Har jobbat endel tidigare med endel garantihandläggning på bilar , du kan tillomed förbruka rostskydds garantin OM du nu kladdar på massa extra joxx ..... läs villkoren noga innan du sprutar själv/lämnar in för tilläggsbehandling
Har jobbat endel tidigare med endel garantihandläggning på bilar , du kan tillomed förbruka rostskydds garantin OM du nu kladdar på massa extra joxx ..... läs villkoren noga innan du sprutar själv/lämnar in för tilläggsbehandling
Det man rostskyddsbehandlar är det man inte ser så att säga =) Tittar du under din Opel eller för den delen i balkar med kamera (vissa rostskyddsfirmor har den tjänsten) så hittar du mer än en fläck med rost. Den rost man ser, ex. dörrar/luckor är i regel kosmetiskt, rost i karossen är det som ställer till det i slutändan och det är oavsett hurvida fordonet har ram eller självbärande kaross. Rostskadad ram är dock inte heller ngt. gott tecken =)
Ang. hurvida rost knäcker bilar idag är ingen exakt vetenskap utan det går upp och ner så att säga, rent krasst kan man säga att tillverkarna ofta experimenterar en del, fung. det inte "får de skäll" och gör bättre, så kommer de nya modeller och så börjar det om. Väldigt generellt och vissa sköter sig bättre än andra.
Hur påverkas egentligen kvinnors sexlust av hormonnivåerna?
För killar är det ju enkelt, direkt proportionalitet mellan testosteron och kåthet. Men tjejer har ju 100 olika könshormoner vars nivåer normalt undulerar hela livet.
Har tjejer egentligen någon "normaltillstånskåthet"?
Hur blir det med sexlusten vid menstruation och graviditet?
Bilar har rostat i alla tider och moderna bilar är inget undantag, det dröjer bara lite längre om bilen är rostskyddad som original.
Galvanisering är nämligen inget permanent skydd utan fungerar så att en oädlare metall (oftast zink) som lagts utanpå offras (oxideras) för att skydda den ädlare metallen, i det här fallet plåten i bilen. Det innebär att skyddsmetallen börjar konsumeras så fort det blir minsta mikroskopiska reva i ytan som exponerar den underliggande plåten.
För den som köper ny bil och bara behåller några år är rost sällan något problem, men för mej som alltid äger bilar som är i slutet av sin livstid är rosten ett gissel.
Nu lär jag inte behålla nuvarande bil så länge till, men det vore iallafall trevligt om just rost inte tog död på den.
F.ö. är linolja det enda jag prövat som verkligen funkat på rost. Bakre hjulhusen hade blivit angripna och jag försökte flera gånger att slipa, grundmåla, lacka och klarlacka men rosten kom tillbaka inom någon månad. Senast prövade jag feltemas linojlebaserade rostskydd och det funkar fint än så länge.
Hur påverkas egentligen kvinnors sexlust av hormonnivåerna?
För killar är det ju enkelt, direkt proportionalitet mellan testosteron och kåthet. Men tjejer har ju 100 olika könshormoner vars nivåer normalt undulerar hela livet.
Har tjejer egentligen någon "normaltillstånskåthet"?
Hur blir det med sexlusten vid menstruation och graviditet?
Galvanisering är inget permanent skydd men en offeranod behöver bara ha kontakt med metallen för att fungera. Jämför en offeranod på en båt om du vet hur det funkar. Så det krävs mycket mer än en reva.
Du får gärna kolla min Opel. Karossen är över 10 år och fläckfri över som under. Däremot rostar oskyddad metall i framvagn och vinterfälgarna ser goa ut...
Fast en båt badar ju i en galvanisk cell.
Men en reva i zinken stängs ganska snart även på land, det är ju det som är det fiffiga med varmförzinkning.
Är det bara jag, eller ser det lite suspekt ut vid 00:50?
Är det bara jag, eller ser det lite suspekt ut vid 00:50?
Är det socialt accepterat att som 34-åring smuggla in sprit på krogen för man anser sej vara för fattig att köpa öl?
Om JA; Hur går man smidigast tillväga?
Om NEJ; Nån som prövat ha kul nykter? Hur gjorde ni? Hur kändes det?
Är det socialt accepterat att som 34-åring smuggla in sprit på krogen för man anser sej vara för fattig att köpa öl?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|