Blir det någon husky snart?
Edit!: http://www.blocket.se/ostergotland/Husqvarna_sm_125_39169721.htm?ca=16&w=3
Fast om han har bytt kolv ganska nyligen så är et ju OK! Men jag läste aldrig texten utan bara tog en som såg fin ut på bilden!
Är ganska mycket mer än kolven som slits på en hoj
Denna var fräsch! http://www.blocket.se/alvsborg/Gas_gas_sm_125_cc_latt_mc_gasgas_40430525.htm?ca=16&w=3 har gått ca 650 mil... det stod inte om något annat men om det är i tipp topp skick så
Skillnaden på dom där två hojarna är att den gula är en ombyggd endurohoj och den svarta är en fabriksmotard. Det som skiljer dom åt är att fabrikaren har fjädring som är anpassad för motardåkning medans den ombyggda har betydligt svampigare endurofjädring (inte alls lika roligt på gata).
Dessutom har du en fet jefla pizzaskiva och brembo bromsok fram jämfört med original nissin med ganska dåligt bett (läs: sjukt mkt lättare att dra stoppies med den svarta ).
Det är väll du som bestämmer men det var 500kr i pris skillnad
Aha anledningen till att jag tyckte den gula var mer prisvärd var för att den var snyggare men då känns det som att den svart/röda är mer prisvärd ändå.
Jo, jag hade ju garanterat valt den svartröda. Går ju att byta plasten på den om man vill också, kostar typ en tusenlapp för det gula kittet med dekaler.
Visst du har en bra poäng faktist angående utseendet men att man inte ska ha Ktm delar på Husqvarna vettefan var du fått det ifrån då tar man ju det bästa av 2 världar och blandar ihop detNackskott på den som skitar ner sin Husqvarna med delar signerade KTM
Utseendet är toklätt att ändra på en motard, bara byt plasten liksom så IMO bör du prioritera en vettig hoj istället för en snygg...
Plus på Jonkens post, han har fattat vad det handlar om
Visst du har en bra poäng faktist angående utseendet men att man inte ska ha Ktm delar på Husqvarna vettefan var du fått det ifrån då tar man ju det bästa av 2 världar och blandar ihop det
Lika bra att köpa en KTM och se ut som alla andra då ju, det bästa med Husqvarna (förutom att det är otroligt vackra och trevliga hojar) är ju att man har något som inte alla andra har
För övrigt så har en SMS125 ganska mycket sämre prestanda än en EXC125, så du får inte direkt "det bästa från två världar", du får en hoj som ser snabb ut men i själva verket för stryk av hojarna som ser likadana ut, vad kallar man motsatsen till en sleeper?
Om det är gummiinsug så kommer jag byta ut det mot ett i metall så fort jag äger hojen i princip Har bara dålig erfarenhet av det.Om du ska köpa en GG, se då till att växlarna hoppar i som dom ska samt att dom inte hoppar ur under körning, det är relativt vanliga fel.
Håll även koll på gummit mellan förgasaren och cylindern, byt det direkt om det börjar spricka och se till att det inte hoppar av. Om det gör det så svider det som satan i plånkan (talar av egen erfarenhet ).
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |