Jag är 25 år, har kört hoj i 3 år (inte 125:a eller ens moppe före det) och har blivit tok-biten av det. Skaffat mig en RR - R6:a av modell 2000 för att jag upplever att det är endast på banan jag får ut det jag önskar av körandet. Bor i Bollnäs så närmsta bana är Midlanda (Härnösand), så det är där jag varit och kört. Iofs endast 2ggr sista året (köpte cykeln sent) men satsar på mer nästa år, har kört ca 1000 mil på en -92:a Fireblade innan det.
Jag är långsam, men inte skamligt långsam. Jag kör faktiskt ifrån endel folk men blir även passerad som om jag stod still av andra, med tanke på min tidigare rutin så är jag nöjd med det jag presterat.
Cykeln är original, jag har kostat på ett helsystem, dynojet + bänkning samt ett K&N filter i vinter (trots att jag lovade mig själv att jag inte skulle)... Men har, prylbög som jag är, börjat sneglat åt Öhlins eller Wilbers prylar att kitta fjädringen med.
Min fråga till er: Är det värt det för en som är så pass oerfaren som jag är? Jag kör midlande på ca 1:05, killen som hade den före mig hade kört på ca 1min blankt med den. Är det ändå värt det för mig att kosta på fjädringen? Eller bör jag snurra runt tills jag närmar mig 1-minuts sträcket och sedan göra något åt det? Spontant tänker jag "gör inget åt fjädringen, köp en 600RR när du vill byta istället" då jag är superkåt på en sådan... Men R6:an kanske är en lika bra hoj egentligen? Samtidigt, en 00:a har ändå 5 år på nacken nu?
Det jag egentligen är ute efter är ett "Kitta inte, kör"-svar då det är dyrt med fina fjädringskomponenter...
Men det vore också kul att höra av er som kan vad som är att rekommendera. Nu känns det nästan som att det hade varit bättre att köpa på sig Öhlinsprylar istället för att köpa de prylarna jag skaffat under vintern...
Målet är att få skapligt respektabla varvtider (under 1 minut), men siktar på under 1:03 kommande år så får det andra komma framöver.
Jag kan tänka mig att köra några riktiga race också om det visar sig att jag får upp farten nästa år, även om det inte är mitt primära mål, då jag är nöjd om jag hittar runt Midlanda skapligt.
Vad tänker ni?
MVH
- Peter -
Jag är långsam, men inte skamligt långsam. Jag kör faktiskt ifrån endel folk men blir även passerad som om jag stod still av andra, med tanke på min tidigare rutin så är jag nöjd med det jag presterat.
Cykeln är original, jag har kostat på ett helsystem, dynojet + bänkning samt ett K&N filter i vinter (trots att jag lovade mig själv att jag inte skulle)... Men har, prylbög som jag är, börjat sneglat åt Öhlins eller Wilbers prylar att kitta fjädringen med.
Min fråga till er: Är det värt det för en som är så pass oerfaren som jag är? Jag kör midlande på ca 1:05, killen som hade den före mig hade kört på ca 1min blankt med den. Är det ändå värt det för mig att kosta på fjädringen? Eller bör jag snurra runt tills jag närmar mig 1-minuts sträcket och sedan göra något åt det? Spontant tänker jag "gör inget åt fjädringen, köp en 600RR när du vill byta istället" då jag är superkåt på en sådan... Men R6:an kanske är en lika bra hoj egentligen? Samtidigt, en 00:a har ändå 5 år på nacken nu?
Det jag egentligen är ute efter är ett "Kitta inte, kör"-svar då det är dyrt med fina fjädringskomponenter...

Målet är att få skapligt respektabla varvtider (under 1 minut), men siktar på under 1:03 kommande år så får det andra komma framöver.
Jag kan tänka mig att köra några riktiga race också om det visar sig att jag får upp farten nästa år, även om det inte är mitt primära mål, då jag är nöjd om jag hittar runt Midlanda skapligt.
Vad tänker ni?
MVH
- Peter -