Micke R
Gudomlig sporthojare
Hålla odjuren inne och ungjävlar ute, typ
Om kraggen driver magneten finns en vanlig förklaring till kokta komponenter.
Hålla odjuren inne och ungjävlar ute, typ
Applicera snabblim och snabbhärda genom att strö på bakpulver. Bikarbonatet tillsammans med bindemedlet blir en form av armering. Min Bandit-kåpor lagade på det sättet har hållit i snart 20 år.
Om du inte har frihjulsdiod (även kallad skyddsdiod) på magnetspolen, får du en jäkla spänningsspik när du bryter strömmen. När den så småningom lyckats hacka bort tillräckligt mycket på brytarkontakten så blir brytningen osäker. Då kan spänninsspiken leta sig tillbaka till kraggen och sabba den.
Är det tyngre för armarna att montera Anakee 3 än ett random endurodäck?
Vilka armar?
Jag menar efter att ha nyligen kränGt några av nyss nämnda däck på olika hojar att endurodäcken är jobbigare, särskilt de dubbade... Däremot är smala fälgar enklare att trycka av däcken från fälgen.
Buy quality, cry once
Om du har samma motstånd över spolen i båda riktningarna, har du troligen ingen diod. Dioden ska sitta i parallell med spolen. Tanken är att när strömmen bryts ska den energi som finns i spolen ska gå genom dioden och snurra runt tillbaka genom spolen. Sen klingar strömmen av p.g.a. motståndet i spolen. I stället för att ge en spänningstopp. Att jämföra med tryckslaget du får i en vattenledning om du plötsligt stänger en ventil.
Googlar du på skyddsdiod kan du hitta hur du ska koppla dioden. Gäller bara att sätta den åt rätt håll.
Gissar att en 1N4007 borde duga.
Dumpventil till ett nätaggregat!? Koolt, ja springer till kjellco direkt!
Vad är detta för modeller?
Yamaha förstås av nåt slag.
Och en Duke, men hur ser man skillnad på en 390 Duke och 125 Duke? Eller finns det nåt annat alternativ?
Beslagtaget stöldgods som jag blev erbjuden, om någon undrar.
Vad är detta för modeller?
Yamaha förstås av nåt slag.
Och en Duke, men hur ser man skillnad på en 390 Duke och 125 Duke? Eller finns det nåt annat alternativ?
Beslagtaget stöldgods som jag blev erbjuden, om någon undrar.
Yamaha xj400 hade en skiva på högersida. Xj550 hade dubbla skivor. Bägge hade trumma bak.
400 hade svart motor och 550 hade blank.
Cylindervolymen står ofta på cylinderfoten, kortsidan.
Edit 1982 hade 550 svart motor. På bilden ser man två fästen till bromsslangarna.
Det skulle alltså kunna vara en xj550 -82.
Ser det inte ut att gå slang på båda sidor gaffeln? Eller är det en hastighetsmätarwire ala gammal moppe?
EDIT: Det kanske gör 0% skillnad på värdet IOFS
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |