Forumet online igen!

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
ok, ny liten bugg.

I Wikin länkas man tillbaka till wikin när man klickar på namnet på den som gjort en wiki. Exempelvis om jag klickar på "Helios" på den här sidan:
http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?id=21

Så kommer jag inte till min Helios-sida utan tillbaka till wikin.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Fan va skumt då :(
Har testat på 2 olika datorer, brandvägg avstängd. Vare sig i IE lr FF vill det sig.
Jag får bara detta när jag går in på garaget:

Ja, nu är det samma skit för mej. SWEDIE!! :va

Tack det där är fixat.

Vilket? Bilderna i garagen är keff :)
Nåja, ja provar senare igen

edit, när jag kollar källan till bilder med kryss på & surfar rätt in på bilden. Så kommer detta:
Code:
Table 'sporthoj.galleri_bilder' doesn't exist

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fan va skumt då :(
Har testat på 2 olika datorer, brandvägg avstängd. Vare sig i IE lr FF vill det sig.
Jag får bara detta när jag går in på garaget:
Det där får jag se på lite senare. Glömmer alltid o kolla med Firefox...

Vad gäller "krysset" på bilden så ... ska det funka nu. Har installerat lite koder som länkar om alla bilder OM de ligger fel.

Jag kan inte sortera bilderna i galleriet. Det blir bara en tom ruta.
Ska vara fixat nu.. .

Vet dock inte om du skrev fel men jag har iaf åtgärdat en sak nu som gör det möjligt att flytta på bilder igen... säg till om problemet kvarstår och kopiera URL och visa gärna en skärmdump. Tack!

Ja, nu är det samma skit för mej. SWEDIE!! :va

Vilket? Bilderna i garagen är keff :)
Nåja, ja provar senare igen

edit, när jag kollar källan till bilder med kryss på & surfar rätt in på bilden. Så kommer detta:
Code:
Table 'sporthoj.galleri_bilder' doesn't exist
Vad är URL'en till bildenra i fråga? Jag gick in på ditt garage och det funka fint.

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Inläggen i Gästboken ligger sorterade i fel ordning. Senaste inlägg längst ned är det nu.

Hjälpte inte att uppdatera när man ska kolla bilder i någons garage utan bara halva bilden kommer upp.

Fortsätt kämpa med debugging

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Inläggen i Gästboken ligger sorterade i fel ordning. Senaste inlägg längst ned är det nu.

Hjälpte inte att uppdatera när man ska kolla bilder i någons garage utan bara halva bilden kommer upp.

Fortsätt kämpa med debugging
Kopia in adressentill bilden i fråga. Ta skärmdump på bildproblemet. Förstår inte riktigt...

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Det där får jag se på lite senare. Glömmer alltid o kolla med Firefox...

Vad gäller "krysset" på bilden så ... ska det funka nu. Har installerat lite koder som länkar om alla bilder OM de ligger fel.

Ska vara fixat nu.. .

Vet dock inte om du skrev fel men jag har iaf åtgärdat en sak nu som gör det möjligt att flytta på bilder igen... säg till om problemet kvarstår och kopiera URL och visa gärna en skärmdump. Tack!

Vad är URL'en till bildenra i fråga? Jag gick in på ditt garage och det funka fint.

My bad, fick rensa cache & sånt så fungerade det.
Länken jag menade var den övre. Efter att jag rensade så var länken lite annorlunda (www).
Vet inte om det skall fungera utan, men det gör det iaf inte :)

http://sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=60954&liten=1&header=1
http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=60954&liten=1&header=1

edit,
måste säga att ja tycker sidan faller mig mer i smaken nu, förutom all reklam. Men det är en annan femma :)

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Appropå reklamen..

8f9o8sm.jpg

Naken tjej och en dvd på bilden, och dvd'n får du på köpet........

:va

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Rensat cache & allt vad det heter? För din sida fungerar som det skall för mig. Dvs, hela bilden visas :)

Kan se en bild efter jag rensat sen laddas alla bilder bara till hälften. Detta gäller bara sporthoj.com.

Har Vista 64- bitars och IE 7

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Som jag fattat det ska man kunna ladda upp tre bilder under samma motorcykel i sitt garage. Men hur gör man för att lägga till bilder under en redan existerande motorcykel och hur gör man för att ta bort bilder? Hittar ingen editeringsknapp eller dylikt..

Som sagt jag tycker de nya garagen bara är förvirrande, men det blir nog bra bara man fått kläm på hur det funkar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Som jag fattat det ska man kunna ladda upp tre bilder under samma motorcykel i sitt garage. Men hur gör man för att lägga till bilder under en redan existerande motorcykel och hur gör man för att ta bort bilder? Hittar ingen editeringsknapp eller dylikt..

Som sagt jag tycker de nya garagen bara är förvirrande, men det blir nog bra bara man fått kläm på hur det funkar.
Du kan ladda upp fler än 3 tror jag.. minns inte.

Du klickar på ditt garage eller din blogg. Där alla mc eller inlägg listas finns en "Penna" till höger. Klicka på den för att editera.

Det måhända saknas lite guidande pilar eller blinkande små söta stjärnor :hihi

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Du kan ladda upp fler än 3 tror jag.. minns inte.

Du klickar på ditt garage eller din blogg. Där alla mc eller inlägg listas finns en "Penna" till höger. Klicka på den för att editera.

Det måhända saknas lite guidande pilar eller blinkande små söta stjärnor :hihi

Jag har hittat ett litet "fel" i garaget när man ska välja årsmodel på sin hoj så går listan bara till 1980 jag vill ju ha 1969... se så fixa... :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har hittat ett litet "fel" i garaget när man ska välja årsmodel på sin hoj så går listan bara till 1980 jag vill ju ha 1969... se så fixa... :D
hehe, tänkte att det inte egentligen finns så gamla "sporthojar".. men wtf. fixar. Det är nu från och med 1965... :lol

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
hehe, tänkte att det inte egentligen finns så gamla "sporthojar".. men wtf. fixar. Det är nu från och med 1965... :lol

En liten fråga till. Skulle det gå att fixa så man fick en precention typ innan man kommer till garaget (SE BILD) Och så kanske man kunde ha en gästbok där oxå. :va

Bifogat

• Tips.JPG
    Tips.JPG
    73.8 KB · Visningar: 84
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet