_Jonken_
Rookie
Om det är gummiinsug så kommer jag byta ut det mot ett i metall så fort jag äger hojen i princip Har bara dålig erfarenhet av det.
Det är det
Om det är gummiinsug så kommer jag byta ut det mot ett i metall så fort jag äger hojen i princip Har bara dålig erfarenhet av det.
Jag är inne på samma spår som Mattyyy här på forumet, att köpa en gasgas istället för en Husqvarna för det finns ju inga på blocket...
Vad tror ni om denna: http://www.blocket.se/gavleborg/Gas_Gas_125_SM___04_40221769.htm?ca=10&w=2
Är det lika krävande service på denna som på ktm?
Och om det skulle vara något konstigt med den, vad skulle det vara?
Mvh
Precis som Mattyyy säger så är det lika mycket underhåll på den som det är på ktm:en, tycker dock inte att det är speciellt krävande med tanke på hur roliga dom är.
Dock är det inte direkt jobbigt att varken byta oljan eller kolven. Sålänge du slipper ras så är det inte så överdrivet jobbigt med tvåtaktare
I så här låga kubik så är det betydligt roligare med en 2T iaf ....
....Hojarna jag vill jämföra då är : KTM Exc 125 , GasGas Halley SM 125 , GasGas EC 125 och Husqvarna WR125 vilken är piggast/slöast och hur mycket skiljer mellan dom?
Vad ligger nypriset på för en Husqvarna sms 125 2-takt?
Det jag skulle göra om jag vore du är att åka runt och provköra alla hojarna som finns i närheten och se vilken du gillar bäst
Vad ligger nypriset på för en Husqvarna sms 125 2-takt?
Tack för svaret! Men tyvärr så är problemet att det finns inga i närheten iaf inte hos företag och dom privatpersoner jag kontaktat vägrar låta mig provköra utan kort.
Ska jag följa den känslan så blir det en GasGas såklart Verkar vara den bättre hojen av dom då Husqvarnan är "lite" slöare , Ktm är ktm så det håller väl inte och Gasgas lär hålla då all erfarenhet jag har av deras 2T motorer är bra dock så är deras egna 4T motorer ren skrot. Sen att den har öhlins är ju ett stort plusJo det är ju trots allt ganska förståeligt..
Men när jag ska köpa hoj så vet jag innerst inne vilken det är jag vill ha även om det är svårt att välja, följ den känslan så blir du nog nöjd
Ska jag följa den känslan så blir det en GasGas såklart Verkar vara den bättre hojen av dom då Husqvarnan är "lite" slöare , Ktm är ktm så det håller väl inte och Gasgas lär hålla då all erfarenhet jag har av deras 2T motorer är bra dock så är deras egna 4T motorer ren skrot. Sen att den har öhlins är ju ett stort plus
I helgen blir det förmodligen att åka iväg och köpa en GasGas ec 125 -04 Nästan 100 mil tur och retur e det värt Hoppas hojen ser bra ut när man kommer fram
Blir nog en bra hoj för dig
Tänkte köpa 2T först men så blev de bara inte... ;/
Nästan så man vill ha 4T med ett schysst slipon ändå för dom låter ju förjävla gött! Men samtidigt vill jag ju ha kul som fan och mycket effekt Och jag vill ändå kunna köra lite på crossbana/Enduroslingan ibland. Men vi får köra nån/några gång/er sen när jag fixat lappen för det är inte långt till v-rås från E-tuna Jag lär ju vara ofta i västerås och köra där för jag trivs bättre där än i Eskilstuna
Funderar på att sälja WR:en för en KTM 125 sm.... Any thoughts?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|