Frågor man vågar ställa

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur kommer jag fram till hur bensinslangarna ska dras förbi ramrören på en CBR1000F -87? Jag minns inte hur de satt och min handbok är nog en kopia på en kopia på en kopia av ett fax så bilderna är inte så skarpa.
"Det här skulle man tagit lite bilder på."

...eller som jag; "Det här borde jag nog ta lite bilder på", men icke.

Lycka till!

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Undrar om dom var förbannade på varann? :va

20210715-175535.jpg

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Låter rimligt.
Nackdelen med kriega är ingen finsk importör kombinerat med vår smaskiga skattegräns.

Har funderat på det som komplement, men ryggan är ju liksom med även när du kliver av hojen. Till vardags att strappa på och av, eller lasta i och ur väskor känns som ett förkrångligande. Lämna grejorna på hojen kan fungera ibland, men ingen bra helhetslösning.

Till på det är gixxerns kuts samt surrningskrokar inte speciellt lämpliga för någonting alls.

Tankväska med någonslags snabbfäste (krans runt tanklock) kunde vara en alternativ lösning.
Har en ärvd magnetisk, men då "tanken" mest är en plastkåpa fungerar det inte något vidare.
Största nackdelen är att jag vill ha lite volym, och utrymmet på tanken är rätt begränsat när buken skall få plats också.

Känns som att en vettig ryggsäck är nödvändigt för vardagsåkning, även om både en liten tankväska och något mjukt väsksystem till hojen kunde vara ett komplement när det behövs mera.
Kriegas rygga och Bagsters tankväska löser det mesta för mig. Tankväskan tas snabbt av vilket gör att den aldrig lämnas kvar på hojen. Den sitter i utrymmet ovanpå tanken som bara används när man börjar hänga på bana annars är den inte ivägen.
Här är en nisse som köpt ett tanköverdrag...

Bifogat

• 20210704_163144 (2).jpg
    20210704_163144 (2).jpg
    510.5 KB · Visningar: 14

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag gillar Baronen och kör ungefär som han när jag är ensam.

Standard. Jag kör så också om jag inte orkar ligga i köer... Kan ibland vara säkrare också, för man kan ta sig till en plats i trafiken där det är lugnare och tex inte mitt mellan långtradare och bussar.

Skickat från min ASUS_Z017D via Tapatalk

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Äh.. hade väl hoppats Tjernobylexplaförklaring, minst. Någon med bra recept på kottar då, ska bara hitta någon bössa förstås. Jaga frukt ftw.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Har märkt vid två körningar å mer än två gånger att bakhjulet släpper lite otäckt. Typ i små rondeller. I låg fart (under 70) Skulle lite sandpapper på sidorna av däcket hjälpa. Michelin radial 190 bak å samma märke fram
Vad säger expertisen ?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Har märkt vid två körningar å mer än två gånger att bakhjulet släpper lite otäckt. Typ i små rondeller. I låg fart (under 70) Skulle lite sandpapper på sidorna av däcket hjälpa. Michelin radial 190 bak å samma märke fram
Vad säger expertisen ?
Det är svårt att sandpappra bort den diesel som landat på asfalten i rondeller.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jällp mäjj!
Om man, (inte nödvändigtvis jag), sålt en fastighet och vare sig säljare eller köpare vill ha priset i tidningen, hur göra?
Var hämtar tidningarna infon?

Lantmäteriet är ju mer stealth än osynlige mannen!

Brådskar, affär på fredag.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Om man har dashcam i bilen och hamnar i en krock kan man använda den filmen som bevis ?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Om man har dashcam i bilen och hamnar i en krock kan man använda den filmen som bevis ?
Till försäkringsbolaget eller tingsrätten?

De kan ju göra bedömningar som går stick i stäv med varandra. Tänk på att kameran inte får spela in på plats dit allmänheten har tillträde när bilen är stilla och obemannad. Därmed inte sagt att inspelningen inte kan tas upp som bevis men du kan tänkas bli föremål för utredning om olaga kameraövervakning.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO