Frågor angående Husqvarna SMS 125

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07
Nej köp en GasGas EC 125 ;) Oftast billigare , snyggare , har Öhlins dämp original osv. Kul att vara annorlunda också men är du inte sugen på en Gasse så kör på en Husqvarna WR125 eller KTM Exc 125 :) Enda nackdelarna jag ser är att dom drar lite mer soppa och dom låter inte lika skönt :brynad
http://www.blocket.se/stockholm/Gas_gas_EC_125_SM_39997415.htm?ca=9&w=2&last=1
http://www.blocket.se/stockholm/Gasgas_sm_125_40813850.htm?ca=9&w=2

Vad tycks? värt?

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Den svarta hade jag valt eftersom den gula är en ombyggd enduro så den har annan fjädring och andra bromsar fram så den svarta upplevs bättre på gata (Nån skrev det tidigare i tråden iaf)

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07
Den svarta hade jag valt eftersom den gula är en ombyggd enduro så den har annan fjädring och andra bromsar fram så den svarta upplevs bättre på gata (Nån skrev det tidigare i tråden iaf)

Okej! Det enda svåra är väl att sälja Wr:en....

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Bara jag som tycker GasGas är dyra som fan?
Jag betalade 25 för min husqvarna SM -07...

Skickat via Tapatalk 2

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Nästan så man vill ha 4T med ett schysst slipon ändå för dom låter ju förjävla gött! Men samtidigt vill jag ju ha kul som fan och mycket effekt ;) Och jag vill ändå kunna köra lite på crossbana/Enduroslingan ibland. Men vi får köra nån/några gång/er sen när jag fixat lappen för det är inte långt till v-rås från E-tuna :) Jag lär ju vara ofta i västerås och köra där för jag trivs bättre där än i Eskilstuna ;)

Om du köper en gasgas sm så kommer du ha problem med att komma runt på både cross och endurobanor ;) Du lär fastna redan innan du har kommit fram till banan i skogen:rofl

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Nästan så man vill ha 4T med ett schysst slipon ändå för dom låter ju förjävla gött! Men samtidigt vill jag ju ha kul som fan och mycket effekt ;) Och jag vill ändå kunna köra lite på crossbana/Enduroslingan ibland. Men vi får köra nån/några gång/er sen när jag fixat lappen för det är inte långt till v-rås från E-tuna :) Jag lär ju vara ofta i västerås och köra där för jag trivs bättre där än i Eskilstuna ;)

Ja, ifall man tycker att gräsklippare låter förjävla gott så är det ett bra val :7peta

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Ja, ifall man tycker att gräsklippare låter förjävla gott så är det ett bra val :7peta

Hahah 2T låter ju iaf inte lika gött som 4T ;) Men att GasGas är dyra kan jag väl hålla med om men vafan kolla vad en Öhlinsdämpare kostar ny och bromsarna så är ju det rätt mycket så kan väl vara där priset ligger till stordel.

Macko96 : Jag kommer självklart ha cross/endurodäck på ;) Fast i nån grusgrop kan man ju köra med smdäck ändå och leka :)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Hahah 2T låter ju iaf inte lika gött som 4T ;) Men att GasGas är dyra kan jag väl hålla med om men vafan kolla vad en Öhlinsdämpare kostar ny och bromsarna så är ju det rätt mycket så kan väl vara där priset ligger till stordel.

Macko96 : Jag kommer självklart ha cross/endurodäck på ;) Fast i nån grusgrop kan man ju köra med smdäck ändå och leka :)

Rullar en yamaha R125 med leovince här i byn, fanns ingen som tyckte den lät bättre än min husqvarna med HGS, mer blårök åt folket! :yoparty

Skickat via Tapatalk 2

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Rullar en yamaha R125 med leovince här i byn, fanns ingen som tyckte den lät bättre än min husqvarna med HGS, mer blårök åt folket! :yoparty

Skickat via Tapatalk 2

Den kanske men här i min by så rullar det en Yamaha WR 125 med Arrow helsystem och fan den låter gött! Kan fixa film kanske när jag får tillbaks min mobil som jag tappade ur fickan när jag stuntade :huvet

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Så du ska köpa nya fälgar till den när du har köpt den? Det kommer att kosta:7peta

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
Så du ska köpa nya fälgar till den när du har köpt den? Det kommer att kosta:7peta

Japp 500kr kostar dom ;) Kompisens farbror har 2 uppsättningar fälgar liggandes från en EC 125 -03 och han har skrotat hojen så han ville bli av med dom billigt.

Mattyyy

JJ(CBR)JJ Wannabe
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
GasGas EC 125 SM -04
DSC00615.jpgDSC00617.jpgDSC00619.jpgDSC00626.jpg

Så där det blev en GasGas EC 125 SM -04 :) 80mils bilresa idag dock men det var det fan värt

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Fan vad kul du kommer ha på den, funderar själv på att sälja kawan och dyka ner i motard-träsket igen...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jo absolut, motard är kul som fan men när man kör som ett fukko så är det ingen höjdare...

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Grattis Mattyyy till din hoj! Se till att så fort som möjligt spara ihop en summa pengar att ha som buffert. Det är bra att ha om hojen går sönder så att man kan laga den så fort som möjligt.

Fan vad kul du kommer ha på den, funderar själv på att sälja kawan och dyka ner i motard-träsket igen...
För priset av en Er6n får du en fin Husaberg 650 och pengar till åtminstone en motorrenovering :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!