Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Mycket tid, nja, mycket talang får väl andra avgöra men 1 kr kg för Yamahan låter intressant om man kunde få den i papper på nåt vis.
Gissar att det är väl som med gamla hojar som fallit ur registret, man måste göra ursprungskontroll följt av registreringsbesiktning. En hoj som dessutom inte sett bilprovningen på många år och antagligen trashats av missbrukare innan polisen fick beslag på den.
Där har du 4-5000 kr, plus många timmars arbetstid, plus pengar på reservdelar för att att få någonting du kan köpa för kanske 10000 kr.
Inte värt det för en gammal XJ av den årsmodellen. Den är precis kring fel årsmodell för att betinga nåt värde, skulle jag göra den affären så skulle jag istället ställa liket bakom min bod och vänta tills jag eller någon annan behöver delar från den. Och om inte det sker kanske en gammal XJ helt plötsligt är värdefull om några år.
Nu medans jag skriver kom jag att tänka på en TDR250 jag köpte en gång som varit hittegods, upphittaren hade fått den tillsammans med papper från polisen. Jag köpte den för 5000 kr, sålde delar från den och tog lite delar själv. Nu så här drygt 20 år senare skulle det nog varit värt att försöka få in den i registret igen om man haft den kvar.
Men den hade iofs bortslipade ramnummer vilket kanske skulle gjort proceduren omöjlig i alla fall.
Ramen åkte antagligen dessutom på soptippen.