Tipsa Lindskrog långtidsparkering på Arlanda. De har en Audi A6 ca 2006 som inte har luft i däcken och mossa på huven.I en by här utanför Umeå hade en lokal körkortslös alkis voltat sin bil i diket och lämnat den, han hävdade givetvis att den hade blivit stulen eftersom den var avställd och saknade försäkring, och han själv har ju inte ens körkort så han kan ju minsann inte ha kört den.
Han ville ju givetvis inte betala någon bärgning ur egen ficka, polisen ville inte heller bärga den, och något försäkringsbolag som kunde ta kostnaden fanns ju inte, så bilen blev liggandes i ett år.
Då tröttnade en lokal bonde på skiten och ringde polisen och sa "jag kan bära bort den med traktorn" vilket han absolut inte fick göra enligt polisen, så då ringde han kommunens miljöskydd och sa att den läckte olja i dikesvattnet, då bärgades den samma dag, och mycket riktigt, det fanns en pytteliten oljefläck i gräset, bonden hade knallat dit med en skvätt spillolja....
Jag frågade vad storyn är, tydligen några ryssar som parkerade den för för många år sedan men inte ville betala när det var dags att hämta.
Det konstiga är att bilen är lite för värdefull för en kriminell ryss att inte lösa ut för någon tusenlapp (då) och platsen är absolut för värdefull för att markägaren inte skulle kunna lösa problemet. Jag betalar kanske 600kr/vecka där så efter tio år har de tappat en del intäkter kan man tänka sig.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk