Frågor man aldrig vågar ställa

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Varför är hundägare i regel någon form överviktiga? Från "lätt överskott av underhudsfett" till att ha antagit formen av en mänsklig barbapappa. Det verkar dessutom som om storleken på hu.nd spelar in. Rottis eller motsvarande storlek på hund så tenderar husse och/eller matte att vara tjockare än om djuret är av terrierstorlek.
K
Hundägare borde få mer vardagsmotion än medelsvensson och det är vardagsmotionen som motverkar övervikt. Inte att vara som jag, en "aktiv soffpotatis" som går på gymet tre gånger i veckan men annars är skapligt stillasittande. Nej, jag har ingen rippad kropp jag heller... Och det närmsta som kommer hund hemma är dammråttorna som reser sig på bakbenen och fräser när jag tänder lyset.

Har under ca.20 år umgåtts och jobbat med olika former av hundägare, från vanliga myshundar till tjänstehundar inom försvarsmakten där hundägarna har varit av större antal överviktiga, procentuellt sett, än de utan hund. Det slår inte fel, är det bara i min krets det är så? När jag tänker efter så är de tjockaste jag känt genom åren hundägare.

OBS! Jag har inget emot tjocka människor. Har varit en riktig heffaklump själv.

Men med de kraven på fysik exkluderar du ju i princip bara aktiva sportutövare och dom har inte tid över för jyckar.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jag är övertygad om att sällskapshundar alltid är ett substitut för nåt annat underliggande behov. Partner eller barn oftast. Ett sätt att få fylla en funktion och vara behövd.
Miserabelt egentligen.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag är övertygad om att sällskapshundar alltid är ett substitut för nåt annat underliggande behov. Partner eller barn oftast. Ett sätt att få fylla en funktion och vara behövd.
Miserabelt egentligen.

Varför är det miserabelt?
Undrar en som vill ha hund.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Miserabelt egentligen.
Ja, i synnerhet som den typen av hundägare oftast alltid är ensamstående kvinnor. Hade daggmaskar betett sig likadant, slickat :arsele på sin flockledare, så hade dom haft såna istället.

Lajo

Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Ja, i synnerhet som den typen av hundägare oftast alltid är ensamstående kvinnor. Hade daggmaskar betett sig likadant, slickat :arsele på sin flockledare, så hade dom haft såna istället.

Hur man än vänder och vrider på det så ligger det nåt i vad du säger.

Kanske samma sak med hästcheyer?..:hihi

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Miserabelt egentligen.

Jag är övertygad om att hojjåka och sport alltid är substitut för nåt annat underliggande behov.
Det innebär inte att det är fel.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Liiiiiite svårt att krympa upp i soffan och mysa med sin älskling. :lol

Hestcheyer är som mc-killar. En del putsar och en del 'bombar'...

Svårt å svårt, är väl en fråga om vilja. :hihi

Putsar gör man på vintern, på sommaren bombar man. :7peta Förutom när man bombat sönder nått och får putsa mitt i säsongen då iofs, vilket väl är varannan gång ungefär... :gnissla

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Jag är övertygad om att hojjåka och sport alltid är substitut för nåt annat underliggande behov.

Nu är Ragnarök nära! :näsblod För en gångs skull håller jag med Skrotnisse!!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Ska det vara så jävla svårt att göra en burk användarvänlig?? Vad är det för universell lag som gör att man måste trycka control alt delete bara för att få logga in eller få upp aktivitetshanteraren? :mad:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Ska det vara så jävla svårt att göra en burk användarvänlig?? Vad är det för universell lag som gör att man måste trycka control alt delete bara för att få logga in eller få upp aktivitetshanteraren? :mad:
"Användarfel", inte nödvändigtvis av användaren som sitter framför burken just nu.
Om det är din egen burk så kan du stänga av ctrl+alt+del vid inloggning, aktivitetshanteraren når du t.ex vid att högerklicka på taskbaren(vad fan heter den på svenska nu igen)

ctrl+alt+del är förresten inte helt dumt om du är lite paranoid, det gör det omöjligt att logga in utan att fysiskt sitta vid burken.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Varför är hundägare i regel någon form överviktiga? Från "lätt överskott av underhudsfett" till att ha antagit formen av en mänsklig barbapappa. Det verkar dessutom som om storleken på hund spelar in. Rottis eller motsvarande storlek på hund så tenderar husse och/eller matte att vara tjockare än om djuret är av terrierstorlek.

Hundägare borde få mer vardagsmotion än medelsvensson och det är vardagsmotionen som motverkar övervikt. Inte att vara som jag, en "aktiv soffpotatis" som går på gymet tre gånger i veckan men annars är skapligt stillasittande. Nej, jag har ingen rippad kropp jag heller... Och det närmsta som kommer hund hemma är dammråttorna som reser sig på bakbenen och fräser när jag tänder lyset.

Har under ca.20 år umgåtts och jobbat med olika former av hundägare, från vanliga myshundar till tjänstehundar inom försvarsmakten där hundägarna har varit av större antal överviktiga, procentuellt sett, än de utan hund. Det slår inte fel, är det bara i min krets det är så? När jag tänker efter så är de tjockaste jag känt genom åren hundägare.

OBS! Jag har inget emot tjocka människor. Har varit en riktig heffaklump själv.
Var det inte mattias här på forat som en gång skrev "hundar finns för att folk utan social kompetens också skall få sällskap"... :hihi

Jag har med tiden reagerat på att hundägare allt som oftast har någon form av psykiska problem. Sådana människor har sällan en god fysisk hälsa som viktig målsättning. Då blir det mycket skräpmat och lite motion.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Var det inte mattias här på forat som en gång skrev "hundar finns för att folk utan social kompetens också skall få sällskap"... :hihi

Jag har med tiden reagerat på att hundägare allt som oftast har någon form av psykiska problem. Sådana människor har sällan en god fysisk hälsa som viktig målsättning. Då blir det mycket skräpmat och lite motion.

Finns väl närmare 750 000 hundägare i Sverige? Snacka om att dra alla över en kam :3freak

Lajo

Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Påstod aldrig att det var fel, bara sorgligt.

Förstår dom helt och hållet, skulle absolut se fördelarna med att byta ut männskligheten till 99% med djur.
Jag förstår vad du menar, men det är en helt annan anledning.
Då har man defacto gett upp och det gäller tyvärr inte majoriteten av ensamma hundägare.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Fattar inte varför folk fortfarande röker, det är för fan 2012. Är det den coola vita röken som kommer ut ur munnen som luktar skit som lockar? Eller dem fina tänderna och den underbara nya doften man får?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fattar inte varför folk fortfarande röker, det är för fan 2012. Är det den coola vita röken som kommer ut ur munnen som luktar skit som lockar? Eller dem fina tänderna och den underbara nya doften man får?

Det är hEffTItt!
Sedan är det beroendeframkallande så när man väl blivit tillräckligt gammal för att inse att det inte är speciellt häftigt att lukta några grader värre än eldad bäver så är det svårt att sluta.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA