Frågor man aldrig vågar ställa

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bryta luftturbulensen som annars uppstår bakom hjälmen. Ska väl spara nån halv sekund på banan. För proffsen. Så på oss amatörer ser det eg bara skitdumt ut, lite wannabe-aktigt. Men det är ju så många som har det nuförtin så det är allmänt accepterat.

Dock är det inte att rekommendera om du klotar. Ambulanspersonal säger att den är i vägen när de ska lägga mc-föraren på den platta ryggbrädan. Och vid händelse av olycklig krasch är den plattan ens bästa vän.
Jag valde bort puckel på mitt nya skinnställ just av den anledningen.

Äreså?
Jag har tagit för givet att det skall skydda nacken, dels direkt, dels genom att ta emot hjälmen.
Runkaffär som nackkragarna vid bilsport.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Depå tjejerna som har så betungande och tekniskt svåra uppgifter som att puta med munnen, rumpan och tuttarna, samt hålla ett paraply, hyrs dom in lokalt, eller flygs dom mellan tävlingarna?

Jag tänkte närmast på motogp, men ser nu mx1 från uddevalla och tjejerna som har såna tekniskt krävande uppgifter att ta emot en pokal från en funktionär och bära den tre meter och sedan ge den till prisutdelaren ser inte typiskt svenska ut, men kan ju givetvis vara Uddevallatjejer för det.

Äreså?
Jag har tagit för givet att det skall skydda nacken, dels direkt, dels genom att ta emot hjälmen.
Runkaffär som nackkragarna vid bilsport.

Näpp, bara aerodynamik till att börja med, men sedan hörde jag någon säga att folk har slutat ligga och kana på kotpelaren när dom har klotat, eftersom pucken tippar dom åt någon sida, vilket kanske underlättar ryggskyddets jobb lite.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Depå tjejerna som har så betungande och tekniskt svåra uppgifter som att puta med munnen, rumpan och tuttarna, samt hålla ett paraply, hyrs dom in lokalt, eller flygs dom mellan tävlingarna?

Jag tänkte närmast på motogp, men ser nu mx1 från uddevalla och tjejerna som har såna tekniskt krävande uppgifter att ta emot en pokal från en funktionär och bära den tre meter och sedan ge den till prisutdelaren ser inte typiskt svenska ut, men kan ju givetvis vara Uddevallatjejer för det.

Nja.
En bekant körde camarocup med viss framgång förr.
Jag var med som mekaniker på några tävlingar.
Liksom alla andra bekantingar som var för snåla för att tjöpa biljett.

Utom Cilla, som fick vara paraplyflicka.
Trevlig tjej.
Men hon väger klart över 100 kg.

R5+1

Guest
Jag har då fattat det som att det är värdlandet som får ställa upp med lokala talanger. För när man kollat på som du skriver typ MotoGP brukar de faktiskt se ut som de härstammar från det landet. I Japan t.ex. har det väl aldrig varit icke-asiatiska paraply-/pokal-donnor?

Casey Stoner undantaget alltihop eftersom han alltid tar med sig frugan.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Kolla de eftermarknadshemsidor som finns eller ebay. Är det en ajfåån så känns det som det borde finnas... Annars kanske lite mer osäkert.

Jag har testat, verkar dock inte finnas så många fanzy ljudkablar..
Vet inte riktigt vad jag ska söka på heller..
Men ska knata in till några ljudprånglare i veckan!

Jag har en såndär håtese, men det känns som att 3,5 hane till 3,5 hane inte behöver vara så modellspecifik :)

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vad ska man använda för dator film program, för att kuna klippa bort/lägga till ljud/klippa in annan film ?

Eller vad använder ni som syslar med detta ?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ryggpuckeln kan även användas till att husera dryck under varma race (Motogp idag).

Slangen runt dämparen bidrar även i vissa fall till lägre ljudnivå men primärt kraschskydd.

Sent from my X10i using Tapatalk

R5+1

Guest
All heder åt honom!
Om hon vill ha jobbet vill säga.
Jag har aldrig tänkt på det men hon är säkert lika söt som dom andra.

Klart hon vill ha! Då har hon ju koll på att han inte nyper nån annan brutta i stjärten. Dessutom är hon så pass söt att hon lätt skulle kvala in som paraplyflicka ändå. Han ger henne en puss strax innan start på varje race. Gulligt som fan och kul att en så ung världskändis till kille törs stå för sitt fasta förhållande! Särskilt som han är en av få förare som faktiskt ser bra ut. Han kunde nog knulla runt värre än Rossi om han bara ville.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
På mitt (sladd)headset som jag aldrig använder till min mobil sitter det knappar för play/paus och byta spår.
HTC-headset-RC-E150.jpg

I bilen har jag aux-ingång, och det skulle vara skönt att slippa pilla med mobilen varje gång jag vill byta låt i spotify.

Finns det kablar 3,5mm hane - 3,5mm hane med denna fjärrkontroll?

Eller ska jag ge mig på att para ihop mitt headset med en 3,5 anslutning?
Antar att det bara gäller att passa ihop rätt tåtar och sedan löda och krympslanga..

Beställ dom här två prylarna så funkar det mest troligt som du vill.

3,5mm fjärrkontrolls-sladd.

3,5 hane till hane, 1meter.

Vill du inte ha en meter hane hane sladd så finns det 10 centimeters stumpar också.

Gör du såhär så får du kavbel med fjärr ut ur telefonen och sen en kabel vidare till bilen/stereon!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Instalera Avid studio men datan palla inte med programet när den läser in filmerna o datan tvärdör, lite klen data med gränsniterna, finns det något annat för film ? kör xp pro, 2gb ram, 1.9ghz cpu, minne i mängder över 4tb.

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Beställ dom här två prylarna så funkar det mest troligt som du vill.

Gött!
Då vet jag att det finns grejer att köpa :)

Jag ska testa först med en förgrening, hane till två honor.

Sätter hanen i bilens aux ingång, i den ena honen sätter jag ljudet från mobilen och i den andra honen sätter jag mitt headset.

Har jag tur så går signalen från fjärren genom förgreningen till mobilen, och jag kan byta låt!
Nackdelen är att det blir en sladd till..

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
:banana
Gött!
Då vet jag att det finns grejer att köpa :)

Jag ska testa först med en förgrening, hane till två honor.

Sätter hanen i bilens aux ingång, i den ena honen sätter jag ljudet från mobilen och i den andra honen sätter jag mitt headset.

Har jag tur så går signalen från fjärren genom förgreningen till mobilen, och jag kan byta låt!
Nackdelen är att det blir en sladd till..

Är inte förgreningen fyr-polig kommer det mest troligt inte funka.

J Brandt

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
08 Aprillia Sxv 550
Ingen aning om vart jag skulle fråga så ja gör de här..

Passar oljefilter från KTM 450 till min SXV?

Har 6 st liggandes från min förra crosshoj!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år