F.Ö tycker jag att TS har rätt i det han säger ang bulten, har sj åkt/sett mycket där, men jag tänker fan inte ta ansvar för någon annans handling!
Ja jag tänker och påverkas inte av att det står fotografer där för jag känner till mina gränser.
Alla vuxna människor har egna val och de väljer själva.
Och ja jag har läst igenom hela tråden innan jag svarade.
Liknelse:
Polisen jagar en trafikant (bilist eller hojåkare = egalt) som kraschar. Beroende på hur jakten gått till (längd mm.) anses av polismyndigheten att i vissa situationer bör poliserna avbryta, varför...?
KAN det vara för att de påverkar???
Ansvaret bär dock ALLTID föraren av det jagade fordonet precis som här om en mc-förare kraschar!
Vill man som fotograf riskera påverka till vurpa fine stå och plåta i fotokurvan!
Har ingen av er som tjatar om att vi fotografer kan skita i om vi påverkar eller ej varit med om när ni kör hoj att föraren framför kör fortare och fortare för att till slut göra grova misstag allt bara pga. att han/hon känner sig "jagad"/stressad för att du/jag ligger bakom?
Jag har slagit av flera gånger både på landsväg och bana av just den anledningen att jag påverkar negativt ÄVEN om det inte är mitt ansvar till fullo om han/hon kraschar!
Nåväl, tråden handlar inte om fotograferna utan om de som kör och jag måste nog säga att jag aldrig hört talas om så många vurpor på en relativt kort sträcka väg på en och samma dag. Det är extremt oavsett vilka referensramar man har!
För övrigt kan vi nog vara lugna för att boende läser våra trådar på SH, speciellt delar av dem som bor utmed Bulten!
// Niklas