Frågor man vågar ställa

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jo två slangar och en hastighetsmätarvajer. Värde ja, inte mycket. Att sälja i delar tar nog tid.

Tackar, Ja om det hade varit större motor kunde ju motorn haft ett mindre värde men ja en 550 är väl inte värd mer än 1 krona kilot.

Det är fem hojar eg, så det är väl antagligen nåt paketpris om det blir aktuellt den tredje är en fiddy, också noll värde.

Sen en gixxer 750 med helt isärdragen separerad framgaffel och motor samt ram sönderslagen undertill. Min analys är att klåpare meckat med framgaffeln missat att dra fast cartridgestängerna, sen första wheelin så sepaarerar gaffeln. Och kraschen är ett faktum.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Boris JR identifierar KTM'en på smaken på oljan med förbundna ögon, så han kan nog identifiera den på din bild
Men den där klarar inte ens jag av... 125 och 390 har nämligen samma ram och visuellt extremt lika motorer. Men skicka PM med ramnr så skall jag se vad jag kan göra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tackar, Ja om det hade varit större motor kunde ju motorn haft ett mindre värde men ja en 550 är väl inte värd mer än 1 krona kilot.

Det är fem hojar eg, så det är väl antagligen nåt paketpris om det blir aktuellt den tredje är en fiddy, också noll värde.

Sen en gixxer 750 med helt isärdragen separerad framgaffel och motor samt ram sönderslagen undertill. Min analys är att klåpare meckat med framgaffeln missat att dra fast cartridgestängerna, sen första wheelin så sepaarerar gaffeln. Och kraschen är ett faktum.

Det låter som kilopris, och ett väldigt lågt sådant :D

Yamahan skulle ju kunna bli caferäcer om någon med mycket tid och talang behövde ett billigt objekt att börja med.

För många år sedan var jag och tittade på ett liknande projekt, den var körbar (användes som stugmoppe) men allt var trasigt eller saknades utöver det, det var ytterst lågt kilopris på den, men när jag kom hem slog jag på regnumret och fick upp någon släpvgn, jag trodde först att jag hade slagit fel nummer, men jag dubbelkollade med ett kort jag hade tagit och den var tydligen falskskyltad, eller så hade den fallit ur registret och skylten hade delats ut igen.

Hursomhelst var det inget jag ville ta tag i, den var fel att bygga på ändå, liten motor och fula alu fälgar, det hade inte blivit en snygg cafehoj ändå

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det låter som kilopris, och ett väldigt lågt sådant :D

Yamahan skulle ju kunna bli caferäcer om någon med mycket tid och talang behövde ett billigt objekt att börja med.

För många år sedan var jag och tittade på ett liknande projekt, den var körbar (användes som stugmoppe) men allt var trasigt eller saknades utöver det, det var ytterst lågt kilopris på den, men när jag kom hem slog jag på regnumret och fick upp någon släpvgn, jag trodde först att jag hade slagit fel nummer, men jag dubbelkollade med ett kort jag hade tagit och den var tydligen falskskyltad, eller så hade den fallit ur registret och skylten hade delats ut igen.

Hursomhelst var det inget jag ville ta tag i, den var fel att bygga på ändå, liten motor och fula alu fälgar, det hade inte blivit en snygg cafehoj ändå

Missade nog och säga att den är avregistrerad så det är delarnas värde som är intressant och vem behöver delar från en gammal XJ?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har alla hojar trillat ur registret då betalar du ju i princip för att städa ut ett förråd.
Det är nog ingen som inte har en regad xj med skuren motor som är villig att betala för det

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Behöver tips på drinkingredienser. Ska skapa en drink med Corona-tema.
Varje ingrediens ska börja på bokstäverna i ordet corona.
Hittills har jag bara citron och rom.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Behöver tips på drinkingredienser. Ska skapa en drink med Corona-tema.
Varje ingrediens ska börja på bokstäverna i ordet corona.
Hittills har jag bara citron och rom.

Finns redan.

images

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Hoj
Suzuki 1100
Drinken som får gäster att tappa både andan och gud vet vad.

Citron
Orange(apelsinklyfta)
Rom
Ouzo
Nestea
Angostura bitter

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Missade nog och säga att den är avregistrerad så det är delarnas värde som är intressant och vem behöver delar från en gammal XJ?

Mycket tid, nja, mycket talang får väl andra avgöra men 1 kr kg för Yamahan låter intressant om man kunde få den i papper på nåt vis.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år