Frågor man aldrig vågar ställa

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Nu argumenterar jag ju inte emot användandet av ljus för avståndsbedömning och det är ju inte så att det ljuset syns i någon ände för ett mänskligt öga.

En grön konsumentlaser av god klass sprider ljuset på det avståndet ganska väl, när ljuset träffar cokpitfönstret sprids det så att hela cokpiten lyses upp..

Fan ft här på forumet är flygnerd, fråga honom, annars finns det säkert jutubefilmer när folk lyser på bilrutor eller så...

[YOUTUBE-ID]wej7aPMoz_M&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om man börjar känna sig för gammal för krogen när man är 20, är man då gammal eller blåst? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man börjar känna sig för gammal för krogen när man är 20, är man då gammal eller blåst? :va

Jag la ner utelivet ungefär då jag med, men jag tror knappt att dom som fortsatte i tio år till var ikapp ändå.

Tänk om man hade haft kvar dom pengarna i dag...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Mogen.
Ungefär i den åldern jag förstod nöjet (och fördelen) i att jaga fitta nykter och dricka sprit med kompisar.
Bowling, motortävlingsåskådande och fiskeri är skojjare än krog.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Finns det någon trollkarl som har misslyckats med att sätta ihop en tjej igen efter att ha sågat henne i två delar? :va

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
En grön konsumentlaser av god klass sprider ljuset på det avståndet ganska väl, när ljuset träffar cokpitfönstret sprids det så att hela cokpiten lyses upp..

Fan ft här på forumet är flygnerd, fråga honom, annars finns det säkert jutubefilmer när folk lyser på bilrutor eller så...

[YOUTUBE-ID]wej7aPMoz_M&feature=related[/YOUTUBE-ID]
Det ser inte särskilt farligt ut, men jag har fantastiskt svårt i att se nöjet med att stå ute mitt i natten och vifta med en laser... :va

Daphi

Tjusig
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Chief Drifter
Hur kommer det sig att när någonting luktar illa så vill man gärna lukta en gång till trots att man vet att det luktar illa? Likadant när någon släpper sig så försöker man medvetet känna fislukten när man vet att det mest sannolikt kommer att lukta illa.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Varför finns det inget kanelris?

[YOUTUBE-ID]i9AvoGvTq5A[/YOUTUBE-ID]

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det ser inte särskilt farligt ut, men jag har fantastiskt svårt i att se nöjet med att stå ute mitt i natten och vifta med en laser... :va

Näe, men stenkastarvänstern tycker att det är kul att vifta med dom...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Nu är detta kanske en lite onödigt seriös fråga för den här tråden men orkar inte göra ny tråd... :)

Jag & polaren har bestämt att vi skall åka på roadtrip med hojjarna i sommar. Vi har inte planerat nått mer ingående än att vi SKA.
Mene, vart skall man åka? Och vad bör man inte missa att göra? :va

Blir nog att hålla sig i sverige, antagligen blir det en tvådagarstripp med en övernattning, eventuellt tredagarshelg, då vi har rätt dåligt med ledighet (åtminstone jag).
Vi är båda unga grabbs, så allt för klassiskt behöver det inte vara, hellre nått lite mer fartfyllt. :)

Vill inte åka något motorväg heller om vi kan undvika & sthlm håller vi oss nog ifrån (orka trafikkaos).

Hur gör man bäst med övernattning, ingen av oss har vidare häv ekonomi. ?

:)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu är detta kanske en lite onödigt seriös fråga för den här tråden men orkar inte göra ny tråd... :)

Jag & polaren har bestämt att vi skall åka på roadtrip med hojjarna i sommar. Vi har inte planerat nått mer ingående än att vi SKA.

Blir nog att hålla sig i sverige, antagligen blir det en tvådagarstripp med en övernattning, eventuellt tredagarshelg, då vi har rätt dåligt med ledighet (åtminstone jag).
Vi är båda unga grabbs, så allt för klassiskt behöver det inte vara, hellre nått lite mer fartfyllt. :)

Vill inte åka något motorväg heller om vi kan undvika & sthlm håller vi oss nog ifrån (orka trafikkaos).

Följ östkusten ner till Kivik (många trevliga, lugna sommarorter), med avstickare till Öland.
Rakt över till Malmö/Köpenhamn.
Halmstad/Varberg.
Göteborg.
Kanske en sväng in i Norge?
Sedan följa Göta kanal till Ålandsfärjan.
Kanske.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Följ östkusten ner till Kivik (många trevliga, lugna sommarorter), med avstickare till Öland.
Rakt över till Malmö/Köpenhamn.
Halmstad/Varberg.
Göteborg.
Kanske en sväng in i Norge?
Sedan följa Göta kanal till Ålandsfärjan.
Kanske.

Hmmm, knappast på två dar väl? :va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Gasa?

Sorry.
Läste grovt och slarvigt.
Kalmar/Öland, då?

Jovars. Men kanske skall tillägga att polaren kör fjollhoj, så det blir ingen högfartstouring direkt. Jag kör ju 9R men polaren har gynstol så så långt över 100 lär det inte gå längre sträckor, gärna mini-vägar för att kompensera dock. :)

Kan väl vara ett alternativ.

Edit: Några roliga evenemang i sommar som man kan passa in det med annars? :va
(lellevecka känns lite väl optimistiskt tyvärr, både tids- och ekonomi-mässigt)

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Gotland. Ta med tält, åk upp till fårö och hyr en tältplats vid Sudersand och glo på brudar och sup.
Kolla upp om ni kan ta en dag på banan eventuellt, jag har dock noll koll på kostnad och tillgänglighet.
Men Gotland är ett bra alternativ, fin natur och mycket att se och vill ni ha det livat så kan ni slå upp tältet en bit utanför Visby och ta taxi in till kärnan och parta loss med tusentals andra.
Ska ni dit så kan du få en vägbeskrivning till en underbar plats som passar tältande på Fårö, mitt egna lilla paradis som ligger väl dolt. Inga andra människor där och ett skitfint träsk att bada i. Träsk= sjö på Fåröiska.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Gotland. Ta med tält, åk upp till fårö och hyr en tältplats vid Sudersand och glo på brudar och sup.
Kolla upp om ni kan ta en dag på banan eventuellt, jag har dock noll koll på kostnad och tillgänglighet.
Men Gotland är ett bra alternativ, fin natur och mycket att se och vill ni ha det livat så kan ni slå upp tältet en bit utanför Visby och ta taxi in till kärnan och parta loss med tusentals andra.
Ska ni dit så kan du få en vägbeskrivning till en underbar plats som passar tältande på Fårö, mitt egna lilla paradis som ligger väl dolt. Inga andra människor där och ett skitfint träsk att bada i. Träsk= sjö på Fåröiska.

Gotland låter skojj, ser inte så långt ut som jag trodde heller på google earth, lång båtresa?

Brudar & bada låter bra iaf. :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...