FP Avgas... Rapport efter...

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Då skall jag försöka ge ett omdöme om min hoj.

Jag har satt på Fp,s ljuddämpare+Yz,ans avgaskamaxel och nål med munstycken.

Kan ju bara säga att den börjar likna min fazer turbo i uppträdande fastän den har ca: 230hk till att leka med. :D :D :tummenupp

Nu går det att gasa upp den på alla växlar även om den är lite seg på 5:an.

Tanken med att den lät lite för mycket är ju att man vill köra lite grusväg utan att får en hagelsvärm i röven av någon galen bonde. :hihi
micke

Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
fp

micke_gbg skrev:
Då skall jag försöka ge ett omdöme om min hoj.

Jag har satt på Fp,s ljuddämpare+Yz,ans avgaskamaxel och nål med munstycken.

Kan ju bara säga att den börjar likna min fazer turbo i uppträdande fastän den har ca: 230hk till att leka med. :D :D :tummenupp

Nu går det att gasa upp den på alla växlar även om den är lite seg på 5:an.

Tanken med att den lät lite för mycket är ju att man vill köra lite grusväg utan att får en hagelsvärm i röven av någon galen bonde. :hihi
micke

Kan du inte bänka hojen o sätta in resultatet på tråden Bänkad motardeffekt :tummenupp

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Jag har satt på dubbdäcken idag och jag tror inte att dom vill ha dom däcken i bänken, så det får vänta tills våren.

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Inte helt hundra på att det är riktigt bra ännu, hade inte du en kompis på Yamaha-center? Han kanske har en grundinställning för mig?

wr 450-04, yz-kamaxel, nål+munstycke till yz:an

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
micke_gbg skrev:
Inte helt hundra på att det är riktigt bra ännu, hade inte du en kompis på Yamaha-center? Han kanske har en grundinställning för mig?

wr 450-04, yz-kamaxel, nål+munstycke till yz:an
Men du har väl inte samma gasare i wr som yz??

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Det enda som skiljer dom imellan enl.yamaha är bestyckningen.

Jag har köpt yz:ans nål,huvudmunstycke och lågfartsdito.

Men hur mycket skall man gå upp i bestyckningen om man har en yz och sätter på ett fp-ljuddämpare när det är ung. 0-gradigt ute?? :va

Jag antar att det inte räcker med ett eller ett par steg på munstyckena.
Behöver man gå ner i luftmunstyckena oxå?

Jag har satt nålen i 3:e hacket och har 175 i huvudmunstycke samt 45 i lågfarten och luftskruven 2,1/4 varv ut.

Tycker inte att det är riktig fart i hojen, har du något bättre att utgå ifrån??
micke

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Jaha då har man monterat fp sliponet, det enda modd jag behövde göra var att borra ett hål i ramen efter som det ena fästet inte stämde. Det satt en db eater på,startade upp o javisst det mullrade lite mer en orginal men inte så att man ramla om kull :( . Tog en liten prov tur med sm fälg fram = svårt att få fäste fram. Tillbaks till garaget, bort med db starta upp igen hej o hå :banana nu snackar vi muller :yoparty en snabb prov tur och tillbaks till garaget, bort med fram hjulet och dit med 21' (Tack håkan) krävdes lite moddar med olika distanser :va men till slut satt det där :banana Ut på en ny provtur och jag säger bara o my god vilket ljud :hoppa :hoppa :kulspruta

Är bara inne för lite mat och ska snart ut o gasa igen.

ps. Bilder kommer imorgon har inte tid just nu :D

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Bilder: :öl

Bifogat

• 103_0306 (Small).JPG
    103_0306 (Small).JPG
    57.8 KB · Visningar: 80
  • 103_0309 (Small).JPG
    103_0309 (Small).JPG
    30.6 KB · Visningar: 93
  • 103_0308 (Small).JPG
    103_0308 (Small).JPG
    40 KB · Visningar: 64

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Abris skrev:
Snyggt!! :tummenupp

Men blinkers stackarn ser lite svedd ut... :yoparty
Blir till att skaffa några snygga mini blinkare då! :7peta

Nja bilden ljuger lite, den än har inte blivit sved än men den kommer förmodligen att bli :brinnerup . Ska förmodligen bygga om bakänden så vi får se hur jag löser det hela. Men vilket ljud!!! Man får ståpäls när man vrider på rullen........ Tror inte grannarna uppskattar det nya ljudet, men ja får väl bjuda in dem på en :öl :rofl

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Husaberg Force: Finns det färdiga db-eaters att köpa till de gamla FP systemen? (utan koningen i slutet, se bild)

Bifogat

• FP.jpg
    FP.jpg
    88.1 KB · Visningar: 75
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
Chris Husky skrev:
Husaberg Force: Finns det färdiga db-eaters att köpa till de gamla FP systemen? (utan koningen i slutet, se bild)
Tjenare Chris Husky.
Problemet e att FPs sätt att få fast själva gallret kräver en gängning längst
bak i underkant,vet ej det går att göra efteråt när ljuddämparen e ihop svetsad.Vi kan ju be Honung ta en bild på det då jag själv inte tänkte på
det innan jag skickade röret till han.
//HF

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
HusabergForce skrev:
Tjenare Chris Husky.
Problemet e att FPs sätt att få fast själva gallret kräver en gängning längst
bak i underkant,vet ej det går att göra efteråt när ljuddämparen e ihop svetsad.Vi kan ju be Honung ta en bild på det då jag själv inte tänkte på
det innan jag skickade röret till han.
//HF

Inte för att jag fattar exakt hur du menar, men det ger sig nog om man får se det på bild! :tummenupp
Sitter gängan på koningen? En tanke som dök upp är om det går få på en koning på mitt gamla system?

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Chris Husky skrev:
Inte för att jag fattar exakt hur du menar, men det ger sig nog om man får se det på bild! :tummenupp
Sitter gängan på koningen? En tanke som dök upp är om det går få på en koning på mitt gamla system?

Inte världens bästa bilder men jag är bakis som en hummer :död

Har satt dit den igen,det låter föör mycket utan. Polarens sambo låg bakom mig i bil och hon hörde inte radion :hihi

Bifogat

• 103_0313 (Small).JPG
    103_0313 (Small).JPG
    29.8 KB · Visningar: 59
  • 103_0316 (Small).JPG
    103_0316 (Small).JPG
    27.2 KB · Visningar: 54

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nu har jag ju inga mått i huvudet men utblåset ser ju onekligen mindre ut på bilderna!?

Är det bara konan som skiljer gamla & nya ljuddämparen? Isf, skulle det gå att köpa konan & en db-eater löst?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Honung skrev:
Inte världens bästa bilder men jag är bakis som en hummer :död

Har satt dit den igen,det låter föör mycket utan. Polarens sambo låg bakom mig i bil och hon hörde inte radion :hihi
Fina bilder. Bra fokus på svingen och bromsoket :tungan :D Skoja bara...

Nån aning om hur stoppningen i dämparen mår när du kör med pluggen i?? Brinner upp kanske? Ser ju ut som blockeringen blir rätt total...

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Supermoto skrev:

Nån aning om hur stoppningen i dämparen mår när du kör med pluggen i?? Brinner upp kanske? Ser ju ut som blockeringen blir rätt total...

Fan jag skakade som ett asplöv när jag tog bilderna, men som sagt bra fokus på fel ställe :D Sen hur det blir med stoppningen vet jag inte men ljudet blir det en väldig skillnad på så den kanske brinner upp men det det får väl tiden utvisa. Själv har jag inga problem med ljudnivån men omgivningen har inte samma uppfattning som mig :hihi

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Dämparen blir MYCKET varmare samt låter mera illa efteråt när man tar ur pluggen tyvärr, men det är väl priset för att få åka .........

Supermoto skrev:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA