Frågor man aldrig vågar ställa

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
För att det ligger i mäns natur att sprida sin säd... precis som i djurriket alltså.. Bara att gilla läget! :)

Jag gillar inget läget, jag dejtar inte gifta män, men det finns många märkliga konstellationer här i missionen

En nyckel som kan låsa upp alla lås är en riktigt bra nyckel men ett lås som bli upplåst av vilken nyckel som helst är ett riktigt dåligt lås och dåliga lås gör man sig av med.

En nyckel som kan låsa upp alla lås e en riktig skräpnyckel tycker jag då!

Det är ett klassiskt fall av: "Gör som jag säger, inte som jag gör."

Känns lite som de

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Och hur gör man om man egentligen är nöjd med tillvaron, men springer på en annan person där gräset känns grönare (utan att ha varit otrogen..)?
Att man inte visste att man kunde få det bättre, man trodde att allt var bra men det här "nya" känns annorlunda, på ett bra sätt. Dilemma som skapar magkatarr.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Och hur gör man om man egentligen är nöjd med tillvaron, men springer på en annan person där gräset känns grönare (utan att ha varit otrogen..)?
Att man inte visste att man kunde få det bättre, man trodde att allt var bra men det här "nya" känns annorlunda, på ett bra sätt. Dilemma som skapar magkatarr.

Men e man verkligen nöjd om man ens funderar?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Då kan man välja medan att dumpa det gamla gräset och prova det nya, eller behålla det gamla gräset och vara nöjd med vad man har.

• Gilla
Reaktioner: R2

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Varför måste det regna dom dagar jag verkligen blir sugen på att mecka?
Varför har inte jag eget boende utan måste dela med folk som anser att investering i el-bas innebär att man måste bo i skjulet på bakgården.
Varför är en del tjejer så knepiga och förklara hur det är med om dom enbart vill vara vänner eller vill "ta steget längre".

Passar en motor till en GSF600 K4 till min GSF600 K2?
Varför tappade jag min ena backspegel igår? :(
Vad är en "bra" laptop i dagens samhälle?

"Utan frågor, Inga svar"
Finns det svar på alla frågor?

Varför är vissa personer idioter och gör allt fel och blir uppmärksammade härs o tvärs, medans dom hederliga och trevliga knappt får uppmärksamhet?

Är det verkligen bra för mig att fortsätta läsa "Munken som sålde sin Ferrari?"
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127108678

:va

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250

Man tar sig en funderar eller ett par.

Är det värt att avsluta det du har nu för att få något bättre.

Är du beredd att avsluta det du har nu, med chansen att inte få något av det.

Trekant?? :yoparty

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.

Livet har utmaningar. Det finns alltid "någonting bättre" hur man än ser på det. Men när du väl är där. var det då så mycket bättre som man förväntat sig? Det är omöjligt att säga.

Om du känner ro, och inte ingrodd slentrian som du misstar som ro, så vet du om det.

Att behöva bekräfta sig själv med att man har en bra situation, eller bra livsmiljö behöver o andra sidan inte betyda att du har tvivel.

Det är bara så det är. En dag kan det vara en nyare materialiskt detalj, en annan gång någonting mer mentalt.

Enligt min åsikt så vet jag inte om man någonsin kan vara 100% nöjd.
Men så vet jag inte om jag har strävat tillräckligt för att uppnå det heller.

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Varför måste det regna dom dagar jag verkligen blir sugen på att mecka?

För att du är snål. Skaffa garage!

Varför har inte jag eget boende utan måste dela med folk som anser att investering i el-bas innebär att man måste bo i skjulet på bakgården.

Se ovanstående svar. :näsblod

Varför är en del tjejer så knepiga och förklara hur det är med om dom enbart vill vara vänner eller vill "ta steget längre".

Återigen, se ovanstående! :mad:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Men e man verkligen nöjd om man ens funderar?

Som sagt, levde i en värld där allt kändes bra! Träffade sedan den här tjejen, dansade på krogen och upplevde nåt konstigt sjukt hett och intensivt som man kan uppleva utan beröring.. Eftersom vi båda har sambos (fick reda på det under kvällen) skedde inget även om det kändes jävligt nära hela tiden. Förmodligen en av anledningarna till att det känns så starkt, eftersom det var "förbjudet"!
Låter som en smörig roman och är inget som jag själv tidigare trott på, men efter den här kvällen vetifan alltså.. Det känns som att det finns nåt speciellt att hämta och jag vet att det är ömsesidigt då vi har lite mailkontakt...

Man tar sig en funderar eller ett par.

Är det värt att avsluta det du har nu för att få något bättre.

Är du beredd att avsluta det du har nu, med chansen att inte få något av det.

Trekant?? :yoparty

Funderar mig snart till en hjärtblödning.

Har snackat med min sambo om att jag inte vet vad jag vill längre, vart vi är påväg. Kändes lika tungt för mig att säga det som för henne att höra det. Inte ett dugg kul alls och visst fick jag ångest, jag har ju känslor kvar...
MEN. Vafan. Kan ändå inte släppa det är andra. Har gått snart två månader och det känns fortfarande lika starkt om inte starkare.

Livet har utmaningar. Det finns alltid "någonting bättre" hur man än ser på det. Men när du väl är där. var det då så mycket bättre som man förväntat sig? Det är omöjligt att säga.

Om du känner ro, och inte ingrodd slentrian som du misstar som ro, så vet du om det.

Att behöva bekräfta sig själv med att man har en bra situation, eller bra livsmiljö behöver o andra sidan inte betyda att du har tvivel.

Det är bara så det är. En dag kan det vara en nyare materialiskt detalj, en annan gång någonting mer mentalt.

Enligt min åsikt så vet jag inte om man någonsin kan vara 100% nöjd.
Men så vet jag inte om jag har strävat tillräckligt för att uppnå det heller.

Jo, visst finns det alltid nåt som är bättre. Men jag har inte heller under snart 5 år sökt efter nåt som är bättre! Tills den här personen dök upp.

Nånstans lurar nån slags livskris också där jag vill utforska och se vad som finns att hitta. Har trots mina 27 år inte gjort så sjukt mycket och vissa dagar känns det som att jag sitter där jag sitter "bara för att", även fast jag drömmer om saker att göra hela tiden. Har aldrig egentligen bara varit själv och det är väl där skon klämmer lite..

Slentrianen gör sig påmind och jag vill ha förändring.
Pratade som sagt med min sambo så hon vet vart jag står och att jag nog innerst inne inte är helt nöjd med hur vi har det nu.
Så vi får se, det kanske bara behövs lite förändring så behöver jag inte fundera mer efter det.. :gnissla
5 år är för mycket för att kasta bort bara sådär, men samtidigt är jag så jääävla nyfiken.. Fan!

Edit: Tack! Uppskattar verkligen svaren då jag aldrig suttit i den här sitsen tidigare och är sjukt förvirrad. Skönt hur som att skriva av sig..

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Som sagt, levde i en värld där allt kändes bra! Träffade sedan den här tjejen, dansade på krogen och upplevde nåt konstigt sjukt hett och intensivt som man kan uppleva utan beröring.. Eftersom vi båda har sambos (fick reda på det under kvällen) skedde inget även om det kändes jävligt nära hela tiden. Förmodligen en av anledningarna till att det känns så starkt, eftersom det var "förbjudet"!
Låter som en smörig roman och är inget som jag själv tidigare trott på, men efter den här kvällen vetifan alltså.. Det känns som att det finns nåt speciellt att hämta och jag vet att det är ömsesidigt då vi har lite mailkontakt...

Funderar mig snart till en hjärtblödning.

Har snackat med min sambo om att jag inte vet vad jag vill längre, vart vi är påväg. Kändes lika tungt för mig att säga det som för henne att höra det. Inte ett dugg kul alls och visst fick jag ångest, jag har ju känslor kvar...
MEN. Vafan. Kan ändå inte släppa det är andra. Har gått snart två månader och det känns fortfarande lika starkt om inte starkare.

Jo, visst finns det alltid nåt som är bättre. Men jag har inte heller under snart 5 år sökt efter nåt som är bättre! Tills den här personen dök upp.

Nånstans lurar nån slags livskris också där jag vill utforska och se vad som finns att hitta. Har trots mina 27 år inte gjort så sjukt mycket och vissa dagar känns det som att jag sitter där jag sitter "bara för att", även fast jag drömmer om saker att göra hela tiden. Har aldrig egentligen bara varit själv och det är väl där skon klämmer lite..

Slentrianen gör sig påmind och jag vill ha förändring.
Pratade som sagt med min sambo så hon vet vart jag står och att jag nog innerst inne inte är helt nöjd med hur vi har det nu.
Så vi får se, det kanske bara behövs lite förändring så behöver jag inte fundera mer efter det.. :gnissla
5 år är för mycket för att kasta bort bara sådär, men samtidigt är jag så jääävla nyfiken.. Fan!

Edit: Tack! Uppskattar verkligen svaren då jag aldrig suttit i den här sitsen tidigare och är sjukt förvirrad. Skönt hur som att skriva av sig..

Gört!!!
Om du fortfarande känner så starkt just do it!!
Det kanske inte leder till något livslångt, men tänkt att få uppleva den passionen och lidelsen, få förunnat!!!

Och det här med att "kasta" bort, va fan e de??? De e ett uttryck jag aldrig har förstått, så om man brejkar med nån, försvinner allt då?? Alla minnen alla upplevelser??

De e lättare attt ångra de man har gjort den det man aldrig har gjort!!!

Lycka till!!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

haha, svår sits där, kan hon lämna sin sambo då? så du inte blir utan menar jag, fast du kanske är redo lämna ändå.

haha, ska man ändå dö kan man ju dra in pengar till nån som är kvar haha så nästa har råd spränga sig :gnissla

:terrorfinance

Gört!!!
Om du fortfarande känner så starkt just do it!!

haha, ba kör! :D:gnissla:näsblod

Varför sitter inte barnfamiljer med småbarn i en egen, ljudisolerad, del på flygplan?

Barnskrik lär väl knappast störa dem får då hade de ju valt att stanna hemma.

du har varit på alldeles för lite konserter och annat, för bra hörsel med andra ord.

Hur kommer det sig att män som är otrogna säger till sin "flickvän" att uppföra sig och inte träffa andra för då blir det ciao, ciao.

logik bara, han vill bara säga att ifall bägge gör fel så är det riktigt kört :D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför sitter inte barnfamiljer med småbarn i en egen, ljudisolerad, del på flygplan?

Barnskrik lär väl knappast störa dem får då hade de ju valt att stanna hemma.

Vore det inte bättre att övriga passagerare fick sitta i en egen ljudisolerad del av flygplanet?

Jag skiter väl fullständigt i hur mycket motorerna bullrar hos dom, men där jag ska sitta vill jag gärna ha ljudisolerat....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vore det inte bättre att övriga passagerare fick sitta i en egen ljudisolerad del av flygplanet?

Jag skiter väl fullständigt i hur mycket motorerna bullrar hos dom, men där jag ska sitta vill jag gärna ha ljudisolerat....

Det är faktiskt en fråga jag tvekar inför att ställa:
Varför är det så många småbarnsfamiljer som semestrar utomlands?
Ungarna har ytterst lite utbyte av det: De förstår inte vad de ser, maten smakar konstigt och de blir brända av solen.
Föräldrarna har ytterst lite utbyte av resan: De tar ju med sig vardagen.
Medresenärerna har ytterst lite utbyte av sällskapet: Självklara anledningar.
Det går åt massor av pengar som behövs till annat.

Särsklt fadern har dåligt utbyte, ety nyblivna pappor oftast är tvångsförflyttade till tajj-landet ändå.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det är faktiskt en fråga jag tvekar inför att ställa:
Varför är det så många småbarnsfamiljer som semestrar utomlands?
Ungarna har ytterst lite utbyte av det: De förstår inte vad de ser, maten smakar konstigt och de blir brända av solen.
Föräldrarna har ytterst lite utbyte av resan: De tar ju med sig vardagen.
Medresenärerna har ytterst lite utbyte av sällskapet: Självklara anledningar.
Det går åt massor av pengar som behövs till annat.
Det undrar jag också!

Lämna ungarna hemma eller stanna hemma tills de är stora nog att uppföra sig!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år