Frågor man aldrig vågar ställa

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
gott nyttigt billigt?

Varför glappar käften när man e full?

När man är full vet man precis vad man säger. Men man skiter helt enkelt i konsekvenserna och bryr sig inte i att linda in sina uttalanden. Man skulle kunna säga att brandväggen ligger nere då.

Så det ligger nåt i det mamma sa, -Från fyllon och barn hör man sanningen.

Varför får jag gåshud över hela kroppen av god mat, dryck och riktigt bra musik?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har en fråga angående koppling som jag funderat på väldigt länge.. Varför greppar en bilkoppling bättre ju färre puckar den har?
Fyra puckar greppar bättre än sex, som i sin tur greppar bättre än en hel lamell.
Borde inte den hela lamellen greppa betydligt mycket bättre än en fyrpuckad, det är ju betydligt mer yta som ligger an vilket borde göra att en fyrpuckad borde slira mer.. Men så är det ju fan inte!

Please enlighten me.

//via Tapatalk

Högre tryck på mindre lamellyta ger bättre grepp men kortare livslängd, så enkelt är det.

Ju mindre lammelyta ju fler Kg/cm2

Merovingian

Guest
Varför har det blivit så populärt att se så dålig som möjligt ut?

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ser jag tjock ut i den här?
*valfritt plagg*

Hur är det nu, svara ärligt. Uppskattar ni ett rakt och ärligt svar eller vill ni egentligen att vi ska säga det ni vill höra?

Dom få gånger jag blivit tillfrågad så har jag svarat ärligt åtminstonde, men det kanske man bör passa sig för? :gnissla

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Hur är det nu, svara ärligt. Uppskattar ni ett rakt och ärligt svar eller vill ni egentligen att vi ska säga det ni vill höra?

Dom få gånger jag blivit tillfrågad så har jag svarat ärligt åtminstonde, men det kanske man bör passa sig för? :gnissla

jag VILL veta, men kanske all inte vill det....
Ställer aldrig frågan för jag e rädd för svaret i och med att man inte vet om de e ett ärligt svar eller ett tillrättalagt.....

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Ställer aldrig frågan för jag e rädd för svaret i och med att man inte vet om de e ett ärligt svar eller ett tillrättalagt.....

Man kan ju alltid svara "Nej, men den sitter väldigt illa över (lägg till valfri kroppsdel här)." Det är ju i princip samma sak liksom. :)

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Luktar pisset sparris när man har käkat det?

Om kroppen inte hade haft nån nytta av det eller inte ville ta upp det hade den väl skickat ut det ur röven istället, känns som den vägen är snabbare än via tarmar --> blodomlopp --> lever --> blodomlopp --> testiklar --> säd --- penitz.

Känns helt enkelt som en konstig avfallsstation.

Blodomlopp -> njurar -> blåsa -> penis.

Många gånger snabbare att pissa ut något.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

I see!

Men när jag har svarat ärligt vill jag ju bara tjejens bästa, det är inte menat som något illa mot henne.
Det kanske helt enkelt var så att de där jeansen gjorde att personen ifråga fick en jäkligt ful rumpa, och då är det ju bättre att välja något annat som gör rumpan rättvisa. T ex. :)

Men en störande sak är när tjejen frågar fast hon egentligen inte vill veta det ärliga svaret. Liksom, fråga inte då!

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300

"inte värre än vanligt" är väl et lagom "icke svar"

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Finns det något bra sätt att "av-krulla?" En laddkabel tlll mobilen? Det är precis så den räcker till hållaren i bilen, men det bryter lite i vid kontakten.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Finns det något bra sätt att "av-krulla?" En laddkabel tlll mobilen? Det är precis så den räcker till hållaren i bilen, men det bryter lite i vid kontakten.

Det enda jag kan tänka mig är att värma den försiktigt när den är sträckt.
Det är väl en tråd av fjäderstål ingjuten i kabeln? Men frågan om den hinner bli tillräckligt varm innan plasten smälter..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det enda jag kan tänka mig är att värma den försiktigt när den är sträckt.
Det är väl en tråd av fjäderstål ingjuten i kabeln? Men frågan om den hinner bli tillräckligt varm innan plasten smälter..

Näe, det är bara elkablar inuti, men dom spolas upp på en roterande kärna medans dom är varma och sedan kyls dom av.

Tätlindade kablar där varven ligger dikt an mot varandra tvinnas sedan tillbaka åt andra hållet så att dom vänder sig.

Laddsladden borde gå att värma/tvinna ut rakare.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Näe, det är bara elkablar inuti, men dom spolas upp på en roterande kärna medans dom är varma och sedan kyls dom av.

Tätlindade kablar där varven ligger dikt an mot varandra tvinnas sedan tillbaka åt andra hållet så att dom vänder sig.

Laddsladden borde gå att värma/tvinna ut rakare.

Se där! :)

Nåväl, värme löser det mesta! :burn

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Jag har med gott resultat dragit ut såna kablar, dra tills de nästan går av så brukar man få nån decimeter eller två.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati