När jag satte mig på motorcykeln utanför en pizzeria häromdagen kom pizzabagare ut och sa "Kör ordentligt!".
Hur ska man tolka det? Ska jag ta i som satan så det blir ordentligt gjort?
Är det någon som har testat olika oljor till hardwood typ teak?
Tänker att båtfolk som gillar trä båtar kanske vet om det finns en olja som vetkligen tar fram det röda i teaken.
Har demonterat en teak trädgårds grupp med bord stolar o soffa in i minsta beståndsdel o slipat ned limmat om o pluggat istället för rostiga skruvar.
Men som sagt hittar inte någon olja som ger det där sista lyftet i färgton.
Mvh
Är det någon som har testat olika oljor till hardwood typ teak?
Tänker att båtfolk som gillar trä båtar kanske vet om det finns en olja som vetkligen tar fram det röda i teaken.
Har demonterat en teak trädgårds grupp med bord stolar o soffa in i minsta beståndsdel o slipat ned limmat om o pluggat istället för rostiga skruvar.
Men som sagt hittar inte någon olja som ger det där sista lyftet i färgton.
Mvh
Sniklösningen att göra packning av en gammal mjölkkartong är en klassiker.Svärödlans Micra K11 2000 1.3 med servo utan AC haverera lite häromsistens, är den yngre generationen som fått ta över den och dom tankar.. endast. Visa sig vara vattenpumpen som skurit, typ lite ovanligt med spårremsdriven vattenpump och kanske ännu ovanligare att den haverera sig tvärstum.. Kunde inte rubba den för hand då men ikväll när jag förberedde lite drog jag i.a.f. runt den när jag lossa remhjulet.
Tror ni typ biltemas packningssilikon står pall som enda packning för en vattenpump? Temp etc. är jag inte fundersam över men tror det är plant/utan fläns så mest om det funkar ändå? Om inte, vad använda förutom skuren packning? Verkar krångligt att få tag på original, pumpen hitta jag för 260 spänn så investeringsintresset är inte högt men vill samtidigt inte slabba med läckage i efterhand.
Är det bara jag som tycker att Biltemas depåstöd känns för vingligt för att lyfta av bakhjulet på hojen? Till Husabergaren har jag en platta att lyfta med, men på Ducatin funkar det inte.
Göra rent/ta bort rost med saltsyra, typ verktyg, skruv & mutter? Köpte mig en flaska 30% men finns det någon med erfarenhet av häxbryggd av detta, ska man använda á 30% direkt ur flaskan eller bör den i sin tur spädas med vatten/tidsåtgång?
Sett lite på nätet men mest att det funkar och inte kunskapen bakom, skyddsutrustning är jag med på.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|