Frågor man aldrig vågar ställa

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Två frågor som jag vågar ställa, men aldrig fått utrett.
När man anlägger ett nytt industri- eller handelsområde så är det ett jeffla sug efter tomterna.
Ofta ligger det ett likadant, äldre område brevid med lediga tomter som är omöjliga att få sålda.
Varför?

Jag jobbar ihop med en yngre tjej som tidigare var ihop med en kille från Kroatien.
En gång så nämnde hon att han hatar rödhåriga.
Är det vanligt?
Kulturellt?
Det handlar alltså inte om att han tycker att rödhåriga ser konstiga eller fula ut.
Han hatar dem verkligen.
Påstår att de är onda.
WTF?

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Två frågor som jag vågar ställa, men aldrig fått utrett.
När man anlägger ett nytt industri- eller handelsområde så är det ett jeffla sug efter tomterna.
Ofta ligger det ett likadant, äldre område brevid med lediga tomter som är omöjliga att få sålda.
Varför?

Kan vara så att de äldre tomterna bär på föroreningar som måste saneras innan nybyggnation och kostnaden för detta är inte alltid så lockande för en köpare. Min teori...

Jag jobbar ihop med en yngre tjej som tidigare var ihop med en kille från Kroatien.
En gång så nämnde hon att han hatar rödhåriga.
Är det vanligt?
Kulturellt?
Det handlar alltså inte om att han tycker att rödhåriga ser konstiga eller fula ut.
Han hatar dem verkligen.
Påstår att de är onda.
WTF?

Handlar inte om kultur. Rödhåriga personer med blek hy och fräknar saknar ju själ, och hos vissa definerar det utan själ ondska. Så är det! :D

http://www.youtube.com/watch?v=YT_mXJ2Fx7I

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kan vara så att de äldre tomterna bär på föroreningar som måste saneras innan nybyggnation och kostnaden för detta är inte alltid så lockande för en köpare. Min teori...

Handlar inte om kultur. Rödhåriga personer med blek hy och fräknar saknar ju själ, och hos vissa definerar det utan själ ondska. Så är det! :D

Felfelfel.
Tror jag.
Tomterna i fråga är alltså färdiga men aldrig bebyggda.

Att rödhåriga skulle sakna själ trodde jag var ett skämt, men det verkar alltså som om det finns folk som på allvar tror att de är onda.
Varför det?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Felfelfel.
Tror jag.

Därför att nytt är spännande och nytt säljer.
Folk vill besöka nya stället för att det känns "fräsht" &/eller "exklusivt".
Finns självklart ingen logisk anledning till varför det är såhär, folk (som flockdjur), bara är sånna. :)dummer)

Företagen vet ju om detta, och vill därför vara först & störst att etablera sig på det "nya" stället, i många fall har detta blivit som en intern tävling/rivalitet, som är viktigare än reklamvärdet/själva läget, därför blir det så oerhört mycket dyrare än det egentligen är värt, och företagen betalar fortfarande. Lite liknande syndrom som varför julprylarna hamnar i butik i början av oktober...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Helt klart.

Det behöver ju inte betyda att man vill ligga med den man pratar med. En nyfiken fråga i största allmänhet. Typ som "Vart bor du?"

Jag tror dessvärre många kvinnor kommer ta frågan på fel sätt, särskilt om den kommer upp :)brynad) på krogen.

Men med rätt tonläge och glimten i ögat, kanske..

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Felfelfel.
Tror jag.

Att rödhåriga skulle sakna själ trodde jag var ett skämt, men det verkar alltså som om det finns folk som på allvar tror att de är onda.
Varför det?
Angående att folk tror att rödhåriga är onda är väl vidskepelse och okunnighet .Samma som Sveriges elit trodde att Samerna var var lite sinnesslöa för inte så länge sen

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Mjo...det kan tänkas.

Och med största sannolikhet förväntas man säkert prova den man frågat. :rolleyes:

Aha

Stod me en fiskepolare en gång i kafe och en skitung gymnasiebrud me hestsvans o pepsodentgaddar la huvet på sne o fråga vart jag bodde - hon ville ligga då eller??

Polaren drabbades av mentalsjukdom som sitter i än idag iaf

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Angående att folk tror att rödhåriga är onda är väl vidskepelse och okunnighet .Samma som Sveriges elit trodde att Samerna var var lite sinnesslöa för inte så länge sen

Menar du att Sveriges elit består av alla icke renägande personer ovanför Gävle och att inte så länge sedan är nu?

tkdrille

Guest
Felfelfel.
Tror jag.

Varför det?

JAg var ihop med en röhårig ett tag. Hon var elak och totalt blåst. Men de var den. Resten kan jag inte svara för. Men jag kan väl prova för din skull.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
JAg var ihop med en röhårig ett tag. Hon var elak och totalt blåst. Men de var den. Resten kan jag inte svara för. Men jag kan väl prova för din skull.

Haha! :lol:lol Då får du först förvissa dig om att hon är en äkta rödhåring. Så att inte färgen kommer från en flaska. :lol Jag har nog träffa fler falska än äkta rödhåriga tjejer. :rolleyes:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Haha! :lol:lol Då får du först förvissa dig om att hon är en äkta rödhåring. Så att inte färgen kommer från en flaska. :lol Jag har nog träffa fler falska än äkta rödhåriga tjejer. :rolleyes:

Rödhåriga tjejer har en förmåga att lukta speciellt, går inte att ta fel. Skulle till och med kunna peka ut en rödhårig tjej med förbundna ögon med näsan som instrument.

;) men jag tror inte att det andra som skrevs.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Menar du att Sveriges elit består av alla icke renägande personer ovanför Gävle och att inte så länge sedan är nu?
Menade egentligen de forskare och doktorer som mätte inteligensen med måttband
När det var .Har för mej det var vid tiden när Hitler börja komma upp sej.Men det är klart finns kanske kvar sånt folk än

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Menade egentligen de forskare och doktorer som mätte inteligensen med måttband
När det var .Har för mej det var vid tiden när Hitler börja komma upp sej.Men det är klart finns kanske kvar sånt folk än

Rasbiologiska institutet i Uppsala.
Finns en dokumentär på P3 som är hörvärd.
Att det var några tomtar, någonstans i Sverige som pysslade med det för länge sedan är den offentliga "sanningen".
Egentligen var det en ganska stor, statlig instutition som höll på långt in i modern tid.
Världsledande.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2519&artikel=3269743

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad