Frågor man aldrig vågar ställa

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Varför skulle de va kört? För den gifta killen som kanske blir utan för om hans bitontheside hittar en bättre sidekick?

Intressant resonemang, eller ja....:näsblod

nej, det räcker väl med att en har svårt att vara trogen, ifall bägge har svårt att vara trogen så är det väl ännu svårare att hålla ihop = kört

fast nu var det känslor etc. och människor inblandade och då funkar inte alltid logik :D :näsblod

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
nej, det räcker väl med att en har svårt att vara trogen, ifall bägge har svårt att vara trogen så är det väl ännu svårare att hålla ihop = kört

fast nu var det känslor etc. och människor inblandade och då funkar inte alltid logik :D :näsblod

Men de lämnar aldrig sina fruar (nåja, väldigt sällan) så jag fattar fortfarande inte...

E väl Tant som e murken i pallet....

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Kompletterar min "fråga som man aldrig vågar ställa":
Varför vill svenskar ha tokhög skatt?

Är det nån sorts jantelag som utvecklats till självskadebeteende/sadomasochism som spelar in? "Jag baxnar under alla skatter, men för fan, ös på! Mera! Komigen! Har ju pengar kvar, haha! Världens högsta skatter, det är ju löjligt! Vill ha universums högsta skatter!"

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Kompletterar min "fråga som man aldrig vågar ställa":
Varför vill svenskar ha tokhög skatt?

Är det nån sorts jantelag som utvecklats till självskadebeteende/sadomasochism som spelar in? "Jag baxnar under alla skatter, men för fan, ös på! Mera! Komigen! Har ju pengar kvar, haha! Världens högsta skatter, det är ju löjligt! Vill ha universums högsta skatter!"

Tittar du utomlands så får invånarna bekosta det mesta själv. Kanske bra på ett sätt men trist för den som har det riktigt taskigt med pengar.

Vi har det ruskigt bra i detta landet.

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Varför är de flesta båtar högerstyrda?

Total gissning, någon som vet säkert får mer än gärna rätta. (Jörgen Karlsson vet bergis!).

Det råder väl högertrafik på vattnet. Vid en eventuell olycka är förarna så långt ifrån varandra och olyckan som möjligt (och eventuellt trill i plurret resulterar inte i en påkörning), för båtarna lär träffa varandra på babordsidan.

Ungefär samma tänk som varför vi hade vänstertrafik på vägarna förr och varför det är vänstertrafik på järnvägen antar jag.

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
ni som kör go pro fästen på hjälmen, då menar jag dom där elaka 3M-nasa-hålla ihop månen med klister fästen, hur får man bort dom lättast från hjälmen utan att hjälmen smälter

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad syftar DET på? :confused:

Din tramsighet sträcker sig ju bortom det orimligas yttre gräns.

"Bäste Herr Advokaten, vad kostar det att begagna sig utav edra tjänster?", "BHA, vad kostar det att konsultera eder i detta spörsmål?"

Behöver du fler? Går det bra för dig? Undrar på förekommen anledning.

Jag tror bara du har drabbats av mållåsning. Vet inte hur du skall komma ur detta tillstånd/denna belägenhet men lycka till!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år