Frågor angående Husqvarna SMS 125

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Gasgas har fler hästar :mattias
Hugg första bästa hoj med rätt pris bara, det har jag gjort och har inte ångrat mig någon gång hittils :)

Skickat via Tapatalk 2

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Fast om han har bytt kolv ganska nyligen så är et ju OK! Men jag läste aldrig texten utan bara tog en som såg fin ut på bilden! :)

Lutnaes^

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2012
Hoj
Yamaha XT660Z -14
Har letat efter en Husqvarna sms 125 i några månader nu, börjar bli otålig... :( Finns inga bra ute på blocket.

zamina

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
Husqvarna SM 125 -07
Jag köpte en husky sms -07 för dryga månaden sen, fick den för 21 000 :yoparty. Köpte den samma dag som den kom ut, det gäller att vara på hugget :D

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Denna var fräsch! http://www.blocket.se/alvsborg/Gas_gas_sm_125_cc_latt_mc_gasgas_40430525.htm?ca=16&w=3 har gått ca 650 mil... det stod inte om något annat men om det är i tipp topp skick så :tummenupp

Den här tycker jag är snyggare och känns mer prisvärd iaf :

http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas_EC_125_SM_39997415.htm?ca=16&w=3 Men jag måste nog vänta ett tag tyvärr då jag ska sälja 2/3 mopeder först så inköpet förskjuts nog en månad ca. Trots allt så fyller jag 16 den 17e Juni

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Skillnaden på dom där två hojarna är att den gula är en ombyggd endurohoj och den svarta är en fabriksmotard. Det som skiljer dom åt är att fabrikaren har fjädring som är anpassad för motardåkning medans den ombyggda har betydligt svampigare endurofjädring (inte alls lika roligt på gata).

Dessutom har du en fet jefla pizzaskiva och brembo bromsok fram jämfört med original nissin med ganska dåligt bett (läs: sjukt mkt lättare att dra stoppies med den svarta :hihi).

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Skillnaden på dom där två hojarna är att den gula är en ombyggd endurohoj och den svarta är en fabriksmotard. Det som skiljer dom åt är att fabrikaren har fjädring som är anpassad för motardåkning medans den ombyggda har betydligt svampigare endurofjädring (inte alls lika roligt på gata).

Dessutom har du en fet jefla pizzaskiva och brembo bromsok fram jämfört med original nissin med ganska dåligt bett (läs: sjukt mkt lättare att dra stoppies med den svarta :hihi).

Aha anledningen till att jag tyckte den gula var mer prisvärd var för att den var snyggare men då känns det som att den svart/röda är mer prisvärd ändå.

Det är väll du som bestämmer men det var 500kr i pris skillnad:rolleyes:

Utseendet först :rolleyes:

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Aha anledningen till att jag tyckte den gula var mer prisvärd var för att den var snyggare men då känns det som att den svart/röda är mer prisvärd ändå.

Jo, jag hade ju garanterat valt den svartröda. Går ju att byta plasten på den om man vill också, kostar typ en tusenlapp för det gula kittet med dekaler. :tummenupp

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Jo, jag hade ju garanterat valt den svartröda. Går ju att byta plasten på den om man vill också, kostar typ en tusenlapp för det gula kittet med dekaler. :tummenupp

1000 spänn är "ingenting" då och jag ska ju antagligen byta till annan plast då , ktm lykta och ktm framstänka :)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Nackskott på den som skitar ner sin Husqvarna med delar signerade KTM :huvet
Utseendet är toklätt att ändra på en motard, bara byt plasten liksom så IMO bör du prioritera en vettig hoj istället för en snygg...

Plus på Jonkens post, han har fattat vad det handlar om :fakta

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Nackskott på den som skitar ner sin Husqvarna med delar signerade KTM :huvet
Utseendet är toklätt att ändra på en motard, bara byt plasten liksom så IMO bör du prioritera en vettig hoj istället för en snygg...

Plus på Jonkens post, han har fattat vad det handlar om :fakta
Visst du har en bra poäng faktist angående utseendet men att man inte ska ha Ktm delar på Husqvarna vettefan var du fått det ifrån då tar man ju det bästa av 2 världar och blandar ihop det ;)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Visst du har en bra poäng faktist angående utseendet men att man inte ska ha Ktm delar på Husqvarna vettefan var du fått det ifrån då tar man ju det bästa av 2 världar och blandar ihop det ;)

Lika bra att köpa en KTM och se ut som alla andra då ju, det bästa med Husqvarna (förutom att det är otroligt vackra och trevliga hojar) är ju att man har något som inte alla andra har :banana

För övrigt så har en SMS125 ganska mycket sämre prestanda än en EXC125, så du får inte direkt "det bästa från två världar", du får en hoj som ser snabb ut men i själva verket för stryk av hojarna som ser likadana ut, vad kallar man motsatsen till en sleeper? :rofl

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Lika bra att köpa en KTM och se ut som alla andra då ju, det bästa med Husqvarna (förutom att det är otroligt vackra och trevliga hojar) är ju att man har något som inte alla andra har :banana

För övrigt så har en SMS125 ganska mycket sämre prestanda än en EXC125, så du får inte direkt "det bästa från två världar", du får en hoj som ser snabb ut men i själva verket för stryk av hojarna som ser likadana ut, vad kallar man motsatsen till en sleeper? :rofl

Jo jag vet att Ktm har mer effekt men det jag syftade på med "Det bästa av 2 världar" var utseendet inte motorn men som det ser ut i dagsläget så blire en GasGas EC 125

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Om du ska köpa en GG, se då till att växlarna hoppar i som dom ska samt att dom inte hoppar ur under körning, det är relativt vanliga fel.
Håll även koll på gummit mellan förgasaren och cylindern, byt det direkt om det börjar spricka och se till att det inte hoppar av. Om det gör det så svider det som satan i plånkan (talar av egen erfarenhet :crash).

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Om du ska köpa en GG, se då till att växlarna hoppar i som dom ska samt att dom inte hoppar ur under körning, det är relativt vanliga fel.
Håll även koll på gummit mellan förgasaren och cylindern, byt det direkt om det börjar spricka och se till att det inte hoppar av. Om det gör det så svider det som satan i plånkan (talar av egen erfarenhet :crash).
Om det är gummiinsug så kommer jag byta ut det mot ett i metall så fort jag äger hojen i princip ;) Har bara dålig erfarenhet av det.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...