1

Så får jag:

"Table 'sporthoj.galleri_bilder' doesn't exist"

Någonstans i din kod har du nog antingen hårdkodat domänen www.sporthoj.com, alternativt skrivit kod som förväntar sig www.sporthoj.com och inte sporthoj.com.
jo tack =) fixat

Mitt garage är me fuckat :(
ska vara fixat nu. råka göra en "major tabbe" i en updateringsquery. hoppsan.

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag saknar räkneverket som visar antalet besökare i garaget.:)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ibland uppstår problem precis som att det e felprogrammerat el nåt
varningsmeddelande osv
Det är när jag tar bort och laddar upp nya filer. Bara att ignorera.

Jag saknar räkneverket som visar antalet besökare i garaget.:)
Är det något att skryta över ;-) Jag lägger till den imorgon. Påminn mig om den inte kommer upp innan eftermiddagen.

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Måste nog säga att det förra ( läs ej gammla, jag gillar förnyingar ) garaget funkade bättre.
Om jag vill kolla om någon varit och fulquotat i mitt garage (hajar inte idén med fler garage) så ska jag först klicka mig dit, sen på vilket garage och sen på komentarer då dessa nu mer ej syns.

Om jag nu får för mig att fulquota tillbaka i någons garage så ska det klickas av bara helvete innan jag är där.:huvet

En sak till.
Nya förstasidan ser jävligt arbetad och proffsig ut.

Garaget upplever jag "bara" vitt och inte klart.

Tror att det blir bättre "balans" om garagesidan påminner mer om förstasidan.

Detta är konstruktiv kritik!
Jag brukar bli taggad när jag får det...:tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping