Fotokurvan bulten. Förbannade jävla idioti....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tråkigt att fotograferna får skulden..
Fast ni har en inverkan... Det var få olyckor där innan ni dök upp i den kurvan.
Det är faktum vi inte kan bortse från.
Ett sätt från er som fotar att dämpa oss idioter då kan vara att ni vägrar att publicera bilder där folk gör dumheter.

//Ezzo

Bra skrivet, hoppas andra följer efter att inte lägga upp dessa bilder just på SH utan låta de ligga kvar på deras server.:)

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
yeey låt oss åka 10 mil för att knäppa några kort.. Då har man mycket fritid.

Om man nu brinner så mkt för det som några säger kanske det är värt det? Man kanske rent av får sålt en bild eller två...

Men det är klart det är ju mkt roligare att ställa sig intill en väg o hoppas på det bästa...vad det nu är...?

Att det tom kallas "fotokurvan" säger ju en del...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lite roligt är det ju att förra året så var det i princip inga fotografer ute vid vare sig bulten eller någon annan kurvig väg.

Vart fanns alla fotografer då?
De flesta album från förra året verkar vara från Stunt & Streetkvällarna på Barkarby.
Fast dessa evenemang lades ju ne pga. att polisen inte tyckte att de ledde någonstans.

Och i år när dessa fotografer inte längre kunde fota ute på Barkarby så samlades de ute vid någon kurva (fotokurvan) på allmän väg.
Tänk om man fortsatt med Stunt & Streetkvällarna, då hade vi inte haft dessa fotografer lösspringandes ute bland vanlig trafik och antalet olyckor hade inte varit så stort.

Se vad nedläggningen av Stunt & Streetkvällarna har orsakat!!!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
deet är så skoj att fota samma jävla motiv hela tiden

???

varje gång jag kollar så ser jag nog en hoj/förare som jag inte sett förut

Men det är klart det är ju mkt roligare att ställa sig intill en väg o hoppas på det bästa...vad det nu är...?

vid vägar får man bilder som är mer natursköna än ex. curbs + man får med många fler olika hojar, ex. HDn som skrapar ser man nog till 100% inte på bana

Last edited:

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Kul att du vaknade, kunde kanske vara listigt att läsa hela tråden innan du postar???
Förövrigt ett moget och uppenbarligen genomtänkt svar :tummenupp

Men det är säkerligen ett vinnande koncept för din del, så kör så det ryker. Det är bra att du själv tänker när du kör.

Läser du alla mina inlägg så ser du nog vad jag menar, du är ju inte precis först med den inställningen.

F.Ö tycker jag att TS har rätt i det han säger ang bulten, har sj åkt/sett mycket där, men jag tänker fan inte ta ansvar för någon annans handling!

Ja jag tänker och påverkas inte av att det står fotografer där för jag känner till mina gränser.
Alla vuxna människor har egna val och de väljer själva.
Och ja jag har läst igenom hela tråden innan jag svarade.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
De som klagar på att det inte finns någon bana i närheten av sthlm kommer inte att köra bana även om det låg en mitt i kungsan.

Ungefär som denna Ingen lokal! :D

http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw

Kul att du vaknade, kunde kanske vara listigt att läsa hela tråden innan du postar???
Förövrigt ett moget och uppenbarligen genomtänkt svar :tummenupp

Men det är säkerligen ett vinnande koncept för din del, så kör så det ryker. Det är bra att du själv tänker när du kör.

Läser du alla mina inlägg så ser du nog vad jag menar, du är ju inte precis först med den inställningen.

Jo det har jag & du har förmodligen läst även mina så förstår du nog vad jag menar! :)

Last edited:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
F.Ö tycker jag att TS har rätt i det han säger ang bulten, har sj åkt/sett mycket där, men jag tänker fan inte ta ansvar för någon annans handling!

Ja jag tänker och påverkas inte av att det står fotografer där för jag känner till mina gränser.
Alla vuxna människor har egna val och de väljer själva.
Och ja jag har läst igenom hela tråden innan jag svarade.

Det finns folk, förrutom dig då, som påverkas av saker. Kallades i skolan för grupptryck bl.a!
Men som jag skrivit på flera ställen: Jag har inte tagit bort förarens ansvar, vad är det ni inte fattar med det? Det är den uppkomna miljön som vissa inte klarar av att hantera.

Alla andra människor fungerar ju inte som man själv, så det kan ju vara värt i en sådanhär diskussion att se andras beteende också!

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Det finns folk, förrutom dig då, som påverkas av saker. Kallades i skolan för grupptryck bl.a!
Men som jag skrivit på flera ställen: Jag har inte tagit bort förarens ansvar, vad är det ni inte fattar med det? Det är den uppkomna miljön som vissa inte klarar av att hantera.

Alla andra människor fungerar ju inte som man själv, så det kan ju vara värt i en sådanhär diskussion att se andras beteende också!
Så ditt svar på det är helt enkelt att det skall sluta fotas på bulten?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Visst är det ganska tydligt att en del gasar på och satsar järnet just för att hamna på en häftig bild.

Men det ligger inte på något sätt på deras ansvar att folk kör som fan.

Själv var jag helt slut i kroppen efter en kanondag på Tuvängen när jag passerade fotokurvan på vägen hem i Lördags.

Gick alldeles utmärkt att puttra förbi i nästan skyltad hastighet trots alla fotografer, ingen som varken hetsade eller pekade och skrattade åt mig.

Vi som kör förväntas ju någonstans vara vuxna människor (även om man ibland undrar) och då skall man väl kunna hantera både sig själv och sina känslor även om någon råkar stå bredvid vägen och plåta?

Fotograferna är där och utövar sin hobby precis som vi som kör.

Tycker det är skitkul med fotograferna, och uppskattar dem grymt mkt!!
De har ingen anledning att sluta fota där!

Istället så borde väl de som har problem med sin självkänsla eller vad det nu handlar om sluta åka på bulten?

Det är bara upp till föraren och till viss del deras kompisar.
hur svårt kan det vara för polarna (om de är lite snabbare) att ta några lugna repor så att den mindre säkra kompisen inte behöver köra på sitt max?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
???

varje gång jag kollar så ser jag nog en hoj/förare som jag inte sett förut

Visst, olika hojar/förare men fortfarande samma tråkiga motiv. Vanliga hojar i en kurva på en landsväg, hur upphetsande kan det vara? Men jag ska ju inte säga åt folk vad de ska gilla att göra såklart, ville bara ha ett svar på min fråga och det har jag ju bland annat fått av Zeki eller vad han nu hette. Träning då det är svårfångade motiv tydligen.
Nu för tiden så är ju alla "fotografer" eller hoppas på att bli det, men det är sällan som jag ser en bild här på sporthoj som verkligen berör eller har något unikt.
Senast jag såg något sådant var Monologik's Honda-session, annars är det mest några skapliga bilder på ett par hundar eller dylikt av varierande slag :D
Med det sagt så kan jag i efterhand inte förstå varför jag sa det, man måste ju knappast ha något unikt för att lägga upp en bild eller två. Men det vore ju kul om man fick se något annat än bulten-bilder ibland :tummenupp

Och ni fotografer, ni behöver inte ta illa vid er bara för att någon inte tycker likadant som er eller som i mitt fall, inte förstod det roliga i själva fotandet.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Men seriöst orka bry sig om vad TS har gjort och inte gjort.
Han har ju rätt i det han skriver ingen kan hävda nått annat.
Var där för första gången igår på utflykt för att se vad folk pratar om så mycket vad ska man säga rena "vildavästen"

Tycker mycket av ansvaret vilar till stor del på VV & Polisen att komma på en lösning.
I allafall så förstår man varför dom boende mår dåligt och är desperata :(

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Tycker mycket av ansvaret vilar till stor del på VV & Polisen att komma på en lösning.

Hur kan ansvaret ligga på VV? Vad tycker du att dom borde göra?
Det är väl ändå vi/de som kör fort/över sin förmåga som står för ansvarsbiten?

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Så ditt svar på det är helt enkelt att det skall sluta fotas på bulten?

Vi lär inte komma längre, du kommer aldrig vilja ta åt dig en millimeter vad jag menar. Du har bestämt dig för att det du gör inte på något sätt påverkar en enda individ att ta annorlunda beslut än om du inte stod där med din kamera.

Jag vet att jag inte skulle påverkas, men jag är precis lika övertygad om att det finns andra som påverkas. Jag hoppas att du lika hårdnackat har samma inställning till alla andra ämnen när någon påstår att omständigheter påverkar ett visst beteende.

Nu släpper åtminstone jag ämnet, då det vandrat åt fel håll. Plus att det äntligen hamnat i rätt forum del.

Grunden är att förarna beter sig fel och äventyrar andras liv.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag