Även om denna pjäs är skräp i jämförelse så att säga imponerar den ännu. Skönt med mindre oljud även om jag hörselkåpar oavsett, inte mer slabb och odörer än kedjeoljan.
https://youtu.be/O8KxLLZsfwE
https://youtu.be/O8KxLLZsfwE
Jag har en 240V eldriven kedjesåg, nu är väl kedjan IOFS tokslut på den, men den äter sig igenom stockar den med, vi hade den faktiskt I vedrummet i källaren när jag var barn och hade fått ett enormt vedlass metersved gratis.
Pannan klarade dock inte längden, så vi fick kapa varje klabb på mitten, men vad gör man inte för gratis ved...
Som barn provade jag nog alla varianter på vedhanteringsutrustning, yxhjul, skruvklyvar, hydraulklyvar, och ibland handklöv jag en årsförbrukning ved på sommaren.
Inget gymkort nödvändigt där inte...
Yxhjulet var ett helvete att jobba med, ibland skjöt klabbarna tillbaka ut, och man fick den rakt i magen.
Skruvklyven kunde slå fingrarna av en om klabben tippade.
Hydraulklyvarna var oftast bra, speciellt när jag modifierade autoreturen att gå åt båda hållen, så kolven gick fram och tillbaka hela tiden av sig själv, men det hände ju att man klämde fast handsken och följde med när man la i en klabb.
Det är nog ett mindre under att jag har alla fingrar kvar.
Nuförtiden hyr vi in en kille med en Hakkapilki kap/klyv, man gör klart en årsved på en dag om man är ett par stycken, sedan ska det ju så klart köras hem och staplas också, men det är ändå en helgs jobb nuförtiden
Ska åka en dagsrunda ca 6-7 timmar i påsk och tänkte överraska damen med en flaska vin eller bubbel då. Till frågan: Hur blir det med vin å bubbel efter att det skakat runt på en hoj flera timmar? Blir lite offroad, grus, landsväg och motorväg så det blir varierad körning.
Troligtvis "den nyare" eftersom den verkar ha en höjd på sig, i samma "höjd" som.. ryttaren? Är det så den heter på svenska?
..ok så vilken av kedjorna menar du? =)
Den nya ska ha mer skydd mot kickback. Men låt ändå bli att såga med spetsen på svärdet så slipper du riskera att få kedjan i nyllet.
En kompis till mig hjälpte sin morsa att kapa ved med motorsåg, han stod mitt emot henne när kedjan gick av och han fick kedjan snett över ansiktet.
Det blev inget vackert sår...
Lugnt, kör full mundering
Jag har en ny gummiventilkåpspacknng/list som är lite vind o vriden men i övrigt hel.
Eftersom den är vriden, kan jag inte bara trycka på ventilkåpan, eftersom den riskerar att klämma delar av packningen som inte ligger där den ska.
Vad för lim eller klister använder man för att få en busig packnng/list sitta på plats innan man monterar något på den?
Permatex, eller någon annan packninggegga, i o m att du har riktig packning så är ju enda kravet att det är kletigt och inte fyller ut så det skapar ett läckage.
Vad för lim eller klister använder man för att få en busig packnng/list sitta på plats innan man monterar något på den?
Förstår inte vilken komponent det är du frågar om?Finn ett fel..
..sökt allt som går att se på komponenten utan resultat = vad är korrekt nomenklatur? Om jag tar bort limmet kanske text finns kvar och jag skall finna, borde inte vara raketforskning att löda dit en ny så länge jag inte bränner upp kretskortet som en frasse med för hög temp
Om någon råkar veta så..?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |