Frågor man aldrig vågar ställa

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Hur pistar man en puckelpist?
Har men en pistmaskin utrustad med ovala hjul? :va
Och hur osynkroniserar man isåfall hjulen så att de rullar i otakt?

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Hur pistar man en puckelpist?
Har men en pistmaskin utrustad med ovala hjul? :va
Och hur osynkroniserar man isåfall hjulen så att de rullar i otakt?

Det är små pisttomtar som gör det var natt efter att pistmaskinisten gått och lagt sig. Då kommer de fram och slår pisten med knölpåkar så hårt att den blir pucklig...
För att veta vart de skall slå har de lurats i att det skall komma gröt ur pisten om de slår hårt just där.

och så är det. :) :D :)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Det är små pisttomtar som gör det var natt efter att pistmaskinisten gått och lagt sig. Då kommer de fram och slår pisten med knölpåkar så hårt att den blir pucklig...
För att veta vart de skall slå har de lurats i att det skall komma gröt ur pisten om de slår hårt just där.

och så är det. :) :D :)

Smart!

Och det måste ju onekligen komma ut gröt också, iom att tomtarna går där och slår varje natt :smasha

Följdfråga då, Varför är folk så dumma att de väljer att åka i puckelpisten och förstöra knäna?

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Smart!

Och det måste ju onekligen komma ut gröt också, iom att tomtarna går där och slår varje natt :smasha

Följdfråga då, Varför är folk så dumma att de väljer att åka i puckelpisten och förstöra knäna?

Nej nej... det kommer ingen gröt. Tomtenissarna är för korkade för att förstå att de bara bankar på snö.

På din följdfråga svarar jag Oksana Bajoul och hänvisar det till samma anledning som det första svaret. Det bara är så. :D
(Eller så förstår inte folk att man inte pallar sådana belastningar när man sitter hemma i soffan 362 dagar om året) :tungan

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hur gör jag med mor och far så jag får en ny och BRA hjälm som kostar 5 stora lappar?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Varför är det så vanligt att ljusknappen till badrum i lägenheter sitter på UTSIDAN av toan? Ibland även på FEL sida dörren.

Är det dyrt/krånligt att flytta in den (i duschen)?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skall till fjollträsk imorgon.

Någon uppsalabo som vet om dom håller på med långt vägarbete på 288:an ut mot hallstavik ännu? Vill inte fastna i sånt halva dagen. :/

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Varför är det så vanligt att ljusknappen till badrum i lägenheter sitter på UTSIDAN av toan? Ibland även på FEL sida dörren.

Jag tror anledningen är så det ska vara stänk "säkert".

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke

Det är standard i Norge.
Slutsats, du bor för nära Norge.
Flytta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Genesis

Föredetting
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
FZR 1000

Har hänt att folk börjat skaka och blixtra då, helt ofarligt tror jag men det såg så fånigt ut så man frångick ljusknappar i duschen :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har hänt att folk börjat skaka och blixtra då, helt ofarligt tror jag men det såg så fånigt ut så man frångick ljusknappar i duschen :tungan

Inte helt ofarligt om man tänker på dom som testade dushen i Thailand förra veckan...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Hur kommer det sig att män som är otrogna säger till sin "flickvän" att uppföra sig och inte träffa andra för då blir det ciao, ciao.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur kommer det sig att män som är otrogna säger till sin "flickvän" att uppföra sig och inte träffa andra för då blir det ciao, ciao.

En nyckel som kan låsa upp alla lås är en riktigt bra nyckel men ett lås som bli upplåst av vilken nyckel som helst är ett riktigt dåligt lås och dåliga lås gör man sig av med.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år