Är det nån som testat att smaska skäggbiff under röd vecka?
Inte värre än smaken när man råkar bita sej i kinden eller akut kräkframkallande?
Frågar åt en kompis.
Fick information från riksbanken angående nya och utgående sedlar och mynt. Det kommer en två-krona mynt. So far so good.
Nuvarande tvåkrona försvinner 2017. Jag upprepar:
Nuvarande tvåkrona försvinner 2017.
Är det någon som sett en sådan, någonsin?
Inte värre än smaken när man råkar bita sej i kinden eller akut kräkframkallande?
Frågar åt en kompis.
De är ju ett bakverk..Heter det inte hallongrotta av en anledning?
Frågar åt en kompis.
De är ju ett bakverk..
Hur resten ser ut påverkar väl inte smaken?Beror nog mycket på kötthögen runtomkring.
Jag är rätt säker på att namnet hallongrotta kommer av färgen och inte smaken.Heter det inte hallongrotta av en anledning?
Du verkar veta, så hur smakar det då?Din kompis är han lite ramsne eller har han rökt väg skyllt, hahaha ja bara skojar det var en rolig fråga i varje fall...
Jag är rätt säker på att namnet hallongrotta kommer av färgen och inte smaken.
Hur resten ser ut påverkar väl inte smaken?
Jag är rätt säker på att namnet hallongrotta kommer av färgen och inte smaken.
Du verkar veta, så hur smakar det då?
Jag har en fråga som jag inte vågar ställa. Vad gäller med hund i skåpbil, är där några särskilda restriktioner man behöver tänka på? Isolering, sikt in i skåpet etc? Tips på burar som hade passat bra för ändamålet?
Edit: Jag har läst en del på jordbruksverket men inte hittat mycket. De flesta lösningar jag har sett är "stora" hundtransporter, dvs hela skåpet är fullt med burar. Jag har bara en hund, tanken är att kunna transportera hund + 1 hoj i skåpet.
Jag har en fråga som jag inte vågar ställa. Vad gäller med hund i skåpbil, är där några särskilda restriktioner man behöver tänka på? Isolering, sikt in i skåpet etc? Tips på burar som hade passat bra för ändamålet?
Edit: Jag har läst en del på jordbruksverket men inte hittat mycket. De flesta lösningar jag har sett är "stora" hundtransporter, dvs hela skåpet är fullt med burar. Jag har bara en hund, tanken är att kunna transportera hund + 1 hoj i skåpet.
Det var ju bra nyheter, bara att köra på då.Utrymmet får inte värmas av bilens avgassystem, annars tror jag inte det finns några krav alls faktiskt.
Det innebär i praktiken att alla som fraktar ett husdjur i en gammal folkabubbla bryter mot lagen, folk får man frakta, men inte husdjur.
Det var ju bra nyheter, bara att köra på då.
Ta det inte som en 100% sanning, men mina erfarenheter av diverse slädhundsfolk och hunduppfödare är att lagen inte reglerar just någonting.
Slädhundar brukar ju fraktas i plywoodlådor på släpvagnar, alltså direkt bakom bilens avgasrör
Morsan och farsan hade en Leonberger som älskade att åka på flaket till deras pickup, dock bara hemma på gården, men han försökte alltid få hoppa upp där när det skulle åkas bil, så farsan frågade någon om det skulle vara lagligt och tydligen var det fullt lagligt
Min bäste vän, sedan över 20år har fått en dotter som skall döpas snart. Är inte helt bekväm med det kyrkliga, men känner att det kan vara lite dålig form att tacka nej till en inbjudan, vi har ju ändå känt varann hela livet.
Men. Vad säger man på ett dop egentligen?
"Gratulerar din hedning du har förbundit ditt barns själ till en sekt"?
Min bäste vän, sedan över 20år har fått en dotter som skall döpas snart. Är inte helt bekväm med det kyrkliga, men känner att det kan vara lite dålig form att tacka nej till en inbjudan, vi har ju ändå känt varann hela livet.
Men. Vad säger man på ett dop egentligen?
"Gratulerar din hedning du har förbundit ditt barns själ till en sekt"?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|