SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur fan får stavningskontrollen "godnatt" till "gonorré"?
Lyssnar på en artist som heter Jonathan Johansson
Noterar han sjunger på skånska
Fråga till er som pratar dialekt:
Gör ni det med flit?
Jag har hört en del som växlar så det talar väl för att det är någon image-grej.
Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
Alltså jag gillar dialekter så det var inte meningen med att ge intryck av något annat om jag gjorde det.Kan bara tala för mig själv men:
Ja och nej.
Har flyttat runt mycket så jag har tappat mycket av min Norrländska dialekt, bara något enstaka ord och uttal som hänger kvar "till vardags". (Typ svårigheten med plural som min sambo klagar på konstant)
Men om jag hamnar i ett sällskap där någon annan har lite kraftigare dialekt norrifrån så fall i te-bak på't ut-n å ens tänk på't.
Och om det är någon som tycker det är fult med dialekt så händer det att 5åringen inuti vaknar till liv och brer på ordentligt bara för att trotsa.
När kommer antalet nya Covid-19 fall och dödsfall vara nere på NOLL globalt?
Är det bara jag som inte lyckas hitta effekt och vridmoment på nya Suzuki Vstrom 1050 på Suzukis hemsida?
Det är lite Rolls-Royce stuk över deras presentation dvs "tillräckligt". 107.4 PS @ 8500, 100 Nm @ 6000 rpm
Varvtalet för maxvridet säger mig att de vill vara lite av en "sporthoj". En V-twin? Den vore faktiskt intressant även för mig, fast med mer vrid dvs lite mindre effekt.
Det är lite Rolls-Royce stuk över deras presentation dvs "tillräckligt". 107.4 PS @ 8500, 100 Nm @ 6000 rpm
Varvtalet för maxvridet säger mig att de vill vara lite av en "sporthoj". En V-twin? Den vore faktiskt intressant även för mig, fast med mer vrid dvs lite mindre effekt.
FCR?Hörde någon reklam på radion om vad jag tror var en mma-gala i Sverige, bara ppv och någon svensk skyltades det om samt någon .se sida man förmodligen kunde titta via..?
När jag nu googlar några dagar senare hittar jag inte på det, trodde det skulle vara imorgon nämligen.
Någon som har koll?
Är det någon som vet var man kan köpa ett dammsugarmunstycke som faktiskt fungerar? Har just nu ett "Twirl" eller vad det heter från den lokala Maxi-affären, men man måste ju byta de f*rb@nnade filtkuddarna oftare än man byter kalsonger..
Jag vill ha ett munstycke som funkar i 5-10 år på klinkers/parkett/trasmatta/ryamatta utan för mycket krångel att byta mellan underlagstyperna och helst utan slitage-delar. Finns det?
Hur fan får stavningskontrollen "godnatt" till "gonorré"?
Möjligen även sökhistorikDet hänger väl ihop med din textningshistorik.
Det hänger väl ihop med din textningshistorik.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|