Har gjort det en gång och det hånskrattet förföljer mig än 20år senare...
Du frågade du fel person (snoris?). Gör om, gör rätt!
Har gjort det en gång och det hånskrattet förföljer mig än 20år senare...
Eller är det bara jag som börjar bli gammal och inte hänger med? Eller är vi flera? Det får i vilket fall få mej att tappa all sexlust och bara radera rullen direkt.
Du frågade du fel person (snoris?). Gör om, gör rätt!
Framtiden har redan varit.Vi är flera Grejen är ju att de få gånger man faktiskt bemödar sig med att försöka leta efter en bra rulle så är det så in i helvete svårt att hitta något så jag har mer eller mindre gett upp... Vad man än hittar så innehåller eländet alltid nån form av dylikt svineri, och oftast mer. Görs det ingen riktigt bra, erotisk och upphetsande porr utan äcklande moment över huvud taget eller vad är det frågan om???
När man vänder ryggen till.
Jo, det är ett mobilmärke. Gör "mailtelefoner".Vad exakt är motstyrning och hur funkar det?
Vad är det som är så speciellt med Blackberry? I filmer snackas det ofta som om det finns; mobiltelefoner, datorer och sedan Blackberry. Är inte Blackberry ett mobilmärke?
Vad exakt är motstyrning och hur funkar det?
Vad är det som är så speciellt med Blackberry? I filmer snackas det ofta som om det finns; mobiltelefoner, datorer och sedan Blackberry. Är inte Blackberry ett mobilmärke?
Om man skrämmer en tiger så blir det en rädd tiger.
Vad blir det om man skrämmer ett lejon?
Går det?
Men jag får alla mina mina hotmail, yahoo, och arbetsmail direkt till min nokia mobil. Så det kan ju inte vara unikt för Blackberry?
(vilket påminner mig om att jag ska ändra inställningarna här så jag inte får en massa "sporthoj XXX har svarat i ämnet..." mail.)
Om man skrämmer en tiger så blir det en rädd tiger.
Vad blir det om man skrämmer ett lejon?
Går det?
?
Detta har jag faktiskt undersökt under många år och fått en hel del olika svar!
Det är en liten "miss" från gammelsvenskan då man skrev det
Ett rädt lejon
Idag finns det egentligen inget ord som går att använda för att beskriva det bättre än just "rädt" eller "räddt", som dagens svenska tolkning av det bör vara. Många hävdar att man istället skall använda ett skrämt lejon, men det blir ju inte heller rätt eftersom lejonet inte nödvändigtvis behöver vara skrämt för att vara "räddt".
Alltså bör det enda rätta för att beskriva ett lejon som drabbats av rädsla vara ett räddt lejon. Jag har talat med svensklärare på högskola och gymnasie samt med min morbror som läser om just språk och språkutveckling. Han kan inte heller sätta fingret på hur meningen skall böjas eller användas, mer än att faktiskt använda ordet "räddt".
Frågan består dock obesvarad, men det anses inte vara fel att använda "räddt" då språkutvecklingen ständigt går framåt och är fylld av undantag.
En fråga i samma tema. Varför köper folk MP3 spelare när dagen mobiler fungerar som MP3 spelare? Man kan ju lägga in omkring 8-16 GB på en mobil, räcker inte det?
Det har jag gjort länge.
Inte ovanligt att den efterblivne bakomvarande frågar huruvida man "står i kön" om man lämnar mer än 30cm till framförvarande.
Ännu värre är det att köra i Tjockhult med tungt ekipage.
Lämnar man en meter till framförvarande bil, så ses det som en lucka som måste fyllas.
Detta har jag faktiskt undersökt under många år och fått en hel del olika svar!
Det är en liten "miss" från gammelsvenskan då man skrev det
Ett rädt lejon
Idag finns det egentligen inget ord som går att använda för att beskriva det bättre än just "rädt" eller "räddt", som dagens svenska tolkning av det bör vara. Många hävdar att man istället skall använda ett skrämt lejon, men det blir ju inte heller rätt eftersom lejonet inte nödvändigtvis behöver vara skrämt för att vara "räddt".
Alltså bör det enda rätta för att beskriva ett lejon som drabbats av rädsla vara ett räddt lejon. Jag har talat med svensklärare på högskola och gymnasie samt med min morbror som läser om just språk och språkutveckling. Han kan inte heller sätta fingret på hur meningen skall böjas eller användas, mer än att faktiskt använda ordet "räddt".
Frågan består dock obesvarad, men det anses inte vara fel att använda "räddt" då språkutvecklingen ständigt går framåt och är fylld av undantag.
Vi är flera Grejen är ju att de få gånger man faktiskt bemödar sig med att försöka leta efter en bra rulle så är det så in i helvete svårt att hitta något så jag har mer eller mindre gett upp... Vad man än hittar så innehåller eländet alltid nån form av dylikt svineri, och oftast mer. Görs det ingen riktigt bra, erotisk och upphetsande porr utan äcklande moment över huvud taget eller vad är det frågan om???
Ja, fy fan. Det ska gurglas, gaggas, dras isär och visas upp så att man lika gärna kunde läst en anatomibok. Bättre att göra sin egen porr.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|